מעצבן או הכרחי? מיום שישי נהגי דן בת"א יפסיקו להתעסק בכסף
משרד התחבורה דיווח היום (ג') כי רפורמת הכרטוס החכם מגיעה לגוש דן והחל מיום שישי הקרוב (21 בדצמבר) נהגי האוטובוסים של חברת דן במטרופולין תל אביב, יפסיקו למכור או להטעין כרטיסי נסיעה. זאת במטרה לאפשר לנהגים להתרכז בנהיגה בלבד ולהפוך את הנסיעה לבטוחה ומהירה יותר, בדומה לנהוג במדינות אירופה המתקדמות.
על פי ההודעה, לאור הצלחת רפורמת הכרטוס החכם בירושלים ובבאר שבע, הוחלט להרחיב את הרפורמה גם למטרופולין תל אביב. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי ביטול התשלום אצל הנהג נועד לשפר את השירות לנוסעים ולהפוך את התחבורה הציבורית ליעילה, בטוחה ומהירה יותר. "ביטול אפשרות טעינת הרב קו אצל הנהגים ימנע עיכובים והסחת דעת של הנהגים וישפר את הבטיחות ומהירות הנסיעה. זאת, בדומה לנהוג ברבות ממדינות אירופה המתקדמות", הוסיף השר כץ. עם זאת, קיימות מספר בעיות המראות כי יוזמי הרפורמה לא חשבו עד הסוף על משמעות הצעדים.
שכחתם להטעין את הרב קו? תצעדו
לקראת יישום הרפורמה, העמיד משרד התחבורה לרשות ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית, מגוון אפשרויות להטענת כרטיס הרב קו, לפני העלייה לאוטובוס, במזומן או בכרטיס אשראי. הנוסעים יוכלו להטעין את כרטיס הרב-קו באינטרנט, במוקד הטלפוני ובכל אחת מאלפי נקודות ההטענה, שנפתחו ברחבי המטרופולין.
אז איפה מטעינים?
בין היתר, יוכלו הנוסעים להטעין את כרטיסי הרב קו שברשותם, ברשתות "סופר פארם", "גוד-פארם", "צומת ספרים", בסניפי "דינמיקה", ברשת "יינות ביתן" הכוללת גם את סניפי "מגה" ו"שוק מהדרין" וברשתות "מעיין 2000", "סופר יודה", "נתיב החסד" ו"בר-כל", וכן במאות נקודות "תל-אופן" ובקיוסקים הפזורים בגוש דן.
- משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
- הנסיעה ברכבת הקלה מתייקרת: מחיר כרטיס בודד עולה ל-8 שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הטענת כרטיסי הרב-קו מתאפשרת גם בכל אחת מאלפי נקודות הטענה הפרוסות במטרופולין תל אביב, ובהן אלפי כספונטים המאפשרים הטענה בכרטיס אשראי ללא עמלה, עשרות מכונות אוטומטיות בהן ניתן להטעין במזומן ובאשראי ובמרכזי שירות "על הקו" בהם ניתן להטעין את הרב קו במזומן ובאשראי.
מה יעשו הנוסעים המזדמנים?
משרד התחבורה ודן לא מציעים פתרונות לנוסעים מזדמנים, שאין ברשותם רב קו. נוסעים אלו יצטרכו לחפש מקום בו מפיקים רב קו - ורק אז יוכלו לנסוע כחוק.
אפשר גם באפליקציה
ניתן להטעין את כרטיס הרב קו גם בטלפון הנייד, באמצעות אפליקציית "רב קו אונליין", אולם נכון לכרגע לא ניתן להשתמש באפליקציה בחלק גדול מהמכשירים הניידים ועדיין לא ברור מה יעשו החרדים שלרובם כלל אין טלפון חכם. לחילופין ניתן לבצע הטענה במחשב הביתי, באמצעות "קורא כרטיסים" ייעודי. בנוסף, פועל משרד התחבורה להרחבת אפשרויות ההטענה של כרטיסי הרב קו גם בסניפי הדואר הפרוסים ברחבי הארץ.
הנהגים ימשיכו למכור כרטיסים לאזרחים ותיקים
יצוין כי בקווי האוטובוס של דן ניתן לשלם באמצעות האפליקציה של חברת "הופ-און" ללא צורך בכרטיס רב-קו. בתקופה ההסתגלות של הציבור לשינוי, נהגי האוטובוס ימשיכו למכור כרטיס "רב-קו אנונימי" המוטען בנסיעה בודדת. כמו כן, כדי להקל על ציבור האזרחים הוותיקים, ימשיכו הנהגים למכור כרטיסי אזרח ותיק בהנחה, בדומה הסדר הקיים היום.
- רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
- מה 68% אומר על צעירי ישראל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים -...
בינואר 2019 יצטרפו לרפורמה שאר החברות בגוש דן
בשלב השני ביישום הרפורמה, שיחל ב-18 בינואר 2019, יצטרפו לרפורמת הכרטוס ללא נהג גם שאר חברות התחבורה הציבורית, הפועלות בגוש דן. עם הצטרפותן של החברות הנוספות, לא תתאפשר מכירה והטענה של נסיעות על גבי כרטיסי רב קו אצל כל נהגי האוטובוסים העירוניים במטרופולין תל אביב.
במשרד התחבורה קוראים לציבור הנוסעים להיערך ולהצטייד בכרטיס רב קו טעון. ניתן לבדוק באתר האינטרנט את מיקום עמדות ההטענה הקרובות ביותר למקום מגוריכם, באתר האינטרנט.trans-reform.org.il, באתרי חברות רב קו און ליין והופ און, ובמוקד הטלפוני *8787.
הצעה: להיכנס למינוס ברב-קו
בדיון שהתקיים אתמול בוועדה לפניות הציבור בעניין הרפורמה עלה החשש שהתחנות שפוזרו גיאוגרפית לטעינת הכרטיסים לא יספיקו לנוסעים בתחבורה הציבורית. לכן, הציע יו"ר הוועדה אייכלר להרשות שבכרטיסי הרב קו יחרוג האזרח ליתרה שלילית סמלית, שתקוזז בשעת הטעינה הבאה מחמת הדאגה שלא יישארו אזרחים בתחנות האוטובוס.
- 11.מה עם תיירים? (ל"ת)שחר 19/12/2018 10:56הגב לתגובה זו
- 10.הטענה?איפה משיגים את הכרטיס עצמו?בחו״ל בכל קיוסק (ל"ת)למה להקשות 19/12/2018 10:04הגב לתגובה זו
- 9.ישראל 19/12/2018 09:26הגב לתגובה זווזהו אם בא פקח מראים לו בטלפון שחייבתם נסיעה
- 8.מומחה לקנוניות 19/12/2018 08:22הגב לתגובה זואו שזה בכוונה...
- 7.שאול 19/12/2018 06:04הגב לתגובה זוהאם באמת משרד התחבורה דורש מאנשים בני 80 ומעלה לכתת את רגליהם לעמדות ההטענה כדי להטעין את הרב קו? האם משרד התחבורה אינו מודע לכך שחלק גדול מקרב האוכלוסיה המבוגרת אינו יודע להשתמש בסמארטפונים? האם יעלה על הדעת שמבקר כרטיסים יוריד מהאוטובוס נוסע בן 80 ומעלה או ייתן לו קנס על זה שנסע מבלי לשלם?
- 6.שט 19/12/2018 00:39הגב לתגובה זואין שום סידור למי שמשתמש רק במזומן. כל כרטיסי האשראי בארץ הם מכונת עמלות, את העמלות מסתירים במילים יפות. יש אזרחים שבכלל לא יכולים להחזיק כרטיסי אשראי בגלל מוגוגבלויות או שלא מוכנים להחזיק בכרטיסי אשראי בגלל העמלות שהם מחוייבים. כרטיסאוטובוס משתלם אם אפשר להטעין אותו בסכומים נמוכים, אחרת אובדן כרטיס משמעו הפסד כספי. עכשיו לטיעון האידיוטי שהטענת כרטיס על ידי נהג האוטובוס לוקח מזמנו. זו שטות, נהג אוטובוסים עוסק מקסימום 5 אחוז מזמנו בהטענה כי מאעינים בפעם אחת עשרות נסיעות.
- 5.מי אמר לכם לנסוע באוטובוסים? סעו במכונית!!! (ל"ת)ביבי 18/12/2018 20:20הגב לתגובה זו
- 4.דני 18/12/2018 18:14הגב לתגובה זוהסמרטפונים היקרים מכילים רכיב זה שהוא יכול לשמש כמו רב קו אים הרכיב הזה יהיה פופלרי בסמרטפונים לא תהיה בעיה להסתדר.[למעט מבוגרים שלהם דאגו]
- שט 19/12/2018 00:44הגב לתגובה זובטלפון סלולרי משוכלל ולא ישתמשו לעולם.. אז אתה מוכן לדפוק אותם. אסור להגביל את ההטענה של כרטיסים עד שלא יהיו תחנות הטענה במזומן במרחק 500 מטר זו מזו, אחרת האזרחים ללא כרטיסי אשראי ידפקו קשה.
- 3.דני 18/12/2018 18:00הגב לתגובה זוהסמרטפונים היקרים מכילים רכיב זה שהוא יכול לשמש כמו רב קו אים הרכיב הזה יהיה פופלרי בסמרטפונים לא תהיה בעיה להסתדר.[למעט מבוגרים שלהם דאגו]
- 2.המנהיגים שלנו מטורללים (ל"ת)יוסי 18/12/2018 16:56הגב לתגובה זו
- 1.שוש 18/12/2018 16:35הגב לתגובה זואותם מותר לדפוק .. רובם בוחרים באלו שדופקים אותם !!!!

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןיותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים
5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?
בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר.
לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם
לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים.
שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק
שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.
לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.
- מעל אלף מיליונרים חדשים ביום - האמריקאים התעשרו ב-2024
- UBS: "צופים 45,000 מיליונרים בישראל עד 2029"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.
