אמאזון אמזון חבילה דואר
צילום: Istock

בתוך 3 שנים: הכנסות אמזון מפרסום יעברו את שירותי הענן שלה

שירותי הפרסום של אמזון הם למעשה מה שמוגדר כ-product search engine, מנוע החיפוש שעליו משלמות חברות הענק שמשווקות את מוצריהן בפלטפורמה של אמזון 
משה בנימין |

בתוך 3 שנים, ענקית הקמעונאות, המסחר המקוון ושירותי הענן אמזון צפויה לעבור את ההכנסות משירותי ה-AWS - Amazon Web Service שלה באמצעות ההכנסות שלה מפרסום - כך צופים האנליסטים וחברות המחקר. שירותי הענן שאמזון מספקת, שבמסגרתם חברות רבות משתמשות בתשתיות חוות השרתים שלה עבור משאבי מחשוב, מהווים נתח של 73% מהרווח התפעולי של החברה שעומד על כ-1.4 מיליארד דולר, כך על פי הרבעון הראשון של 2018. על פי ההערכות, שירותי הפרסום של אמזון יעמדו בעוד 3 שנים (2021) על 16 מיליארד דולר, לעומת 15 מליארד דולר לשירותי הענן בשנה זו. שירותי הפרסום של אמזון הם למעשה מה שמוגדר כ-product search engine, מנוע החיפוש שעליו משלמות חברות הענק שמשווקות את מוצריהם בפלטפורמה של אמזון ומיליוני הסוחרים הפרטיים מסביב לעולם. ההסבר, באופן הפשוט ביותר, הוא תשלום לאמזון עבור בולטות, קידום ומיקום פריים בתוצאות החיפוש של אמזון כפי שהן מופיעות בפני הגולשים וכשמדובר בענקית מסחר מקוון עם טראפיק של עשרות מיליוני גולשים, מדובר בתזרים משמעותי. כל כך משמעותי שבית ההשקעות Piper Jaffray מעריך שמנוע חיפוש המוצרים של אמזון מהווה כבר עכשיו 50% משוק חיפוש המוצרים ברשת, יותר מגוגל בתחום זה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיותעידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול

אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד. 


הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים. 

ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11). 


בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד.