גולדמן זאקס: "זאת שאלת טריליון הדולר החשובה"

ברקע לשבירת השיא בשבוע שעבר של אפל, בגולדמן זאקס טוענים כי היקף הרכישות העצמיות (BUYBACK) צפוי לשבור שיאים היסטוריים השנה
עמית טל | (16)

בשבוע שעבר הצליחה ענקית הטכנולוגיה אפל (סימול:AAPL) לרכז תשומת לב רבה כאשר היא הצליחה לקבוע היסטורי ולהיסחר מעל הרף של טריליון הדולר. למרות ההישג ההיסטורי, הכלכלנים בגולדמן זאקס טוענים בימים האחרונים כי שאלת הטריליון דולר החשובה באמת היא היקף הרכישות העצמיות של החברות בארה"ב

ע"פ החישוב האחרון של גולדמן זאקס, החברות בארצות הברית עשויות לשבור השנה שיא לבצע רכישות עצמיות (buyback) בהיקף של כטריליון דולר ב-2018.. בבנק טוענים כי ההיקף העצום של הרכישות העצמיות צפוי להעניק לשווקים רוח גבית בהמשך השנה ולהשאיר את המדדים ברמות גבוהות, זאת למרות החששות הרבים בשוק בחודשים האחרונים. בבנק מציינים כי חודש אוגוסט הוא החודש הפעיל ביותר בשנה מבחינת רכישות עצמיות.

"הרכישות החוזרות של החברות ממשיכות להיות הגורם שמניע את השוק, כאשר שאר הגופים בשוק (משקי בית, קרנות גידור וקרנות פנסיה) מוכרים מניות, מסכמים בבנק. נציין כי היקף הרכישות העצמיות גדל במיוחד השנה לנוכח רפורמת המיסים שהממשל העביר מוקדם יותר השנה.

קצב הרכישות העצמיות בוול סטריט: 2018 שוברת שיאים עד כה, והקצב צפוי להתגבר עד לסוף השנה.

 

למרות קצב הרכישות העצמיות, הבנק משאיר את היעד השנתי למדד ה-S&P500 ברמה של 2,850, קרוב למחירו הערב.

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    מי שחכם שיקנה עכשיו מדדי ארה"ב (ל"ת)
    משקיע 29/10/2018 23:03
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    Sassi6 08/08/2018 04:21
    הגב לתגובה זו
    חברים, הבה נשתתף בחגיגה, הבה נגילה הבה, זאת יען כי נתנו לנו אינדיקציה נוספת, בנוסף לאינדיקציית היפוך עקום התשואות >> איך וכיצד עובדת האינדיקציה החדשה? אז ככה, קופות המזומנים על סף נזילות קריטית >> חדל רכישות עצמיות >> חדל קליטת היצעים >> חדל ויסות המניות >> שלב הפיזור >> התיקון בפתח, אממה לעשות שאינדיקציה כזאת גלויה אך ורק לבעלי מידע פנים? >> כאן נקרא אייל גורביץ לדגל, לגלות לנו את הנסתרות, כמו שנאמר, הנסתרות לאייל גורביץ, והנגלות לנו ולבנינו עד עולם לעשות את כל דברי אייל גורביץ, תודה
  • 9.
    עמוס 07/08/2018 14:23
    הגב לתגובה זו
    בעלי המניות הגדולים פשוט חולבים את קופת המזומנים של החברות. תסתכלו על המספרים ותגלו שהם אלה שמוכרים המון בזמן האחרון... ומי קונה ? החברה. המזומן נשאר בכיס שלהם ובחברה נשאר המניות. לאחר הקריסה של השוק הם ירכשו את המניות בחזרה או "יקבלו אותם" כבונוס מחבר הדירקטוריון.
  • 8.
    הבורסה האמריקאית 07/08/2018 14:11
    הגב לתגובה זו
    אבל אז היה נדלן אשראי כעת ניע אשראי מה קשה יותר? 1929 היתה קריסת ניע בועת בורסות 07 בועת אשראי נדלן 1929 הקשה ביותר . אצלנו קריסת מניות הבנקים ) היה ווסות כמו היום) הרסה עשור כלכלי ישראלי כלכלה קרסה טוטאלית ביפן בועת ניע אשראי קריסת הניקיי גרמה לעשור אבוד תבדקו אותי כמעט עשור אבוד
  • 7.
    מ09 07/08/2018 13:36
    הגב לתגובה זו
    יא ווארדי הבנתם מי מווסת השוק סופו לתהום קדימה
  • 6.
    מ09 07/08/2018 13:34
    הגב לתגובה זו
    דולר פחד אימים זה מה שהריץ מניות מדדים פחד נוראי בעבת פאניקה הכל קורס טוטאלי
  • 5.
    הכל 07/08/2018 13:17
    הגב לתגובה זו
    כמו לפני 2000 את המשבר מביאים מנהלי החברות לא הציבור גם לא בעלי עניין שמוכרים. משברים גורמים מנהלי החברות ראשי הבנקים לא חדש
  • 4.
    מה הסיבה 07/08/2018 13:12
    הגב לתגובה זו
    החברות חסרות רסן יביאו סופה צונמי כלכלי לאחר המבול יגרפו ינטשו עם בוחטות כסף נוכלי וואלסטריט לא השתנו המכפיה חייה בועטת מעל 100שנה ראו 1929 ומשברים אחרים טריים 2000 07 .......הבא בתור מתי???
  • 3.
    מה זה רכישה עצמית? 07/08/2018 13:06
    הגב לתגובה זו
    ההוני ( הקטנת הון העצמי של החברה) אם רכישות נעשות מהמזומנים חברה הקטנת נזילות החברה בעת משבר קטסטרופה. אם מהלוואות יום הדין טוטאלי מחיקות חברות אשראי מול קריסת ההשקעה מניות רכישה עצמית. מה שמניע כאן הגדלת רווח למנייה כי כמות המניות קטנה אבל גדול צפויה לדגיסה טוטאלית בכל אופן לפי 18 שנה רכישות נפילה קריסה חברות בנקים צפויה הטריגר יגיע יום הדין יגיע אין חדש 2000נאסדק 07 משבר אשראי נדלן בנקים קרסו זה לא דימיון מציאות עבר זה קרה ב1929 הקריסה הטןטאלית בהיסטוריה חדש 2000 07 אם כן האמריקאים עושים כל עשור בועה אחר כך חארקירי הם רגילים לכך איך אמר ווארן באפט כל עשור זהב כל עשור קריסה היה עשור זהב כעת .........
  • 2.
    רכישות ?? 07/08/2018 12:53
    הגב לתגובה זו
    במכפילי ענק הסיכוי להפסדי ענק גדולים. מכפילי אגח 10 שנים ארהב כ30 כאשר מכפילי חברות מעל 100 הגיוני לקנות מניות במכפילים כאלה? אז למה קונים ? טמבלים מנהלי החברות כמו טרום 2000נאסדק כמו טרום 07 בעלי עניין ציבור מוכרים החברות קונות? בקריסה זה יום הדין בחברות כמו 07 כמו 2000 קריסה טוטאלית משבר ענק חדש נפילה חזקה מצוק
  • 1.
    שוק משוגע 06/08/2018 21:00
    הגב לתגובה זו
    שוק בשיא כל הזמנים אחרי 10 שנות עליות
  • שפינוזה 07/08/2018 11:04
    הגב לתגובה זו
    כשחברה קונה מניות של עצמה היא מוציאה אותן מהמחזור ועל ידי כך מעלה את ה-eps (רווח פר מניה) ללא צורך בהעלאת הרווחים. בעולם עם ריהית 0% זה אחד הדברים הכי משתלמים אבל בטווח הארוך זה פשוט בלוף! כשהריביות יעלו זה יפסיק להשתלם ואז תבוא התמוטטות גדולה מכיוון שהבלוף הזה הוא "מנוע הצמיחה" המרכזי כברהרבה מאוד זמן. "מנוע צמיחה" עלאק...
  • צודק 07/08/2018 12:56
    את התהום מנהלי החברות לא רואים רכה 2000 ראה 07 אין חדש תחת השמש. תהיה נפילה חזקה מצוק מזכיר קריסת מניות הבנקים כאשר רכשו רכשו רכשו לווסת יום אחד פשיטת רגל הלאמה כמו אצלנו באחד העשורים. מי רואה ממטר ? העיקר רווחים מיידים שקריים
  • לשפר פרמטרים של רווחיות במקום השקעות (ל"ת)
    סוחר 07/08/2018 04:54
    הגב לתגובה זו
  • כדי לשמור על ערך המניות... (ל"ת)
    Buyback 07/08/2018 04:31
    הגב לתגובה זו
  • ככה לא צריך לחלק דיוידנד (ל"ת)
    תשובה 06/08/2018 23:03
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: