פוזיציית ה"שורט" הגדולה באירופה שפתח ריי דליו

רק לפני שבוע מייסד ברידג'ווטר טען: "מי שישב על מזומנים בתקופה הקרובה הולך להרגיש אידיוט", השבוע מתגלה כי הוא שילש את פוזיציות השורט שלו על מערכת הבנקאת באירופה
עמית טל | (13)
דיבורים לחוד, ומעשים לחוד. רק בשבוע שעבר התראיין המיליארדר ריי דליו וטען כי השווקים בדרך לזינוקים נוספים, וכי "מי שישב על מזומנים בתקופה הקרובה הולך להרגיש אידיוט" (לכתבה המלאה). מסתבר כי בפועל, קרן הגידור שהוא מנהל, ברידג'ווטר, הנחשבת לקרן הגידור הגדולה בעולם, הכפילה פי 3 את פוזיציות ה"שורט" שלה על הבנקים הגדולים באיטליה, והיא כרגע  בעלת הפוזיציית השורט הגדולה ביותר באירופה. פוזיציית השורט של ברידג'ווטר נפתחה באוקטובר האחרון בסכום של 1.1 מיליארד דולר, והימרה על כך שהבנקים באיטליה וחברות הביטוח יחוו זעזועים. הזעזועים איחרו להגיע, אך הקרן לא מוותרת והגדילה את הפוזיציה בחודשים האחרונים ל-3 מיליארד דולר. האירוע הקרוב שיכול לזעזע את הבנקים באיטליה הוא הבחירות ב-4 במרץ, כאשר הערב אין מועמד בולט אחד, והסיכויים להרכיב את הממשלה בנתונים הנוכחים נמוך במיוחד. אירוע נוסף שעשוי לעורר צרות באיטליה הוא המדיניות הצפויה של הבנק המרכזי בשנה הקרובה. בחודש שעבר פרסמנו באתר על הפירמידה שהבנק המרכזי באירופה ייצר בשנים האחרונות, וכעת קשה לראות איך הוא יוצא ממנה. הבנק הוא הרוכש היחידי של האג"ח הממשלתי של ממשלת איטליה בשנתיים האחרונות (לכתבה המלאה).  

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    הבחור לא שיקר. שורט הוא סוג של השקעה,לידיעת כל הפרשנים (ל"ת)
    וואלה 12/02/2018 13:11
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    בדוי 11/02/2018 18:11
    הגב לתגובה זו
    בזמן שהוא שכנע אנשים להיכנס עוד ועוד הוא וכל הקרנות הגדולות מימשו והביאו לירידות האלה . בקיצור אסור בשום פנים ואופן להקשיב לאנשים האלה.
  • 7.
    הברבור הירוק 03/02/2018 14:12
    הגב לתגובה זו
    לא יודע מה עם הבנקים אבל היורו ימשיך להתחזק עד 1.32 לאחר מכן הכל פתוח עד אז כדאי להחזיד יורו
  • 6.
    תמכרו הכל לפני צניחה של 25%-50% (ל"ת)
    ברוקר 03/02/2018 02:19
    הגב לתגובה זו
  • לא הכל 10/02/2018 17:32
    הגב לתגובה זו
    הירידות הסתיימו ורפורמת המס של טראמפ לתדלק את וול סטריט לשיאים חדשים.
  • אסף 06/02/2018 09:40
    הגב לתגובה זו
    שלם למדד 500 ומטה באס אנד פי
  • דרך נהדרת להפסיד 10/02/2018 17:28
    כמעט כל מי שהתמכר לשורטים בישראל נבלע על ידי שוק ההון.זה אמנם מפתה אבל רק ככה מפסידים הכל.
  • 5.
    המערכת!!! 02/02/2018 23:40
    הגב לתגובה זו
    זה הזמן נצל מימוש פאר אקסלנס לעדכן תמהיל לאגרסיבי וכן להתחיל להרוויח כמו כולם!!! היזהרו מהסמולנים ששכחו מה זה להיות יהודים!!
  • 4.
    הברבור הלבן כבר נהייה כהה מאד (ל"ת)
    לכל השוורים 02/02/2018 21:41
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מומחה בקנוניות 02/02/2018 19:29
    הגב לתגובה זו
    כאן שורט ספציפי על המגזר הפיננסי באיטליה וכאן אמירה כללית על מזומן לשנים הבאות.
  • 2.
    רמאים בע'מ 02/02/2018 18:45
    הגב לתגובה זו
    השוק ייפול רק שהגדולים יחליטו.....יש מצב שזו תחילת המפולת
  • 1.
    הייטקיסט 02/02/2018 18:30
    הגב לתגובה זו
    מי שיושב על מזומנים ולא עושה שורט על כל הנכסים המנופחים, הולך להרגיש אידיוט.
  • לא נראלי,סתם עוד מושחתת,עוד קיסם למדורה. (ל"ת)
    בא 02/02/2018 20:12
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: