מניית ת"א SEM60 שהתפוצצה בכ-12% במחזור גבוה
חברת פורסייט הדואלית, העוסקת בפיתוח מערכות מתקדמות למניעת תאונות דרכים, דיווחה הבוקר לבורסה בתל אביב על הסכם שחתמה עם אחד משלושת יצרני הרכב הגדולים בסין לעריכת פיילוט לבחינת המערכת On-Eyes פרי פיתוחה.
מניית פורסייט 3.45% הגיבה היום בזינוק של 14% בבורסה במחזור ער באחוזת בית (15מיליון שקל). זאת, לאחר מהלך ירידות צורם של יותר מ-50% מאז השיא שנקבע במאי האחרון, (על כך בהמשך).
מדובר בהסכם פיילוט שלישי עליו חותמת החברה עם יצרן רכב מוביל בסין בחודשים האחרונים. מטרות הפיילוט הינן הדגמת ביצועי מערכת On-Eyes למניעת תאונות דרכים של פורסייט, המבוססת על טכנולוגית תלת מימד, והמשך למידת החברה את הדרישות ממערכות הסיוע לנהג בסין, בהתחשב בתרבות הנהיגה, תשתיות ומזג האוויר המקומיים. למעט הוצאות יצור, הובלה, והתקנת המערכת, הפיילוט ימומן על ידי היצרן, אשר יעמיד לטובת החברה את יתר המשאבים הנדרשים לביצועו.
"ההסכם קובע באופן מדיד את פרוצדורת ביצוע הפיילוט ואת הדרישות ואמות המידה להערכת הצלחתו. מערכת On-Eyes תיבחן הן בסביבה מבוקרת והן בסביבה לא מבוקרת, במהירויות שונות ואל מול מטרות קבועות מראש ומטרות מזדמנות. בהתאם לתוצאות הפיילוט, יבחנו הצדדים כניסה להסכם מסחרי עתידי ביניהם", כתבה החברה בהודעה. "ככל הידוע לחברה, היצרן, שהינו בבעלות ממשלת סין, מייצר מיליוני כלי רכב בשנה, לרבות רכבים מסחריים ורכבים צבאיים וכן חלקי חילוף לתעשיית הרכב, ולו זרוע השקעות המתמקדת באיתור טכנולוגיות לשוק הרכב".
- האם הפעם זה משמעותי? פורסייט בהסכם של 1 עד 4 מיליון דולר עם אלביט
- אחרי התרסקות של 80%: פורסייט בהסכם של עד 51 מיליון דולר ל-4 שנים
כעת נסחרת החברה לפי שווי של כ-406 מיליון שקל, ונציין כי טרם ההודעה על רכישת מובילאיי ע"י אינטל ב-15.3 מיליארד דולר, נסחרה פורסייט לפי שווי של סביב 150 מיליון שקל בלבד. עם הזינוק היום המניה מגיעה למחיר של 4.49 שקלים - הרבה מעל מחיר היעד שהוציאו בחברת המחקר אדיסון.
סביב הטלטלות שידעה המניה מאז השיא שרשמה במאי האחרון עלו ספקולציות בשוק בהקשר של גל ההנפקות המהיר שביצעה החברה לצורך גיוס הון. מיד עם תחילת הראלי הגדול במניה שהגיע לאחר ההודעה על עסקת מובילאיי (ב-13 במארס), ביצעו בפורסייט מספר סבבים של הנפקת מניות ואופציות לצורך גיוס הון. בחלק מהמקרים המניות שהונפקו הן חסומות למכירה למשך 6 חודשים ובשוק עלה חשוש שאלו שרכשו מניות בזול בהנפקות, מתקרבים לשוק כמוכרים גדולים. (לכתבה המלאה)
גרף יומי של מניית פורסייט בחודשים האחרונים:
- 15.חני 04/09/2017 15:54הגב לתגובה זובסיום המסחר הניגון יחזור יש מצב ששהשוק יסגר באפס או במינוס
- 14.לא קונה 29/08/2017 11:32הגב לתגובה זוכל יומיים מספרים לנו על הסכם לפיילוט לבדיקת היתכנות. די , תגידו את האמת , מנסים למכור מדלת לדלת ואף אחד לא מעוניין. אין בכלל מוצר גמור , כלום. ובנתיים השוק מוצף במתחרים, כך שפורסייט רחוק מאחורה. בוש הוציאה מערכת מעולה יש גם את movon , awacs וכמובן מוביל איי שיש להם חוזים קדימה עם חצי מהשוק. אז תפסיקו למכור סיפורים.
- 13.טלל 29/08/2017 00:23הגב לתגובה זופיילוט ועוד פיילוט בכדי להוכיח איכויות ועוצמה ואז מגיעה העסקה האחת שחיכו לה שתקפיץ את שווי החברה ובהמשך תוביל לשימוש נרחב במוצר בשוק כזה או אחר..
- 12.דוד 28/08/2017 17:14הגב לתגובה זוכאשר היוגורט טעים , קונים
- dw 28/08/2017 23:23הגב לתגובה זוקפולסקי זה רק המותג, היצרן זה עדן קינוחים. נסה פעם ותראה שהמוצר שלהם לא רואה את תנובה/שטראוס/מולר מקילומטרים. בדוק גם את המרכיבים. ליגה אחרת מהיוגורטים שאתה מכיר. אבל... יש רק פרט קטן ומעצבן. המחיר. ב 10 שקל ל 2 יחידות (די קטנות, אתה בד"כ תאכל 2) קשה לתקתק סחורה. בעיה דומה תהיה בסין. ללקוח הסיני הממוצע, זה שמרוויח 300 דולר בחודש, אין כסף למערכות לוקסוס באוטו שלו, והוא יעדיף אוטו זול ב 5000$ בלי כל מיני אקסטרות יקרות.
- 11.dw 28/08/2017 14:13הגב לתגובה זואם פורסייט היתה מרוויחה שקל על כל דמו שהיא עושה היא היתה מיליונרית :-) מישהו צריך לספר למשקיעים שהרעיון בפירמה עיסקית הוא... למכור מוצרים ולהרוויח. להדגים מוצר ללקוח זה נחמד, אבל לא מביא כסף. גם תנובה מדגימה יוגורטים בסופר. זה לא אומר שהלקוח בהכרח אח"כ גם מושיט את היד, פותח את הכיס וקונה את היוגורט (פה יש חשיבות לתימחור, ורוב הלקוחות בסין אינם מערביים עם הרבה כסף בארנק, קרי גם אם היוגורט טעים? ב 5 שקלים הם יכולים לדבר ללמפה, ב 3 שקלים יקנו, ב 4 ככה ככה, ב 5 שקלים ישאר על המדף והסופר יתעצבן על היוגורט שמבזבז לו שטח מדף). ההבדל בין פורסייט לתנובה הוא שאם הלקוח רוצה אז יש יוגורט על המדף. אצל פורסייט אין מפעל, אז אין יוגורט על המדף. כלומר יש דיילת חיננית שמציעה לטעום את היוגורט אבל בזה זה מסתכם. ללקוחות בסופר זה גורם לגוד טיים וממעלה את חווית הקניה, אבל הסופר בסופו של דבר רוצה סחורה עפה מהמדפים. אתם יודעים שרק חלק מהיוגורטים מצליחים וחלק לא, למרות שהיו לקוחות שאהבו אותם. בינתיים הלקוחות בסופר קונים יוגורטים אחרים.
- גיל 28/08/2017 17:44הגב לתגובה זוהיוגורט של מוביל איי עולה 5 ושל פורסייט עולה 3 כי אין להם סמל של אינטל ולכן יש סיכוי טוב שירכשו מהם
- dw 28/08/2017 23:30ולא סתם על המדף - אף סופר לא יעז לפתוח את הדלתות בלי מדפים על מדפים מלאים ביוגורט אינטל. ומה ישאר ליוגורט פורסייט? כלום. כרגע אפילו חצי מטר מדף לא מקבל, אלא רק דוכן טעימות עם דיילת. מאחר והסופר הוא בביזנס של מכירה של מסות מה הסיכוי שפורסייט קטנטן יקבל מדף? למה לסופר לבזבז מדף שלא ייצר לו כסף? יוגורט מובילאיי מתקתק מכירות. בגלל זה אגב קשה מאד ליצרן מזון קטן להגיע למדף אצל הסופר שליד ביתך. רציני לגמרי. אם אתה לא אסם/שטראוס/תנובה/חברה מרכזית/יוניליבר? יהיה לך קשה מאד לקבל מדף והמרכול ישחט אותך במחיר. מי יקנה אוטו בלי intel inside ? לא אומר שאין בכלל סיכוי, אבל הסיכוי להתחרות עם מובילאיי כחלק מאינטל? אפסי. פעם עוד היה סיכוי להתמודד מול מובילאיי הקטנה יחסית. עכשיו שזה מול אינטל הגורילה? בררר, פחד אלוהים.
- 10.סיבוני עושה עליכם סיבוב (ל"ת)משה 28/08/2017 13:40הגב לתגובה זו
- 9.סהר 28/08/2017 13:07הגב לתגובה זופורסייט חברה לשנתיים ומעלה השקעה ,פוטנציאל צמיחה ומכירות אדיר בהתאם לאופי המוצר ורמת הביקוש !!!!
- dw 28/08/2017 14:27הגב לתגובה זובערך כל חברת ביוטק מבטיחה גדולות ונצורות על פוטנציאל. השאלה כמה יממשו אותו. בפועל? די מעט. אלרון למשל מציעה למשקיע ליין שלם של חברות עם פוטנציאל. 2 מהם מגיעות ל fda בשנה הקרובה, אחת זה בריינסגייט ושנייה זה פוקרד, והתמחור של אף אחת לא מתקרב אפילו לתימחור, הנדיב מאד, שמקבלת פורסייט (מאות מלשחים).
- 8.איפה כל מה שהיפסידה עוד לא עלתה מספיק (ל"ת)רמי 28/08/2017 11:33הגב לתגובה זו
- 7.מאמין בחברה 28/08/2017 11:06הגב לתגובה זונס ציונה, ישראל, 21 באוגוסט 2017 - חברת פורסייט, העוסקת בפיתוח מערכות מתקדמות למניעת מודיעה היום על ,)FRSX : תאונות דרכים, שמניותיה נסחרות בנאסד"ק ובבורסת תל אביב )סימול השוודית. יכולות המערכת Uniti השלמה מוצלחת של ניסוי המערכת שפיתחה, בשיתוף עם חברת נבחנו בשוודיה, הן בסביבה מבוקרת והן בנהיגה בכביש פתוח. בכוונת הצדדים לגבש הסכם מקיף לשיתוף פעולה מסחרי, במסגרתו תפתח ותשלב פורסייט את ,Uniti המערכת המולטי-ספקטרלית, המיועדת לשימוש בכל תנאי מזג-אוויר, ברכבים החשמליים של בעתיד. Uniti והן כמערכת החישה הראשית ברכב האוטונומי של )ADAS( הן כמערכת עזר לנהג אמר: "התוצאות של פורסייט בכל תנאי מזג אוויר ותאורה מרשימות ביותר. ,Uniti לואיס הורן, מנכ"ל הטכנולוגיה של החברה מחליפה את מערכת הראייה האנושית, ואף עולה עשרות מונים על יכולותיה ומגבלותיה. אין ספק כי פורסייט תהיה שחקנית מפתח בעולם הרכבים החשמליים האוטונומיים בעתיד". Uniti חיים סיבוני, מנכ"ל פורסייט, אמר: "אנו נרגשים מאוד על ההזדמנות לשיתוף פעולה עם חברת השוודית ולשילוב המערכת הייחודית שלנו
- שלמה 28/08/2017 17:28הגב לתגובה זושוויה עשירית מפורסייט. זו חברה של רעיון שאין לה כלום
- dw 28/08/2017 14:22הגב לתגובה זואה. רגע. אין אולם. גם אין רכב יוניטי שעבר אישור של משרד התחבורה. ואחרי שיעבור - אם הרכב לא יתומחר במחיר טוב ללקוחות אז מי יקנה? אתה? רשת מוסכים כבר יש לך? ואיך האמינות והסחירות של הרכב - אתה יודע - בערך השאלה הראשונה שכל לקוח בישראל שואל. אם אין את כל אלה - מי בדיוק יקנה את המוצר? לעשות דמו זה נחמד, אבל זה שונה מאד מלמכור מוצר, בהיקפים גדולים, ולעשות כסף.
- 6.''''' 28/08/2017 10:47הגב לתגובה זולהסיק מכך לגבי הפיילוט הראשון?
- 5.ג 28/08/2017 10:20הגב לתגובה זומאז כמעט 4 חודשים?
- 4.דניאל 28/08/2017 10:11הגב לתגובה זועוד פיילוט ועוד פיילוט...ומה עם איזו עסקה לפנים?
- 3.שלמה 28/08/2017 10:11הגב לתגובה זוהניסוי הראשון בסין הצליח למה אין חוזה מסחרי
- סבלנות - חוזים כאלה לוקחים הרבה זמן (ל"ת)עורך דין 28/08/2017 10:39הגב לתגובה זו
- 2.משקיע 28/08/2017 10:06הגב לתגובה זולא מבין מה אם יש מעורבות לכותב או פזיזות מידע.
- מגיב 28/08/2017 11:01הגב לתגובה זוההודעה בבורסה יצאה ב-9:35 - לפי פתיחת המסחר בתל אביב. אז איך המניה עלתה לפני שיצאה ההודעה בבורסה?
- 1.המניה לא טסה לאף מקום (ל"ת)משקיע 28/08/2017 10:04הגב לתגובה זו