אלון מאסק: "אני ואחרים נביע את התנגדותנו לצו האוסר הגירה ממדינות מוסלמיות"

איתן יונסי | (3)
היזם ומנכ"ל חברת טסלה, אלון מאסק, אמר כי הוא יביע את התנגדותו לצו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ האוסר על הגירת מוסלמים מ-7 מדינות מוסלמיות. מאסק פרסם בחשבון הטוויטר שלו (כפי שנוהג לעשות הנשיא הרפובליקני) כי הוא ישתתף היום בפורום האסטרטגיה והמדיניות של טראמפ, וכי הוא ועוד חברים בוועדה יביעו את התנגדותם לצו במתכונו הנוכחי וימליצו לטראמפ על שינויים. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, כתב מאסק כי "בדצמבר הסכמתי להצטרף לפורום המייעץ של הנשיא כדי לספק משוב על סוגיות שלדעתי חשובות למדינה שלנו ולעולם. בפגישתנו מחר, אני ואחרים נביע את התנגדותנו לצו הנשיאותי החדש הנוגע להגירה ונעלה הצעות לשינוי המדיניות" עוד הוסיף מאסק כי "וועדות מייעצות מעניקות ייעוץ לנשיא וחברות בוועדה כזו לא אומרת שאני מסכים עם המעשים של הממשלה. המטרה שלי היא להאיץ את המעבר של העולם לשימוש באנרגיה בת-קיימא ולעזור להפוך את האנושות לציוויליזציה החיה על פני כמה כוכבים, מה שיביא עמו יצירת מאות אלפי משרות ועתיד מלא השראה לכולנו. אני מבין את הגישה של אלו המתנגדים להשתתפות שלי בוועדה, אולם אני מאמין שבשלב זה, מעורבות בסוגיות קריטיות הוא לטובת הכלל". לאחר נצחונו של טראמפ במרוץ לנשיאות ארה"ב, ביקש הנשיא הנבחר ממאסק להיות חבר הן בפורום האסטרטגיה והמדיניות והן בוועדה המייעצת בנושאי חיזוק וקידום הייצור בארה"ב.   

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    בא 03/02/2017 14:34
    הגב לתגובה זו
    ה זה לא ,כמה עבדים עובדים בשבילך בסין?
  • 2.
    בא 03/02/2017 14:05
    הגב לתגובה זו
    את המיפעלים לסין או לכול מדינה אחרת שם הפועלים עובדים בחינם , כמה אוהבים אתכם בגיהנום ,הגיהנום מאמין ביצורים מושחתים ועשירים ,הצוות שם פסיכופטים 100 אחוז ,וזה מה שהם אוהבים ,להתעלל במושחתים .
  • 1.
    קרן 03/02/2017 14:02
    הגב לתגובה זו
    חזור בך טראמפ
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.