תמנון
צילום: יח"צ/ יוטיוב
TV

'תמנון' נכנסת בכולם: צוחקת על קסטרו, אמריקן איגל, פוקס, Hoodies ובר רפאלי

מוכר שחציו גבר עם ראש נשר מדומה לאמריקן איגל, אישה עם ראש ברבור היא למעשה Hoodies שהפרזנטורית שלה היא בר רפאלי. וזה עוד לא הכל
משה בנימין | (48)

אם אתה רוצה להיות בליגה של הגדולים כדאי שתתחיל לשחק עם הגדולים, או לפחות תתגרה בהם. זה הרעיון מאחורי הפרסומת החדשה של מותג האופנה תמנון שמנסה למצב את עצמו בשורה אחת עם שחקני האופנה הגדולים בישראל וצוחק עליהם תוך כדי. 

פרסומת חדשה של המותג שממשיכה את רעיון ה-WOW שאיתו הוא רץ בשנה האחרונה מציגה את קסטרו, פוקס, אמריקן איגל ו-Hoodies, או יותר נכון בר רפאלי כדמויות חצי אנושיות-חצי חיות המייצגות את המותגים. הפרסומת שצולמה בכיכר המדינה מציגה את הפרזנטורית של תמנון כשהיא צועדת במתחם לאחר שסיימה את קניותיה בתמנון ועל ידה היא נושאת שקיות בגדים של המותג. במהלך צעדת ה'שופוני' שלה היא חולפת על פני החנויות המוזכרות ומתוכן מביטים בה המוכרים-חיות בעיניים מקנאות-מעריצות.

'אמריקן איגל' מוצגת באמצעות מוכר שחציו גבר וראשו ראש נשר כשהוא מביט בתמיהה בלקוחה של 'תמנון', רשת Hoodies מוצגת באמצעות אשה שראשה ראש ברבור - רמז ישיר לפרזנטורית המפורסמת בר רפאלי - כשזו מסדרת סחורה על המדף כשהיא לבושה בעליונית קפוצ'ון ומסתובבת בהפתעה ללקוחה של תמנון. 'קסטרו' מיוצגת על ידי מוכר שמחופש לפידל קסטרו - המנהיג הקובני - שמרוב תדהמה מפיל מפיו את הסיגריה שלשפתיו. אחרונה חביבה מוצגת רשת פוקס בדמות מוכרת שעומדת על מפתן הכניסה לחנות - גוף אשה וראש שועל שגם פולטת ייבבה בכיינית.  

הקמפיין יעלה הערב (יום ד') לאוויר ומעניין לראות מה תהיה התגובה של 4 רשתות האופנה לפרובוקציה מצד תמנון. שוק הפרסום הישראלי אינו משופע בפרסומות שנוהגות לאזכר את המתחרים באופן גלוי או אפילו מרומז. עם זאת ישנן מספר דוגמאות, כגון: התחרות בשוק המים שהובילה את נביעות למלחמה מול ברי המים, פרסומות בשוק הסלולר נוהגות להילחם ראש בראש על מי מהיר יותר באמצעות הצגת המתחרים בצבעי המותג והקרבות בשוק רשתות המזון מתמקדות בעיקר בשורה התחתונה של החשבונית.   

 

מאחורי הקמפיין עומד משרד הפרסום JWT ישראל שיכול לסכם מבחינתו שבוע מוצלח מאוד שהחל בזכייה בתקציב הפרסום של הדיוטי פרי, שיוביל לקמפיין חדש שיעלה לאוויר בקרוב, לצד קמפיין דיגיטלי מוצלח למטרנה (גרופ EAT). 

ברוך ריינר, בעלים ומנכ"ל רשת 'תמנון': "אנו פועלים בישראל כבר המון שנים, ושומרים על פופולריות גבוהה בקרב הציבור. זאת למרות שאנו לא עובדים עם פרזנטור מפורסם, לא עורכים השקות נוצצות, וממעטים בפרסומים. הלקוחות שלנו מכירים אותנו ואוהבים אותנו בזכות כך שאנו מציעים להם מחירים מעולים בעבור אופנה איכותית וטרנדית. הקמפיין החדש מגיע כדי להזכיר לרשתות הישראליות את מה שהן כנראה שכחו לאורך הדרך מרוב הסחות. בסופו של דבר המשימה שלנו היא להלביש את הקהל הישראלי. אנחנו מביאים ללקוחות שלנו בדיוק את הפריטים שהם אוהבים ושמתאימים במיוחד עבורם, ולא עבור בר רפאלי או שלומית מלכה. אנו פונים ללקוח הישראלי, שמחפש בגדים מחמיאים, והלקוחות שלנו יודעים להעריך זאת. אנחנו כאן, מדורגים גבוה מאוד, ואין לנו שום כוונה להיעלם".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

יהב דרייזין, המשנה למנכ"ל ב-JWT, מסר כי "הקמפיין החדש של תמנון הוא המשך לאסטרטגיה השיווקית של המותג למצב עצמו כאלטרנטיבה אופנתית ומשתלמת לרשתות האופנה המתחרות. בניגוד ליתר מותגי האופנה המייצרים בולטות תקשורתית בעיקר ע"י פרזנטורים נוצצים ויקרים אנחנו מצאנו דרך קריאטיבית ומפתיעה להפוך את המתחרות עצמן לפרזנטוריות שלנו".

קרדיטים:

משרד פרסום - JWT ISRAEL

מנכ"ל - יורם דמבינסקי

משנה למנכ"ל ואחראי קונספט - יהב דרייזין 

ארט - עירן ששון 

סופרוויזרית - שירלי אנגל,

מנהלת הפקה - שרון בן דוד 

חב' הפקה - ג'ימיני 

במאי - גיא בולנדי 

פוסט - תמיר וויס 

צלם - לאל אוטניק 

מוזיקה - KNOB

תגובות לכתבה(48):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 34.
    נעמי 03/05/2016 20:37
    הגב לתגובה זו
    איזה רעיון פצצה!!!!
  • 33.
    שאפו! (ל"ת)
    נתי 03/05/2016 12:01
    הגב לתגובה זו
  • 32.
    בן 18/04/2016 15:17
    הגב לתגובה זו
    מה שלא הבנתי זה למה הדוגמנית לא נראית כמו תמנון? אז אולי הרעיון היה ברור יותר.
  • 31.
    איך קוראים לשיר?????????? (ל"ת)
    שיראל 14/04/2016 18:25
    הגב לתגובה זו
  • 30.
    רעיון קטן לאיש קטן... (ל"ת)
    רפאל 13/04/2016 09:43
    הגב לתגובה זו
  • 29.
    רפי 08/04/2016 13:08
    הגב לתגובה זו
    במקום לנגח עדיף היו מתרכזים בלהציע את מרכולתם. זאת לא פרסומת לספארי
  • 28.
    יוני 08/04/2016 00:44
    הגב לתגובה זו
    והרי למה נועדה פרסומת אם לא לעורר את דעת הקהל וליצור עניין? אין פה שום דבר גאוני מעבר לעובדה שהם הביאו את עצמם לקדמת הבמה וטיפה יותר לתודעה (לפחות לכמה שבועות הקרובים), וכל התגובות פה גם הן חלק נכבד בזה. מהלך טוב ומוצלח שלהם, שבתכלס אין להם מה להפסיד ממנו
  • חבוב 13/04/2016 12:05
    הגב לתגובה זו
    מתודעה (התכוונת ל'מודעות') לא סופרים כסף, לעומת זאת זמן אוויר בטלויזיה עולה הרבה כסף, כך שיש מה להפסיד אם אתה פותח את הקמפיין בהפסד
  • 27.
    מיכל נוי 07/04/2016 20:21
    הגב לתגובה זו
    מה שם הדוגמנית המופיעה בפרסומת?
  • 26.
    עמית 07/04/2016 00:28
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף מותג שלא מפחד מהצל של עצמו
  • 25.
    בוז 06/04/2016 23:22
    הגב לתגובה זו
    הבנתי את כל ה"מסרים הסמויים" כביכול שהיו בסרטון. אחרי שקראתי אותם פה - באייס. ליבי עם הלקוח שרוצה (ובצדק) לצאת ראש בראש מול המתחרים הגדולים וקיבל פרסומת שאף אחד, אף פעם ולעולם לא יבין. נו באמת, מי יקשר בין ברבור לבר רפאלי. שועל ופוקס. זה לא עניין של אינטיליגנציה, זה לא עניין של זילזול בקהל היעד, כי כשבנאדם רואה פרסומת הוא לא חושב שהוא אמור לפתור תשבץ. ואם יש אנשים שיוצאים נגד הפרסומת, זה לא בגלל קנאה (ואף איש קריאייטיב שאפתן לא שוקל אפילו להגיע למקום אפור כמו JWT), זה בגלל רמיסת הענף וניצול של לקוחות שסוף סוף היו מוכנים לשים כסף על פרסום ראש בראש ומה שעשו איתם זה את הבדיחה הסמויה והלא ברורה הזו. תתביישו על מה שעשיתם. חוצמזה, ביצוע והפקה בת זונה. הקונספט והרעיון הוא מינוס גדול לענף. ותודה על הקומוניקט.
  • אברי 07/04/2016 18:05
    הגב לתגובה זו
    אבל לא כולם חסרי יכולת חשיבה וקישור בסיסיים כמוך... תמנע מלהשתמש במלה "אף אחד" כשאתה רוצה לומר "אני"
  • וגם אני ...פרסומת מטומטמת. לא פחות (ל"ת)
    רפי 08/04/2016 13:10
  • 24.
    רויטל 06/04/2016 21:19
    הגב לתגובה זו
    תמנון עד לא מזמן לא טרחה להשתמש בפרסום כלל ועבדה מעולה. כרגע היא ממתגת את עצמה מחדש מעבר להיותה הזולה בשוק והפרסומת עושה זאת מעולה. לא, כי בטח עדיף שוב דוגמניות שמראות עור ותחת כי זה בטח ממש יצרתי. ולכל הטרחנים כאן כולנו חולמים לעבוד שם אז שתו כוס מים קרים ותנוחו.
  • 23.
    חיים 06/04/2016 20:36
    הגב לתגובה זו
    מיושן. לא אמין. לא חכם. פשוט נורא
  • 22.
    wow 06/04/2016 19:30
    הגב לתגובה זו
    wow
  • 21.
    ''אחראי קונספט'' פחחח מה יהיה עם האגו שלכם ?!!! (ל"ת)
    מומו 06/04/2016 17:54
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    רוני 06/04/2016 17:51
    הגב לתגובה זו
    מישהו פה פתח חזית
  • 19.
    תודה לא. הקונפסט 06/04/2016 16:51
    הגב לתגובה זו
    לוקחים השנה בהליכה
  • 18.
    דורי 06/04/2016 16:51
    הגב לתגובה זו
    וואוו, פעם ראשונה שאני קורא תגובה תגובה. מרתק. הייתי שם את כל הבכיינים הקנאים בבית האח הגדול, ומצמיד להם פסיכולוג. אני ממש לא מהענף אבל מיד מזהים תגובות כיפיות של "עוברי אורח" ותגובות מתוך הענף. אפילו מחמאה אחת (נדמה לי) המשרד עם השם המצחיק הזה לא קיבל. והביקורות? על דבר אחד בלבד! ה IQ של הצופים בקשר להבנת הנקרא. מסקנתי, אם כך, כל הפרסומת מצויינת ורק בגלל בעלי החיים היא חרא. שכל אחד יגש למראה ויציץ בדבשת שלו. לפעמים אני כצרכן יושב המום ולא מבין מה רוצים ממני. פה, כשעסקינן בנשים מודרניות, אי אפשר עליהן. אין מצב שהקונות של ימינו לא יקלטו בשנייה ורבע את המסר.
  • נעמי 03/05/2016 20:42
    הגב לתגובה זו
    הרי זה שקוף. אתם יודעים, לפעמים אני מפחדת לעשות את הפריצה הגדולה שלי בחיים רק כדי שלא כל מיני אפסים מהעבר הרחוק שלי יתחילו לפתוח בטוקבקים.
  • אברי 07/04/2016 18:18
    הגב לתגובה זו
    סופסוף בנאדם עם שכל בקודקוד וראייה אובייקטיבית על רמת התגובות המגוחכת כאן. שמחתי לקרוא שיש עוד אנשים שאשכרה רואים דרך חוסר הפרגון הכל כך מעליב של אנשי התעשייה, במיוחד אלו שמפקפקים באופן גלוי ומגעיל ברמת המשכל של הצופים.
  • 17.
    עבודת אלילים (ל"ת)
    אור174 06/04/2016 16:28
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    באותה ליגה? 06/04/2016 16:23
    הגב לתגובה זו
    תמנון שמוכרת בגדי שוק בשקל תשעים מתחרה ראש בראש בקסטרו ובאמריקן איגל? ככה משנים מיצוב? בזבוז של כסף ומשרד שעשה חתיכת סיבוב על הלקוח
  • 15.
    ביזיון של פרסומאים 06/04/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
    לא ברור איך יורם ממשיך לשלם משכורת לאיש הזה...
  • אחראי קונספט 06/04/2016 17:58
    הגב לתגובה זו
    איפה איפה איפה מחלקת הקריאטיב???? איפה איפה איפה האסטרטגיה ?????
  • 14.
    פשוט וקליל. אהבתי (ל"ת)
    מורן 06/04/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    שירה 06/04/2016 16:11
    הגב לתגובה זו
    אחראי קונספט. פחחחח
  • 12.
    ארי 06/04/2016 16:09
    הגב לתגובה זו
    בהתחשב בזה ששום משרד לא עשה משהו מעניין בשלוש שנים האחרונות, קפלו כולכם את הזנבות שלכם ותחזרו למצוץ לאיזה לקוח. פרסומת לגטימית וחביבה מאד, בטח ובטח עם מה שיש לשוק המקומי להציע.
  • 11.
    אחראי קונפסט 06/04/2016 16:02
    הגב לתגובה זו
    יהב חולה פרסום ומקפיד ששמו יופיע על כל שיט שהמשרד מייצר בשביל לקדם את עצמו למשרד הבא (מחליף כל שנה-שנתיים).
  • קנאי! (ל"ת)
    דורי 06/04/2016 17:01
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אני 06/04/2016 15:36
    הגב לתגובה זו
    יש את זה ביותר תת רמה ומביך?
  • 9.
    פרסומת מעולה! (ל"ת)
    שמרית 06/04/2016 15:19
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    פרסומת לפירסומאים איך זה משרת את המותג? מה זה חשוב. העיקר האגו. כלכך אתמול... (ל"ת)
    איריס 06/04/2016 15:11
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אורי 06/04/2016 14:55
    הגב לתגובה זו
    המצאתם משהו? הבאתם משהו חדש? האם בלי הכתבה באייס וקמפיין היח"צ שתעשו כדי להסביר את הרעיון, מישהו באמת יבין למה התכוונתם? ואם הוא לא יבין ויחשוב שזאת סתם אישה שהולכת ברחוב ופוגשת דמויות עם ראשים משונים, בליווי מוסיקה כאילו עדכנית - האם חידשתם לו משהו שהוא לא ראה כבר בשנות ה-90? האם יצרתם אג'נדה? תפיסה חדשה? הבאתם בשורה? משהו? ולמה יהב דרייזין או איך שלא קוראים לו, מתעקש שכולם יידעו שזה הקונספט שלו? ומה יש בו בטמיר כהן שכל מי שמגיע אליו הופך לאיש מקצוע בינוני?
  • קנאי חולני חחחח (ל"ת)
    דורי 06/04/2016 17:00
    הגב לתגובה זו
  • גיא 06/04/2016 15:09
    הגב לתגובה זו
    ההנחה שצריך לחדש פשוט מוטעית. מה שנקרא, אנשי התעשייה חוטאים מלהבין את מוחו של הצרכן. למי יש כח כל פעם ללמוד מה חדש פה, הפרסומת הזו דלת תקציב וגאונית וזה מה שמעצבן. (ניטרלי לא מהתחום)
  • 6.
    אהבתי..סופסוף רשת שמגיעה לה במה...עושה מהלך הולם (ל"ת)
    סופרסטאר 06/04/2016 14:52
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    צורי 06/04/2016 14:40
    הגב לתגובה זו
    זה גרוע. ממש אבל. מעבר לזה שאין פה באמת קריאייטיב מעניין או קונספט יוצא דופן. סתם "בוא ניכנס בכל המתחרים ונעשה את זה ממש גרוע ולא קריאטיבי בשום צורה" לא ברור איך אף אחד לא עצר את זה קודם. מביך
  • 4.
    פרסומת מטופשת של חברה סוג ז׳ ומשרד פרסום מתנשא. (ל"ת)
    פוקסי 06/04/2016 14:22
    הגב לתגובה זו
  • אא 06/04/2016 15:00
    הגב לתגובה זו
    או שכנים מה שבטוח שהגעת לעולם הזה במבחנה יכאפות
  • נראה לי שאת תקציבאית ממורמרת שעבדה על זה (ל"ת)
    Xox 06/04/2016 15:47
  • פרסומת מעולה, תמנון צוחקת כל הדרך לבנק..והמתחרים מתמרמרים.. (ל"ת)
    האמיתית 06/04/2016 14:51
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אחראי קונפסט 06/04/2016 14:21
    הגב לתגובה זו
    מי לעזאזל מבין שברבור עם קפוצ'ון = בר רפאלי? שהשועל זה פוקס??? מי יתעכב לנסות להבין את זה? מזל שיש הסבר בגוף הכתבה. בטלויזייה זה לא יעזור. הדבר היחיד שברור כאן, הוא שקסטרו מקבלים בוסט.
  • צריך תרגום בגוף הפרסומת (ל"ת)
    אחראי קונספט 2 06/04/2016 14:42
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    צעד מעניין וביצוע חמוד מאוד (ל"ת)
    קלבסה 06/04/2016 14:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חמיצר מתהפך בקברו (ל"ת)
    מה? למה? 06/04/2016 13:40
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.