ערוץ 10 ניצל, הפרסומאים של ענבל אור לא: "הייתי תמימה - לא בטחתי בה מההתחלה"
פרשת ענבל אור שהתפוצצה לפני כמעט 3 שבועות עם מעצרה המתוקשר על ידי רשות המסים, הכניסה את אשת הנדל"ן למערבולת שסופה עדיין לא נראה באופק. הסערה התקשורתית סביב אור, מהדמויות המפורסמות בתחום הנדל"ן ומי שחולשת על אימפריית אור סיטי נדל"ן, באה לידי ביטוי גם בגזרת הפרסום של החברה, שנחתך כמעט לאפס בהשוואה למיליוני שקלים שהחברה "שפכה" בחודשים שקדמו למעצרה. לצד הנושים של אור ולקוחות שהגישו בקשת פירוק, ישנם גם משרדי פרסום שמצאו עצמם ברשימת הנפגעים.
חברת הנדל"ן של אור, שטופלה לאורך השנים על ידי משרדי פרסום גדולים בתחום, נחשבת לאחת המפרסמות המובילות בישראל, וכך גם היה מתחילת 2016. מבדיקת יפעת בקרת פרסום עבור אייס, עולה כי בינואר השנה עמדה ההוצאה לפרסום של 'אור סיטי נדל"ן' על 2.6 מיליון שקלים בעיתונות בלבד, באמצעות המשרד הצפוני פרסום יעד גולץ בבעלותה של אילנה גולץ. פברואר התחיל דומה מבחינת 'אור סיטי נדל"ן', ללא כל סימן לבאות. מ-1 בפברואר עד ה-24 בחודש, היום בו נעצרה, עמד התקציב על כ-2 מיליון שקלים. ב-27-28 בפברואר פרסמה החברה בידיעות אחרונות את קמפיין "אור סיטי נדל"ן - מגדלי האור - גבוה מעל כולם" שהיה למעשה מודעת הפרסום האחרונה של החברה.
מאז מודעה זו, נחתך תקציב הפרסום של אור סיטי נדל"ן עד להיעלמות מוחלטת. מאז תחילת מארס ועד היום, עמד תקציב הפרסום על 3,000 שקלים בלבד, זאת כאשר בתקופה המקבילה בחודש לפני, בין -1 ל-10 בפברואר, פרסמה החברה בהיקף של 1.3 מיליון שקלים.
בראש רשימת נפגעי אור סיטי נדל"ן בגזרת הפרסום עומדת גולץ, בעלת 'פרסום יעד גולץ' שמלווה את ענבל אור מאז דצמבר 2013, אז סיימה את עבודתה המשותפת עם אילון זרמון - מערכת יחסים שהסתיימה אף היא לא בנעימים. חובה של אור לגולץ עומד על כ-2.5 מיליון שקלים. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, היקף הפרסום של פרסום יעד גולץ עמד ב-2015 כ-95 מיליון שקלים במחירי מחירון, כאשר נתח מכובד ממנו – כ-20 מיליון שקלים - ממנו הוא של אור סיטי נדל"ן.
- גזר הדין של ענבל אור: 7.5 שנות מאסר
- הפרקליטות דורשת: 11 שנות מאסר לענבל אור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחילה עמדה גולץ לצידה של אור אך בחלוף הימים הצטרפה אף היא לרשימת הנושים המתארכת של החברה בניסיון לגבות את החוב. "היינו תמימים שהאמנו לה ולמתק השפתיים שלה", אומרת גולץ בשיחה עם אייס. "היא שידרה חברות ואמינות וכך היא הצליחה לעבוד על לקוחות, גופי מדיה ואפילו בנקים. כל הלקוחות ומשרדי הפרסום נפלו איתה".
בדיעבד, אומרת גולץ כי חשה בדברים שאינם תקינים: "אם להיות כנה עם עצמי, לא בטחתי בה יותר מדי מההתחלה. כל ההתנהלות מולה כללה מכתבים והודעות SMS שנגעו לתשלומים - הבחורה הזו אוהבת לקבל פרסום אבל שונאת לשלם".
ערן גדות ויריב נתי נפגעו, ערוץ 10 ניצל
ספק נוסף שנקלע לקו האש של אור הוא משרד הפרסום ערן גדות & יריב נתי, להם חייבת אור כ-100 אלף שקלים, לטענתם. בעוד שגולץ טיפלה לאור בפרסום בסקטור הפרינט, אור פנתה לנתי וגדות והפקידה בידיהם את משימת הקמפיין לטלוויזיה. יחד עם חברת ההפקה של ישי הדס שקיבל אף הוא צ'קים שחלקם לא כובדו לכאורה, בנוסף לתשלום במזומן, הם החלו לעבוד על הקמפיין וכשזה היה מוכן לעלות לאוויר, הציגו נתי וגדות לאור תכנית מדיה שכללה פרסום בזכייניות המסחריות רשת, קשת וערוץ 10.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
לאייס נודע כי בשלב זה הושהה הקמפיין על ידי נתי וגדות מכיוון שתנאי התשלום מול הזכיינים לא הוסדרו, כשבמקביל אור ניסתה לרתום את יוניברסל מקאן כדי שזו תרכוש עבורה את המדיה. בסופו של דבר ערוץ 10 ויוניברסל מקאן נחלצו מנפילה אפשרית לחוב מול ענבל אור, לאחר שתנאי התשלום לא הוסדרו, ובמקביל הפרשה התפוצצה והמשך ההתקשרות עם אור הותנתה בתשלום במזומן בלבד.
גולץ ואור, שלא הכירו זו את זו לפני שהחלו לעבוד יחדיו, הפכו בשנתיים האחרונות לחברות קרובות, עד לחשיפת הפרשה הנוכחית. "ענבל אור חסומה מול כולם", אמרה גולץ לאייס. "עד שלא תשלם את חובה לפרסום גולץ, היא לא תוכל לפרסם במקומות שבהם פרסמתי עבורה". ומה הסיכוי שאור תעקוף את גולץ, תפנה ישירות לגופי המדיה ותפרסם תמורת תשלום במזומן? "יש אתיקה בסיסית בין משרדי פרסום לגופי מדיה", מנסה גולץ להסביר, בתמימות רבה יש לציין, "לא יעלה על הדעת שאני משלמת את חובותיה לגוף המדיה כשהיא לא משלמת לי. אם מישהו מהמדיה יפרסם אותה, אנחנו לא נשלם לו".
ממשרד רונן צור תקשורת המלווה את אור, נמסר: "כל טענה לחוב כספי ובקשה להשבת חובות תיבדק בהקדם ובמידה ויימצא שהבקשה מוצדקת יוסדר העניין. עם זאת אין בכוונת החברה לתת יד לניסיונות לחץ וסחיטה של בעלי אינטרסים שונים".
ממשרד הפרסום ערן גדות & יריב נתי נמסר בתגובה: "אנחנו נותנים לה עוד מספר ימים של חסד, ובמידה ולא, נאלץ להצטרף לנושים".
- 12.עמנואל מ 11/04/2016 08:26הגב לתגובה זושמישהו יסביר איך גברת בלונדית (אמיתית?) מלאת גוף , עם חיוך מעוקל, מצליחה לשכנע אנשי עסקים לא תמימים כולל כריש שובר רגליים מהשוק האפור לתת לה מליוני שקלים, או להיכנס להוצאות בגינה.
- 11.פרסומת 10/04/2016 21:31הגב לתגובה זובמקום פרסומת והוצאות שיווק ענקיות יש להוזיל מחירי המוצר. ישנם חברות שמפרסמות בעמודים שלמים כל יום בעתונות היומית ובטלוזיה הההוצאה נופלת על המוצר ולמעשה על הלקוח.
- 10.ציקימקנגו 08/04/2016 06:53הגב לתגובה זוהיא לא שקרנית היא ממש אדם ישר. הפראירים לא מתים. אני בסופר לא משלם על עגבניה אם היא לא ארוזה ואצלי בעגלה . לפני זה אני אפילו לא מוציא את הארנק. בודק פעמים את החשבון..חחחחחח
- 9.היא גמורה.סוס מת .הפילה מאות רוכשים תממים . שרק רצו דירה. ואבדו את סיכוי לדירה (ל"ת)שםטוב 14/03/2016 14:49הגב לתגובה זו
- 8.משה 14/03/2016 08:34הגב לתגובה זונו באמת .
- משה פישר ,עלוב נפש (ל"ת)עמנואל מ 11/04/2016 08:27הגב לתגובה זו
- תמחקו מיד את התגובה הגזענית והדוחה הזו (ל"ת)לא גזען 14/03/2016 13:09הגב לתגובה זו
- מה שאפשר לצפות מהתונסאי אלי ישי שחייב כסף ולא משלם (ל"ת)יוני 14/03/2016 09:25הגב לתגובה זו
- זגג 15/03/2016 12:33לטוניסאי
- 7.יעקב 14/03/2016 07:39הגב לתגובה זואין פלא שאנשים שמחים בנפילה שלה אשה יהירה שחשבה שהעולם שלה. לא אשכח את הקטע שלה עם העישון במטוס
- 6.ענבל אור מכרה מגדלים פורחים באוויר. (ל"ת)שמטוב 14/03/2016 07:26הגב לתגובה זו
- 5.עמנואל 14/03/2016 04:23הגב לתגובה זושימו לב לחיוך הרחב מפה לפה כשהי מציגה כדרכה פרויקט, הפה מתעקל בקצותיו וחושף שיניים(כריש?) בצורה מגזמת והדבר מעיד על נכלוליות...פראיירים יש גם בקרב אנשי עסקים- מסתבר
- 4.כולם מתנפלים כמו אריות על הטרף. (ל"ת)אזרח 14/03/2016 02:48הגב לתגובה זו
- 3.ורונה נפתלי 13/03/2016 21:51הגב לתגובה זואסור לתת לה למכור דירות, אישית ראיתי ופגשתי זוגות שמררו בבכי על הבור שהכניסה אותם אוהלים בחנות למטייל לאפשר לה למכור
- אין עליך ?? (ל"ת)רוכשי אור על הפארק 14/03/2016 09:05הגב לתגובה זו
- 2.משה 13/03/2016 21:00הגב לתגובה זושמש ועל מרפסות השמש כתבתם נמכר נמכר נמכר ורק על דירה אחת באמצע השארתם ללא כיתוב מגיע לכם שלא תקבלו את כספכם מאחר ואתם שותפים להונאת אור
- 1.נוכלת שקרנית וגנבה גדולה (ל"ת)מגיע לה 13/03/2016 20:51הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
