ויצו בחרה - הפרסומת הכי סקסיסטית ב-2015 היא מילקי גולד: "מציגה נשים כרודפות בצע"
מצעד השיימינג השנתי של ויצו הגיע לסיומו עם ההכרזה על הפרסומת הסקסיסטית ביותר לשנת 2015 מבין 5 פרסומות שהוגדרו כפוגעניות כלפי נשים. במקום הראשון והמפוקפק זכתה פרסומת מילקי גולד - "היא רק רוצה את הגולד" של שטראוס באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי.
על "אות הקלון" שניתן למילקי ושטראוס אומרים בויצו: "האות ניתן למילקי גולד על היותו מקבע ומחזק סטריאוטיפיים מגדריים הפוגעים בנשים". לדברי גילה אושרת, יו"ר ויצו ישראל: "למרות היותה של הפרסומת קצבית, משפחתית וחביבה לכאורה הרי שמדובר במעטפת של מסרים סטראוטיפים המועברים באופן סמוי, הפוגעים בכבודן של נשים ומציגים אותן כרודפות בצע וכסף. אנו קוראות לחברות המסחריות לאמץ עקרונות של פרסום מכבד והוגן כלפי נשים".
השנה לראשונה העניקה ויצו גם את "אות הקלון המתמיד" שמוענק למפרסם הסקסיסטי שפועל כך שנים רבות ברצף. בתואר זה זכתה חברת האופנה הישראלית קסטרו, אותה מלווה משרד הפרסום ראובני פרידן, על "פרסום סקסיסטי לאורך שנים, העושה שימוש בוטה בגוף אישה ומעודד לרזון קיצוני".
הפרסומת של מציגה בחורה, המגיעה לפגישה בבית משפחת בן זוגה ונשאלת האם היא אוהבת מילקי. בתשובה שואלת הבחורה: "האם יש גולד?". תשובתה מובילה את בני המשפחה לדמיין בבהלה את השתלטותה של הבחורה על ההון המשפחתי ועולה ה"פחד" מבחורה רודפת בצע, העסוקה רק בקניות ובהנאות החיים, מתכננת כבר את סידורי החתונה כדי לנגוס בהון המשפחתי. רק בן הזוג נחלץ לעזרתה ומפרש את תשובתה, כמי שביקשה מילקי מסוג גולד ולא תכננה "לשדוד" את המשפחה.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קמפיין "אות הקלון למפרסם הסקסיסטי" של ויצו מתקיים זו השנה השמינית ברציפות, לציון יום האישה הבינלאומי. על פי ויצו "מטרתו להוביל לשינוי בהצגת דמות האישה בפרסום ולהעלות את המודעות להשפעות השליליות של פרסומות העושות שימוש לרעה בגוף ובדימוי הנשי".
את הפרסומות בחרה ודירגה ועדת שיפוט מקצועית, אשר סקרה עשרות אלפי פרסומות של שנת 2015. הוועדה מורכבת ממומחי מגדר ותקשורת, אנשי אקדמיה, עיתונות ומשפט. השנה, לראשונה שילבה ויצו נציגים גברים בוועדת השיפוט.
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
החברים בה: העיתונאית בילי מוסקונה לרמן, העיתונאית ומייסדת אג'נדה, ענת סרגוסטי, חוקרת מגדר ותקשורת, שלומית ליר, יוצרת ובימאית ערוץ 2, לימור פנחסוב, אשת התקשורת ומייסדת מרכז מדיה נשים, ורד כהן ברזילאי, רכזת החברה הערבית במכללת "שנקר", ספייה מחמוד, שדרן הרדיו והמנחה אביעד קיסוס, מומחה לתקשורת, ד"ר עמית קמה, מייסד תנועת אסל"י בישראל (למאבק באלימות במשפחה) אביב יהלום, עו"ד עירית גזית, מנהלת מערך הסיוע המשפטי של ויצו, ענבל אביב, מנהלת קמפיין אות הקלון של ויצו. בוועדה לקחו חלק גם סטודנטיות מהמרכז הבינתחומי ונערות מתכניות המנהיגות של ויצו.
מחברת שטראוס, יצרנית ומשווקת מילקי נמסר בתגובה: "אין ולא הייתה לנו כוונה לפגוע באיש. הפרסומת המדוברת נועדה לתאר בהומור סיטואציה מהחיים של אי הבנה ביחס לאדם חדש שמגיע למשפחה. היא מדגישה בפירוש שהמחשבות של הסובבים על בת הזוג - הינן טעות. יחד עם זאת, עוד בזמן שידור הפרסומת, לקחנו לתשומת ליבנו גם את התגובות הללו ביחס לאופן שבו התקבלו הדברים ואלו תילקחנה בחשבון בקמפיינים הבאים".
- 9.איך לא גולדסטאר? כל פעם אני מזועזעת מהם מחדש!!! (ל"ת)חנה 19/03/2016 13:08הגב לתגובה זו
- 8.של פרסומאים של פעם 07/03/2016 23:19הגב לתגובה זובחייאת כבר אין סבלנות לפרסומות גזעניות וסקסיסטיות אדלר תתקדמו אנחנו ב-2016 כולי תקווה שנידוי פרסומות כמו מילקי ימשיך את המגמה של הפחתת כמות הפרסומות ושיפור איכותן מהצד השני. ראבק - כבר לא צריך לפרסם כל-כך הרבה.
- 7.אביעד קיסוס ועמית קמה הם "גברים בועדת השיפוט"? (ל"ת)שוביניסט בהכחשה 07/03/2016 15:53הגב לתגובה זו
- 6.זלמן 07/03/2016 15:34הגב לתגובה זוכולה פרסום של מעדן שוקו , תפרסמו כמה זה בריא ,כמה זה טעים , למה כדאי לכול עוד ועוד מוצר זה .מה הקשר לכל היתר המוביל לקלות ראש .
- 5.זקנות ממורמרות עם 10 חתולים. ואביעד קיסוס (ל"ת)ליאור 07/03/2016 12:45הגב לתגובה זו
- 4.קול העם 07/03/2016 12:07הגב לתגובה זונתראה בשנה הבאה
- 3.אויש! דיייייייייי! בכייניות. (ל"ת)העיקר פורשות בגיל 62 07/03/2016 11:17הגב לתגובה זו
- 2.אבל ככה נשים (ל"ת)rr 07/03/2016 11:06הגב לתגובה זו
- 1.האמת 07/03/2016 11:04הגב לתגובה זוהבאושים
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
