בהתאם לצפי: התוצר בארה"ב עלה ב-2.1% ברבעון השלישי, כיצד מגיבים המדדים?

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה תוצר מקומי גולמי

כלכלת ארה"ב צמחה ב-2.1% ברבעון השלישי של השנה. כך עולה מנתוני הצמיחה שפורסמו היום (ג'). הפרסום תאם את הצפי המוקדם של הכלכלנים.

מדובר על הקריאה השנייה של התוצר, כאשר צפויה קריאה נוספת בהמשך שתעניק תמונה כוללת ומדויקת יותר על השינוי בתוצר האמריקני לרבעון השלישי. הקריאה הקודמת של התוצר בארה"ב הציגה צמיחה כלכלית נמוכה יותר בסך של 1.5%.

טרם פרסום התוצר, החוזים בוול סטריט נסחרו בירידות חדות יחסית (לחוזים) של עד 0.7%. הפתיחה גם היא התאפיינה בירידות, אם כי מתונות יותר. הנאסד"ק השיל 0.4%. 

ברבעון הקודם הצמיחה בארה"ב הייתה מתחת לצפי כאשר עלתה 2.3% בלבד. זאת לעומת צפי של 2.6%. נזכיר כי יעד הצמיחה של הבנק המרכזי בארה"ב עומד על 3% וכרגע נראה כי הצמיחה האמריקנית עלולה לאכזב השנה את המשקיעים ומקבלי ההחלטות במדינה. 

אחד מהנתונים שהתפרסמו היום מציג את המשך השיקום בשוק הצריכה האמריקני. הצרכן הגדיל את ההוצאות שלו ב-3% ברבעון הנוכחי. אם כי הסימנים הראשונים של סקירת הכלכלה האמריקנית ברבעון הרביעי מצביע על קפאון יחסי בצמיחת ההוצאות. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.  
ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.