קרב גרסאות על הורדת קמפיין כי"ל: חרם פרסום על ערוץ 10 - או החלטה מקצועית?
חברת כי"ל (כימיקלים לישראל) החליטה להפסיק לפרסם בערוץ 10, ובערוץ טוענים כי כי הסיבה לכך היא תחקיר ששידר מתן חודורוב ב-19 באוקטובר בפינה 'אנליסט' במהדורה המרכזית על האיום לכאורה של כי"ל על המדינה בפיטורי מאות עובדים ועצירת ההשקעות בנגב, אם המלצות ועדת ששינסקי לא ישונו. זהו התחקיר.
ביום שלישי שעבר קיבל הערוץ הוראה מחברת רכש המדיה זניט מקבוצת פובליסיס שרוכשת עבור כי"ל את הפרסום, להפסיק את פרסום כיל בערוץ. בשיחה שקיימו אנשי הערוץ עם סוכנות זניט, נמסר כי הסיבה היא התחקיר של חודורוב.
למי ששכח אגב, ורשבסקי היה עד למינוי בערוץ 10 בקיץ 2014 מנכ"ל גוף המדיה של פובליסיס ישראל, שכללה באותה עת את זניט מדיה, סטארקום וסמארט מדיה.
במכתב שנשלח אתמול (יום ב') אחר הצהריים ליו"ר כי"ל ניר גלעד והגיע לידי אייס, כותב מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי כי אנשי כי"ל, בהם גלעד עצמו, לא טענו כי הכתבה ששודרה לא הייתה מדויקת, ובשל כך הוא מבקש מהחברה להמשיך לפרסם בערוץ.
בכל מקרה מצהיר ורשבסקי, חברת החדשות והערוץ "מחויבים לדיווח חסר פניות למאות אלפי צופינו", וכי "לא נכנע לשום חרם פרסום מכל סוג שהוא".
קמפיין כי"ל ירד בערוץ 10 ב-28 באוקטובר, וכעברו כמה ימים גם בערוץ 2. במכתב שנשלח הבוקר לוורשבסקי, כתב דני חן, משנה למנכ"ל כי"ל והאחראי על קשרי החוץ, כי "יחס ההמרה הטבעי בערוץ 10 היה נמוך ב-185 מיחס המרה בערוץ 2 (זאת אומרת שבאותו שווי תשדיר בערוץ 10 היינו מקבלים ב-185 פחות רייטינג קהל המטרה). למרות ניסיונות רבים שבהם ניסינו לשפר את יחס ההמרה בפריסה - הצלחנו לשפר יחס המרה ב-10% בערוץ 10, אולם התוצאות היו נמוכות מערוץ 2 וכל העדפנו בסוף הקמפיין להתמקד בערוץ 2".
בכי"ל מציינים כאמור כי ההחלטה להפסיק לפרסם היא מקצועית, ולמעשה בשל יחסי המרה – שמודד כמה מכל נקודת רייטינג היא בקהל היעד שהוגדר לקמפיין. במכתב מצוטט מייל שהתקבל מזניט, בו מצוין כי "יש בעיה עם יחסי ההמרה בערוץ 10".
בטבלה שמצורפת אכן רואים כי יחס ההמרה של ערוץ 10 נמוך מזה של ערוץ 2, אולם לא בצורה משמעותית. גורם בכי"ל אמר לאייס כי זו הסיבה היחידה להחלטה להוריד את הקמפיין.
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
כי"ל: אין חרם, הקמפיין ירד בגלל יחסי המרה
ואולם, לצד הטענה ליחסי המרה נמוכים בערוץ 10, דני חן מכי"ל ביקש לציין כי "ליו"ר החברה לא היה והוא איננו מעורב בדרך כלשהי בפריסת תקציבי המדיה של החברה", והוסיף "הופתענו מאד לקורא את מכתב ואת הטענות... אין קשר בין ההחלטה המקצועית של פריסת המדיה בקמפיין של כי"ל לבין הכתבה המגמתית של מתן חודורוב".
במכתבו של חן מצוין כי "דעתנו הייתה כי יש להמשיך לפרסם בערוץ 10 תוך ניסיון להתמקד בתכניות ושעות שבהן מושג המדד המקצועי שנקבע, או ככל האפשר קרוב לו". חן דוחה את הטענה לחרם: כי"ל העלתה לאוויר קמפיין פרסומי כולל בערוץ 10 ימים רבים לפני שידור הכתבה. הכתבה שודרה ב-10 באוקטובר וההודעה לכאורה על הפסקת הקמפיין הגיעה ב-27 באוקטובר, 8 ימים אחרי הכתבה בהם הקמפיין המשיך להופיע גם בערוץ 10. אתה באמת רואה קשר ישיר בין הדברים?".
לצד הביקורת על הכתבה של חודורוב, בכי"ל מכחישים גם את הדברים שנאמרו לכאורה על ידי חברת רכש המדיה, שייחסה את הפסקת הפרסום לחרם. "בחנו כמובן את הדברים גם מול משרד הפרסום שלנו ושם נאמר, באופן חד משמעי, כי הדברים המיוחסים לרוכש המדיה לא נאמרו – לא ברצינות ואפילו לא בבדיחות הדעת". בכל מקרה מבקשים בכי"ל "להתחיל בדיאלוג פתוח ומקצועי ביננו", ולקיים פגישה בין הצדדים".
- 6.לא מאמין לכיל 04/11/2015 10:08הגב לתגובה זומי שהקים את התעשיה בנגב ובדרום זה לא כיל המפורטת אלה אנשים חלוצים שהגיעו ליישב את הדרום. הם והמשפחות שלהם הקימו את מפעלי ים המלח את ברום את קמג ובזכותם הנגב פרח ושיגשג. עכשיו תודה לליכוד ולמערך המפעלים מפורטים ויש להם החוצפה לטעון שהם מחזיקים את הנגב. שבזכותם הנגב ואנשי הנגב מתפרנסים. א ת ם. ח צ ו פ י ם!
- 5.רענן 03/11/2015 17:54הגב לתגובה זולא להקלות לכיל, לא להארכת הזיכיון החברה מרוויחה מיליארדים בזכות ים המלח וקרטל האשלג בלבד.
- 4.אילן 03/11/2015 14:43הגב לתגובה זומזל שכיל לא יכולים למנוע את פרסום התכנית מגש הכסף בערוץ 8 ששם כיל היא כוכב ענק בכלכלה הישראלית אבל וזה האבל הגדול שכיל קבלה מהמדינה פטור ממס הכנסה ל-10 שנים על רווחים של מליארדי דולרים! מס ערך מוסף הם לא משלמים כי הכל הולך לייצוא! כל חבילת ההטבות שמקבלת כיל מהמדינה במתנה משלמים שאר האזרחים במדינה הזו!
- 3.ברור שיפסיקו!! כל הכבוד לכיל!! ערוץ של שמאלנים (ל"ת)מני 03/11/2015 13:58הגב לתגובה זו
- 2.כיל 03/11/2015 12:36הגב לתגובה זועדיף שתחלק דיבידנד למשקיעים. במקום תשדירים שלא עושים שום תועלת. הפוליטיקאים מנגחים את כיל והתשדירים לא עוזרים
- 1.מדוע העופרים מחזיקים את גלעד וסופגים נזק תדמיתי אדיר????? (ל"ת)גמלאי 03/11/2015 11:56הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
