קרב גרסאות על הורדת קמפיין כי"ל: חרם פרסום על ערוץ 10 - או החלטה מקצועית?
חברת כי"ל (כימיקלים לישראל) החליטה להפסיק לפרסם בערוץ 10, ובערוץ טוענים כי כי הסיבה לכך היא תחקיר ששידר מתן חודורוב ב-19 באוקטובר בפינה 'אנליסט' במהדורה המרכזית על האיום לכאורה של כי"ל על המדינה בפיטורי מאות עובדים ועצירת ההשקעות בנגב, אם המלצות ועדת ששינסקי לא ישונו. זהו התחקיר.
ביום שלישי שעבר קיבל הערוץ הוראה מחברת רכש המדיה זניט מקבוצת פובליסיס שרוכשת עבור כי"ל את הפרסום, להפסיק את פרסום כיל בערוץ. בשיחה שקיימו אנשי הערוץ עם סוכנות זניט, נמסר כי הסיבה היא התחקיר של חודורוב.
למי ששכח אגב, ורשבסקי היה עד למינוי בערוץ 10 בקיץ 2014 מנכ"ל גוף המדיה של פובליסיס ישראל, שכללה באותה עת את זניט מדיה, סטארקום וסמארט מדיה.
במכתב שנשלח אתמול (יום ב') אחר הצהריים ליו"ר כי"ל ניר גלעד והגיע לידי אייס, כותב מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי כי אנשי כי"ל, בהם גלעד עצמו, לא טענו כי הכתבה ששודרה לא הייתה מדויקת, ובשל כך הוא מבקש מהחברה להמשיך לפרסם בערוץ.
בכל מקרה מצהיר ורשבסקי, חברת החדשות והערוץ "מחויבים לדיווח חסר פניות למאות אלפי צופינו", וכי "לא נכנע לשום חרם פרסום מכל סוג שהוא".
קמפיין כי"ל ירד בערוץ 10 ב-28 באוקטובר, וכעברו כמה ימים גם בערוץ 2. במכתב שנשלח הבוקר לוורשבסקי, כתב דני חן, משנה למנכ"ל כי"ל והאחראי על קשרי החוץ, כי "יחס ההמרה הטבעי בערוץ 10 היה נמוך ב-185 מיחס המרה בערוץ 2 (זאת אומרת שבאותו שווי תשדיר בערוץ 10 היינו מקבלים ב-185 פחות רייטינג קהל המטרה). למרות ניסיונות רבים שבהם ניסינו לשפר את יחס ההמרה בפריסה - הצלחנו לשפר יחס המרה ב-10% בערוץ 10, אולם התוצאות היו נמוכות מערוץ 2 וכל העדפנו בסוף הקמפיין להתמקד בערוץ 2".
בכי"ל מציינים כאמור כי ההחלטה להפסיק לפרסם היא מקצועית, ולמעשה בשל יחסי המרה – שמודד כמה מכל נקודת רייטינג היא בקהל היעד שהוגדר לקמפיין. במכתב מצוטט מייל שהתקבל מזניט, בו מצוין כי "יש בעיה עם יחסי ההמרה בערוץ 10".
בטבלה שמצורפת אכן רואים כי יחס ההמרה של ערוץ 10 נמוך מזה של ערוץ 2, אולם לא בצורה משמעותית. גורם בכי"ל אמר לאייס כי זו הסיבה היחידה להחלטה להוריד את הקמפיין.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
כי"ל: אין חרם, הקמפיין ירד בגלל יחסי המרה
ואולם, לצד הטענה ליחסי המרה נמוכים בערוץ 10, דני חן מכי"ל ביקש לציין כי "ליו"ר החברה לא היה והוא איננו מעורב בדרך כלשהי בפריסת תקציבי המדיה של החברה", והוסיף "הופתענו מאד לקורא את מכתב ואת הטענות... אין קשר בין ההחלטה המקצועית של פריסת המדיה בקמפיין של כי"ל לבין הכתבה המגמתית של מתן חודורוב".
במכתבו של חן מצוין כי "דעתנו הייתה כי יש להמשיך לפרסם בערוץ 10 תוך ניסיון להתמקד בתכניות ושעות שבהן מושג המדד המקצועי שנקבע, או ככל האפשר קרוב לו". חן דוחה את הטענה לחרם: כי"ל העלתה לאוויר קמפיין פרסומי כולל בערוץ 10 ימים רבים לפני שידור הכתבה. הכתבה שודרה ב-10 באוקטובר וההודעה לכאורה על הפסקת הקמפיין הגיעה ב-27 באוקטובר, 8 ימים אחרי הכתבה בהם הקמפיין המשיך להופיע גם בערוץ 10. אתה באמת רואה קשר ישיר בין הדברים?".
לצד הביקורת על הכתבה של חודורוב, בכי"ל מכחישים גם את הדברים שנאמרו לכאורה על ידי חברת רכש המדיה, שייחסה את הפסקת הפרסום לחרם. "בחנו כמובן את הדברים גם מול משרד הפרסום שלנו ושם נאמר, באופן חד משמעי, כי הדברים המיוחסים לרוכש המדיה לא נאמרו – לא ברצינות ואפילו לא בבדיחות הדעת". בכל מקרה מבקשים בכי"ל "להתחיל בדיאלוג פתוח ומקצועי ביננו", ולקיים פגישה בין הצדדים".
- 6.לא מאמין לכיל 04/11/2015 10:08הגב לתגובה זומי שהקים את התעשיה בנגב ובדרום זה לא כיל המפורטת אלה אנשים חלוצים שהגיעו ליישב את הדרום. הם והמשפחות שלהם הקימו את מפעלי ים המלח את ברום את קמג ובזכותם הנגב פרח ושיגשג. עכשיו תודה לליכוד ולמערך המפעלים מפורטים ויש להם החוצפה לטעון שהם מחזיקים את הנגב. שבזכותם הנגב ואנשי הנגב מתפרנסים. א ת ם. ח צ ו פ י ם!
- 5.רענן 03/11/2015 17:54הגב לתגובה זולא להקלות לכיל, לא להארכת הזיכיון החברה מרוויחה מיליארדים בזכות ים המלח וקרטל האשלג בלבד.
- 4.אילן 03/11/2015 14:43הגב לתגובה זומזל שכיל לא יכולים למנוע את פרסום התכנית מגש הכסף בערוץ 8 ששם כיל היא כוכב ענק בכלכלה הישראלית אבל וזה האבל הגדול שכיל קבלה מהמדינה פטור ממס הכנסה ל-10 שנים על רווחים של מליארדי דולרים! מס ערך מוסף הם לא משלמים כי הכל הולך לייצוא! כל חבילת ההטבות שמקבלת כיל מהמדינה במתנה משלמים שאר האזרחים במדינה הזו!
- 3.ברור שיפסיקו!! כל הכבוד לכיל!! ערוץ של שמאלנים (ל"ת)מני 03/11/2015 13:58הגב לתגובה זו
- 2.כיל 03/11/2015 12:36הגב לתגובה זועדיף שתחלק דיבידנד למשקיעים. במקום תשדירים שלא עושים שום תועלת. הפוליטיקאים מנגחים את כיל והתשדירים לא עוזרים
- 1.מדוע העופרים מחזיקים את גלעד וסופגים נזק תדמיתי אדיר????? (ל"ת)גמלאי 03/11/2015 11:56הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
