בר רפאלי רד באנד Hoodies
צילום: צילום מסך
סיכום שנה

סקס, שקרים וקידוש בשישי: מה היו 10 הפרסומות שהכי התלוננו עליהן השנה?

מהגברים הגרושים ועד הישבן של גל גדות וההזמנה לבגוד. כל תלונה חמישית שהוגשה לרשות השניה היתה נגד פרסומת - רבע מהן מוצדקות. מיוחד
משה בנימין | (7)

את מי מעצבן הקידוש של ערב שישי, למה עשרות אבות גרושים חשו נפגעים, את מי הרגיזה גל גדות, ואיך האופנובנק עשה קאמבק? לבקשת אייס, נציבות פניות הציבור של הרשות השנייה בראשות דוד רגב , סיכמה עבורנו את שנת 2014 עם מדד שמציג את 10 הפרסומות שנגדן הוגשו הכי הרבה תלונות.

מעיבוד הנתונים עולה כי במהלך השנה הוגשו לנציבות פניות הציבור כ-900 תלונות נגד פרסומות. לדברי רגב, הסטטיסטיקה מראה כי כל תלונה חמישית שהוגשה לנציבות הייתה נגד פרסומות. "מניתוח התלונות אנחנו רואים שהצופים התלוננו בעיקר על גזענות, פגיעה ברגשות הציבור, מיניות בוטה, פגיעה בילדים ופגיעה בנשים. לדעתם של הצופים הגבול בין הומור לבין גזענות, מיניות ופגיעה בילדים נחצה לא פעם", אומר רגב.

לדבריו, כל תלונה רביעית שהוגשה נגד הפרסומות הייתה מוצדקת ובחלק מהמקרים הוסרו פרסומות פוגעניות ובאחרים תוקנו פרסומות. בנוסף העבירה הנציבות את עמדתה למפרסמים בעקבות פרסומות בוטות בצירוף המלצה לשקול לתקן אותן לאור פניות הציבור הרבות.

"פרסומות מטבען מנסות ללכוד את תשומת הלב של הצופה בפרק זמן קצרצר של עשרות שניות. רבות מהן נעשות בהומור אך לא פעם קבלו הצופים כי הן נעשו באופן מוקצן ובטעם רע", הוסיף רגב לאייס.

ה-TOP 10 ברשימת התלונות

בראש מצעד הפרסומות, כפי שפורסם אתמול באייס , ניצבת בגאון הפרסומת ל שישי ישראלי שהקימה נגדה קול צעקה ומחאה מצד הציבור החילוני. הטענה נגד הפרסומות מציגה את החילונים באופן שטחי כריקנים ובנוסף ספגה הפרסומת ביקורת בתואנה של כפייה דתית.

נגד הפרסומות הוגשו יותר מ-120 תלונות ובימים אלו צפויה הרשות השנייה להכריע לגביה. רוב הצופים טענו כי הפרסומת לועגת לאורח החיים החילוני שאינו כולל קידוש ואחרים טענו לכפיה דתית. הפרסומת תוקנה לבקשת הרשות השנייה ובימים אלה נבחן שידורה מחדש.

במקום השני: הפרסומת של ההוצאה לפועל על סיוע לנשים בגביית דמי מזונות. בפרסומת נראו הנשים כלוחמות ונרמז כי גברים אינם עומדים בתשלומי מזונות. נגד הפרסומת הוגשו 85 תלונות רובן של גברים שקבלו על פגיעה בהם ועל אפליה. הועברה הערה למפרסם.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

במקום השלישי: הפרסומת לחברת HOT בה משתתפים שחקנים מהסדרה זגורי אימפריה . הצופים התלוננו על קטעים אלימים וגזעניים. נגד הפרסומת הוגשו 62 תלונות. הועברה הערה למפרסם.

במקום הרביעי: הפרסומת של קסטרו בה רוקדת הדוגמנית גל גדות את ריקוד ה"טוורקינג". נגד הפרסומת הוגשו 37 תלונות. הועברה הערה למפרסם.

במקום החמישי: הפרסומת לקונדום של חברת דורקס . נגד הפרסומת הוגשו 35 תלונות. הועברה הערה למפרסם.

במקום השישי: הפרסומת של מועצת החלב המעודדת שתיית חלב וקובעת כי הוא בריא. נגד הפרסומת הוגשו 30 תלונות בטענה כי המידע מטעה את הציבור. הועברה הערה למפרסמים.

במקום השביעי: הפרסומת למוצרי ביגוד של הודיס במהלכן נרמז כי הדוגמנית בר רפאלי שוכבת עם בובת רד בנד. נגד הפרסומת הוגשו 25 תלונות והיא תוקנה לבקשת הרשות.

במקום השמיני: הפרסומת לקרטיב של ג'ויה בה מלקקת השחקנית והדוגמנית מורן אטיאס בחושניות את הקרטיב. נגד הפרסומת הוגשו 22 תלונות והועברה הערה למפרסם.

ג'ויה -

במקום התשיעי: הפרסומת המעודדת בני זוג לבגוד בבני זוגם באמצעות אתר האינטרנט אשלי מדיסון . נגד הפרסומת הוגשו 19 תלונות והיא הוסרה כעבור זמן קצר.

אשלי מדיסון - הגרסה המקורית לפרסומת ששודרה בערוץ 2 -

במקום העשירי: הפרסומות של ה'אופנובנק' רוני לייבוביץ' לאופנועים בה שיחזר את עלילותיו כשודד בנקים. נגד הפרסומת הוגשו 14 תלונות והיא תוקנה ובהמשך הוסרה.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    Mr 15/12/2017 15:17
    הגב לתגובה זו
    Ben Cohen notguilty.co.il/submit-story חברים, בזמן האחרון אנחנו עדים ליותר ויותר מקרים של תלונות שווא בהליכי הגירושין בין בני זוג. ההורים וגם הילדים משלמים על זה מחיר כבד מאוד ויש מעל 200 אבות שמתאבדים בשנה. יוזמה חדשה באה לתת מענה ולהגביר, בפחות מ 5 דקות תוכל לשלוח אלינו את המקרה האישי שלך יחד עם הפרטים של המתלוננת שווא וצורה אנונימית שלך יפורסם המקרה ברשת והכל בכפוף לזכות לפומביות ההליך הפלילי.. #התיקים סגורים אבל הפצעים עוד פתוחים https://www.youtube.com/watch?v=zGaB9H7Oa-c&feature=youtu.be
  • 6.
    רותם 03/01/2015 20:24
    הגב לתגובה זו
    בפרסומת לקרטיב, מראים הרבה יותר את הגוף של הדוגמן מאשר את הגוף של הדוגמנית.
  • 5.
    jo 31/12/2014 13:40
    הגב לתגובה זו
    על רוב הפירסומות האלה מעולם לא שמעתי ולא ראיתי אותן. גם ככה כמעט אין מה לראות בערוצים 2/ 10 ...
  • 4.
    חני 31/12/2014 11:48
    הגב לתגובה זו
    חבל רק שהיא לא יכולה לעשות יותר..:-(
  • 3.
    הפרסומות הישראליות משעממות במקרה הטוב (ל"ת)
    פרסומאים חסרי מעוף 31/12/2014 04:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    א 30/12/2014 17:51
    הגב לתגובה זו
    על כל טיפת מיניות ישר תלונה. תשיגו חיים......
  • 1.
    מי ערך את הכתבה הזו ולמה נתנו לו לעשות את זה? (ל"ת)
    הפרעות קשב 30/12/2014 14:44
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.