אופנת fox. קמפיין חדש לפני פסח
צילום: צילום מסך
בדיקה

ההוצאה לפרסום בפסח: 14% ירידה לעומת 2013, מי המפרסם שזינק פי 14?

בדיקת יפעת בקרת פרסום עבור אייס מעלה כי בשבועות לפני החג השנה, עמדה ההוצאה לפרסום על כ-56 מיליון שקלים לעומת 65 מיליון ב-2013
משה בנימין |

פחות משבוע לאחר חג הפסח, בדיקת יפעת בקרת פרסום עבור אייס מגלה כי ההוצאה לפרסום בשבועות שקדמו לחג הייתה נמוכה מזו של השנה הקודמת, בתקופה המקבילה אשתקד. בסיכום הכללי עומדת ההוצאה לפרסום ב-2014 על כ-56 מיליון שקלים לעומת 65 מיליון שקלים ב-2013. ירידה משמעותית בהשוואה לשינוי המזערי שנמדד בין 2013 ל-2012 אז עמדה ההוצאה לפרסום על כ-66 מיליון שקלים. תקופות הבדיקה להשוואה הן ה-25 במארס עד ל-14 באפריל ב-2014, ערב חג הפסח וה-5 במארס עד ל-25 במארס 2013, ערב החג בשנה שעברה. מבין מאות תתי קטגוריות שנבדקו, הקטגוריות שנקשרות באופן מסורתי לקניות שלפני חג הפסח הן: רשתות שיווק, ביגוד, חשמל, בשמים, הצגות/מופעים, צרכנות, כרטיסי אשראי, משקאות קלים (תוסס), מוצרי חלב, ממרחים, שיחות בינלאומיות, גבינות, יינות ומלונות/בתי הארחה. מבין אלו, הבולטים היו קטגוריית כרטיסי האשראי עם ירידה של 44%, ביגוד עם עליה של 67% והמובילה היא קטגוריית השיחות הבינלאומיות עם עלייה של 158%. טבלת ההוצאה לפרסום בתתי ענף נבחרים בגזרת המפרסמים, סופר פארם ניצבת בראש טבלת ההוצאה לפרסום לקראת החג עם 1.68 מיליון שקלים, המהווה ירידה של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אחריה בטבלה החברה המרכזית למשקאות קלים שרושמת שנה שנייה ברציפות של עלייה בהוצאה לפרסום לקראת החג. ב-2013 היא רשמה זינוק של 39% וכעת היא מציינת עלייה של 21% לכדי 1.52 מיליון שקלים. במקום השלישי בטבלה, קבוצת 365 שב-2013 ציינה ירידה של 30% בהוצאה לפרסום לקראת החג רשמה עלייה של 5% לעומת 2013 לכדי 1.34 מיליון שקלים. לדברי נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "האווירה הכלכלית הנוכחית מכתיבה קו פרסומי מוטה מחיר, ורשתות המזון קורצות לצרכן בכל דרך אפשרית. החל משמם המכיל הבטחה למחיר נח (שופרסל דיל / YOU רשת צרכנות זולה) וכלה בבחירת טאלנטים "עממיים" ובשימוש של מילות קוד כמו "הבסטה של YOU" ,הכח בידיים שלכם, מחירים מיוחדים ועוד". שני מפרסמים רשמו עליות חריגות במיוחד: אופנת פוקס וחוגלה קימברלי. בפוקס נרשמה עלייה של 1277% עם הוצאה לפרסום של כ-800 אלף שקלים לעומת 58 אלף בלבד ב-2013. בחוגלה קימברלי מציינים גידול חד וחריג של 1853% עם הוצאה לפרסום של כ-662 אלף שקלים לעומת 34 אלף שקלים בלבד בתקופה המקבילה ב-2013. מי שהיטו את הכף מטה היו קבוצת שטראוס, שופרסל וקו-אופ הריבוע הכחול עם ירידה בהתאמה של 13%, 20% ו-36%. את רשימת 20 המפרסמים המובילים בתקופת שנבדקה חותמת חברת תנובה עם ירידה של 14% בהוצאה לפרסום שעמדה על 528 אלף שקלים. 20 המפרסמים המובילים לקראת פסח עוד מוסיף יעקבי: "קטגורית הגבינות ומוצרי החלב הפחיתה את ההוצאה לפרסום שלה בכ-37% בפסח זה, בעיקר בגלל ההפחתה בהשקעה בפרסום של תנובה, שבפסח 2013 הרבתה לפרסם את גבינת הקוטג' ופיראוס ואילו השנה הסתפקה בגבינת העמק. גם קטגוריית היינות מורידה הילוך בפרסום, ומפחיתה כחמישית מהיקף הפרסום בפסח 2013. את הירידה בקטגוריה, ניתן ליחס ליקבי ברקן ויקבי טפרברג שמיעטו לפרסם השנה. לעומת זאת יש לציין את כרמל מזרחי שהכפילה פי 4 את ההוצאה לפרסום שלה עם סדרת ה-private collection וחידון הפסח". "כניסתה של הוט מובייל לתחום השיחות הבינלאומיות" אומר יעקבי, "תחת הקידומת 017, יותר ממכפילה את היקף הפרסום של הקטגוריה בפסח 2014 עם מבצעי הצטרפות של 10 שקלים לחודש ושיחות ללא הגבלה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיותעידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול

אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד. 


הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים. 

ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11). 


בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.