תודה למחזיקי האג"ח: ההון העצמי של אלביט הדמיה יזנק ב-1.9 מיליארד שקל
אחרי שמחקה את מרבית החוב לנושיה (חוב של כ-2.5 מיליארד שקל), יוצאת אלביט הדמיה לדרך חדשה. תכיר בדוחו"ת הכספיים לרבעון הראשון של השנה ברווח של 1.6 מיליארד שקל. כתוצאה ממהלך זה ההון העצמי של החברה יזנק ב-1.9 מיליארד שקל.
נכון לסוף הרבעון השלישי של 2013 לאלביט הדמיה גרעון של 122 מיליון שקל בהון העצמי שלה.
מניות אלביט הדמיה נסחרות בישראל ובנאסד"ק (סימול EMITF). לאור השלמת ההסדר החברה עומדת בדרישות של הנהלת הבורסה האמריקנית. המניה מזנקת עכשיו בבורסה לאחר פרסום הרווח שתכיר בו כתוצאה מהסדר החוב.
את יום המסחר הראשון לאחר הסדר החוב סיימה אתמול אלביט הדמיה בירידה של 1.3% לשער של 60 אג', המשקף לחברה שווי שוק של 332 מיליון שקל. במחזור של כ-16 מיליון שקל.
בהתאם להוראות רשות המיסים הסבירה היום החברה כי מועד המכירה לעניין ניכוי המס במקור הוא יום ראשון - 23.2 ושערי המניות שנקבעו לצורך חישוב יחס ההמרה: מניות - 60 אג', אג"ח ח' - 89 אג' ואג"ח ט' - 70.17 אג'.
- אלביט הדמיה: "הצפת הערך תגיע ב- 2026-2027"; "כבר היום בנינו פורטפוליו של 4.3 אלף דירות"
- ביידן שולח לישראל נשק ב-8 מיליארד דולר; העביר מה-7/10 נשק ב-30 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להלן התמורה לחוב בגין האג"ח הקיימות, שהתקבלה כתוצאה מהקצאת המניות המונפקות ואגרות החוב החדשות:
שיעור הניכיון שנוצר בגין אג"ח ח - 11% ושיעור הניכיון שנוצר בגין אג"ח ט' - 29.83%.
האג"ח החדשות נסחרות בתשואה של 10%-13%: אלביט הדמיה אגח ח ו-אלביט הדמיה אגח ט. הפער בין מחירי הסדרות בהתאם למח"מ שלהן.
- 10.איזה סיבוב נהדר למר זיסר שצוחק כל הדרך לבנק (ל"ת)נתי 24/02/2014 15:54הגב לתגובה זו
- 9.מחזיק אג"ח 24/02/2014 14:40הגב לתגובה זוכשהתחיל המשבר לפני כמה שנים, זיסר אמר ש"אלביט הדמיה זו נושאת מטוסים" וכי צריך סבלנות. ערך הנכסים שלה, בשווי שוק נוכחי, הוא יותר ממיליארד וחצי ש"ח. ינפיקו את גמידא סל, פלאזה תתאושש, הפרוייקט בקאסה רדיו יושלם ויזנק, וגם העניינים בהודו יתקדמו קצת, והמניה תחזור לגדולתה. קצת סבלנות
- 8.דוד 24/02/2014 13:37הגב לתגובה זוזיסר מה אם דבדנדים לציבור לאחר שנשאר כסף טוב בקופה
- 7.האם אבא זיסר יחלק דבדנדים נשאר לא כסף בקופה (ל"ת)דוד 24/02/2014 13:36הגב לתגובה זו
- 6.בקרוב זיסר יחלק דבדנדים קמו שהיה (ל"ת)דוד 24/02/2014 13:35הגב לתגובה זו
- 5.אלביט הדמיה זה לא אפריקה אלביט פי 10 יותר טוב (ל"ת)tאבי 24/02/2014 12:39הגב לתגובה זו
- 4.כול הכבוד לזיסר בהצלחה רק מפו למעלה (ל"ת)הכריש 24/02/2014 11:52הגב לתגובה זו
- 3.אי 24/02/2014 10:53הגב לתגובה זוממש מטורף כמה פריירים הישראלים יכולים להיות עורכי הדין עושים מיליונים ובעלי האגח יוצאים פרייארים כשפתאום אחרי ההסדר יש מיליארדים בקופה וכך גם בדלק נדלן אחרי שכיסחו את בעלי האגח פתאום יש רווח עצום ממכירת נדלן
- גדי 25/02/2014 14:39הגב לתגובה זודלק נדלן, והתנהלותו הפושעת של מר תשובה, גרמה למכירת נכסים במילארדים, לעצמו, ברבע מחיר, עוד לפני ההסדר. זו אחת השחיתויות הגדולות שהיו במדינה מאז ומעולם!
- 1 24/02/2014 11:52הגב לתגובה זואז בעצם הם נהנים מהעליה בהון העצמי בתור בעלי מניות
- 2.מי דפק המשקיעים לא מעניין יותר (ל"ת)ים 24/02/2014 10:27הגב לתגובה זו
- 1.חרטה היא בדרך ל 50 (ל"ת)רון 24/02/2014 10:16הגב לתגובה זו
- רובי 24/02/2014 10:26הגב לתגובה זולהתראות ב100
- בהצלחה (ל"ת)רון 24/02/2014 10:54
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 0% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.

אל על: למרות איבוד נתח שוק של כ-13%, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
אל על אל על 0% מפרסמת את דוחותיה לרבעון השלישי. הכנסות חברת התעופה הלאומית עלו ל-1.074 מיליארד דולר, גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אבל לצד זאת נרשמה שחיקה ברווחיות התפעולית. שיעור ההוצאות מהמחזור טיפס ל-75.7%, לעומת 73.1% אשתקד, והרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) ירד קצת. בשורה התחתונה, הרווח הנקי דווקא עלה ל-202.6 מיליון דולר, לעומת 187.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024, בזכות שיפור בסעיף המימון וירידה בנטל החוב.
החברה מציינת כי הרבעון התאפיין בביקוש עונתי חזק לקראת תקופת הקיץ והחגים, יחד עם המשך מגמת ההתאוששות בענף התעופה המקומי. לאחר ההשבתה שנגרמה במהלך מבצע “עם כלביא”, חזרו בהדרגה לפעילות גם חברות התעופה הזרות, והדבר הביא לעלייה בתנועת הנוסעים בנתב"ג בשיעור של כ-20.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, התנועה הכוללת בנתב"ג עדיין נמוכה ב-23.7% ביחס לרמות 2023 - מה שמעיד כי השוק רחוק מהתאוששות מלאה.
לצד הגידול בהכנסות, אל על נאלצה להתמודד עם עלייה חדה בהוצאות. ההוצאות התפעוליות הסתכמו ב-813.3 מיליון דולר - קפיצה של כ-10.8% לעומת השנה הקודמת - בעיקר בשל התייקרויות בסביבה העסקית, התחזקות השקל מול הדולר (שפגעה בכ-30 מיליון דולר ברווח התפעולי), וכן הפרשות לתביעות משפטיות בהיקף של כ-12 מיליון דולר. ההוצאות על שכר גדלו ל-239.3 מיליון דולר, ומהוות כ-22.3% מהמחזור לעומת 20.2% אשתקד, בין היתר עקב עלייה במצבת העובדים והסכמי השכר החדשים.
גם פעילות המטענים, שהייתה מנוע רווח בשנים האחרונות, רשמה ירידה של 8.4% להכנסות של כ-55 מיליון דולר בלבד, בשל חזרתן של חברות זרות לשוק המטען והתייצבות הביקושים. מנגד, ההכנסות מטיסות הנוסעים עלו ב-7.6%, בעיקר בזכות גידול בהיצע המושבים (עלייה של 3.3%) ושיפור במדד התפוסה שהגיע לשיא של 95.3%. מדד ה-RASK (הכנסה למושב משוקלל קילומטר) עלה ב-4.2% - ביטוי ליכולת החברה לשמר רמות מחיר גבוהות בתקופה של ביקוש קשיח.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- הסטארט-אפ שביקש לשנות את עולם העבודה פושט רגל, ומה קרה היום לפני 77 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחד המוקדים המרכזיים בדוח הוא סעיף המימון, שבו נרשם שיפור של 28.6 מיליון דולר לעומת השנה הקודמת. העלייה בנזילות, הרווחים מהשקעות והירידה בהוצאות הריבית סייעו לשיפור הרווח הנקי, גם על רקע הירידה בנטל ההלוואות וחוזים לחכירת מטוסים. עם זאת, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ירד בכ-193 מיליון דולר, בעיקר בשל החזרי מזומנים ללקוחות בהיקף של כ-140 מיליון דולר בגין טיסות שבוטלו במהלך מבצע “עם כלביא”.
