בייבי בום
צילום: יח"צ
רייטינג

יום א' הלוהט: 'בייבי בום' ממשיכה לזנב ב'משחקי השף', 'חדשות 10' מתפוצצת

'משחקי' התחזקה ל-25.9%, 'בייבי' נחלשה ל-19.2% - אולם עם בין השתיים קטן יחסית. 7.5% לכדורגל. 14.4% ל'חדשות 10', 1.3% למשדר הסופרבול
אלכסנדר כץ | (1)

בדומה ליום ראשון שעבר, גם אמש (יום א') בייבי בום מצליחה לפגוע בנתוני הצפייה של ערוץ 2. על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי 'בייבי בום' (ערוץ 10) קיבלה 19.2% , ירידה קלה מהשבוע שעבר עם 19.6%.

מנגד, משחקי השף (רשת, ערוץ 2) הניבה 25.9%, התחזקות מיום ראשון שעבר - אז קיבלה התכנית 24.6%, אולם ירידה מיום שלישי - אז רשמה ריאליטי הבישולים 29.8%. משחק הליגה בין בני סכנין למכבי תל אביב, הסתפק ב-7.5%, בין היתר בגלל התחרות הקשה מצד 'רשת' וערוץ 10. הפיק עמד על 9.9%.

התכנית מצב האומה (רשת, ערוץ 2) רשמה 22.6%, 'רשת כלכלית' (רשת, ערוץ 2) זכתה ב-11.3%, שידור חוזר של 'חברות' (ערוץ 10) עם 9.9%, 'היום שהיה' (ערוץ 10) קיבלה 8.4%, ו'לילה כלכלי' (ערוץ 10) הניבה 7.3%.

לוהט בלילה: 'החדשות הלילה' (חדשות 2) רשמה 6.6%, מול 'צינור לילה' (ערוץ 10) עם 5.4%.

משדר הסופרבול בערוץ הספורט, שהחל בחצות, רשם 1.3%. יש לציין כי מדובר בנתון נאה יחסית לפלטפורמה, לספורט הלא מאד פופולארי בישראל, ולשעת השידור המאד מאוחרת. כמו כן המדידה היא עד 2:00 בלילה, כאשר המשחק עצמו החל ב-1:30 בלילה, וזאת משום שהוועדה למדרוג מודדת מ-2:00 עד 2:00.

ראש בראש בפרה-פריים: 'המלצת השף' (רשת, ערוץ 2) רשמה 10.9%, לפני 'תכנית חסכון' (חדשות 2) עם 13.3%. מנגד, 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) עם הנתון הגבוה שלה בחודשיים האחרונים - 12.8%. משחק הכדורסל בין הפועל ירושלים לנס ציונה (ערוץ 1) הניב 4.3% ופיק צפייה של 7.5%.

בגזרת החדשות: 'חדשות 2' עם נתון חלש יחסית של 20.5%, בין היתר בזכות 'חדשות 10' שרשמה שיא רייטינג מאז ספטמבר 2012, עם 14.4%, ופיק של 18.7%. הפרק הראשון בסדרת הכתבות של רועי שרון '360 אלף' זכה ב-16.2%. מהדורה מוקדמת של 'מבט' (ערוץ 1) קיבלה 4.9%.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כל הכבוד לערוץ 10 (ל"ת)
    משה 03/02/2014 09:40
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

הצעות נוספות, מחלוקות רגולטוריות וניגודי עניינים

התחרות אינה חד-צדדית. פלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה — 2 מיליארד שקל — אך היא נתקלת בקיר רגולטורי. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק של 36%, שיאיים על סלקום (28%) ויפגע בתחרותיות שהושגה ברפורמת הסלולר מ-2010. שר התקשורת שלמה קרעי כבר הביע התנגדות חריפה, וקרא למהלך "מופרך" עוד לפני בדיקת נאותות. פלאפון שכרה את EY לבחינה מקצועית ומציעה התחייבויות כמו פריסת 5G נרחבת בכפרים ערביים ובפריפריה, אך רשות התחרות צפויה להתנגד בשל חשש מריכוזיות.

שחקנים נוספים מוסיפים שכבות: קרן כלירמרק, דרך חברת WeCom (נתח שוק 3%), הגישה הצעה מקבילה ומתכננת להפוך את הוט מובייל לזרוע סלולרית עצמאית תחת מותג חדש. דוד גולן, אחיו של מייסד גולן טלקום, בוחן כניסה כשותף פרטי, ומביא איתו קשרים בתחום התשתיות. פרטנר, לעומת זאת, מתמקדת רק בפעילות העסקית של הוט — חוזי B2B — ומציעה 800 מיליון שקל על חלק זה בלבד, כדי להימנע מחסמים רגולטוריים.