רומני מצמצם פערים בסקרים; ומה קורה במדינות המתלבטות?

על פי ממצאי סקר רחב שבדק את המצב יומיים לאחר העימות שנערך ביום רביעי האחרון, אובמה מוביל על רומני בשלושה אחוזים בלבד. בוויסקונסין, ההובלה של אובמה הצטמצמה משבעה אחוזים לשני אחוזים בלבד
יואב כהן |

המצב הסקרים לאחר העימות הראשון בין המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, והנשיא האמריקני, ברק אובמה, הולך ונהיה יותר צמוד. גם בסקרים הבודקים את רחבי ארה"ב וגם בסקרים הבודקים את המדינות שבהם אחוז המתלבטים הוא גבוה יותר.

על פי ממצאי סקר רחב שבוצע על ידי מכון "גלופ" ובדק את המצב יומיים לאחר העימות שנערך ביום רביעי האחרון, אובמה מוביל על רומני בשלושה אחוזים בלבד. סקר רחב אחר שנערך על ידי מכון "רסמוסן" הביא תוצאות הפוכות בהן רומני מוביל על אובמה בשני אחוזים.

סקר רחב שנערך על ידי רויטרס ו"אייפיאוס" מצא שאובמה מוביל על רומני בשני אחוזים בלבד. לשם ההשוואה, בסקר קודם הנשיא האמריקאי הוביל על יריבו בשישה אחוזים.

באשר למדינות המתלבטות, נערכו גם מספר סקרים. בפלורידה, סקר שנערך על ידי מכון "רסמוסן" מצא שרומני מוביל על יריבו בשני אחוזים. סקר אחר שנערך בפלורידה על ידי "אנחנו שואלים את אמריקה", מצא שהמועמד הרפובליקני מוביל על יריבו בשלושה אחוזים.

בורג'יניה, אותן החברות שסקרו את פלורידה מצאו שרומני נוטל את ההובלה גם שם. בעוד ש"רסמוסן" מצא שההובלה היא באחוז אחד, "אנחנו שואלים את אמריקה" מצא שהרפובליקני מוביל בשלושה אחוזים. בקולורדו בוצע מהפך משמעותי כאשר רומני עכשיו מוביל 49% לעומת 46%. בסקר שנערך לפני זה, אובמה הוביל על רומני 50% לעומת 46%.

בוויסקונסין, ההובלה של אובמה הצטמצמה משבעה אחוזים לשני אחוזים בלבד. הסיבה לצמצום המשמעותי היא ש-61% מהנשאלים חשבון שרומני הוא זה שניצח בעימות, בעוד ש-25% חשבו שאובמה הוא זה שיצא עם ידו על העליונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

ההנפקה הטכנ' הגדולה בהיסטוריה: פייסבוק שווה 104 מיליארד דולר - צוקרברג שווה 'רק' 19.1 מיליארד

מדובר בטווח העליון ביותר שהחברה קבע לצורך ההנפקה; מחיר ההנפקה קובע לפייסבוק שווי שוק של 104 מיליארד ד'
הרשת החברתית הגדולה בעולם תפתח היום בצהריים (18:30 זמן ישראל) את יומה הראשון בבורסת ניו יורק, כאשר היא כבר תחל להיסחר בשער של 38 דולר למניה. החברה גייסה באמצעות הנפקת 421 מיליון ממניותיה כ-16 מיליארד דולר, מדובר בהנפקה של חברת טכנולוגיה הגדולה בהיסטוריה. חלק ניכר מתמורת ההנפקה יכנס לכיסיהם של המשקיעים הוותיקים של פייסבוק, ביניהם גולדמן זאקס (סימול: GS) ומיקרוסופט (סימול: MSFT). במחיר ההנפקה כאמור, 503.6 מיליון המניות והאופציות שמחזיק מארק צוקרברג מוערכות בסכום דמיוני ובלתי נתפס של כ-19.1 מיליארד דולרים. סכום זה ש'באמתחתו' עושה אותו עשיר יותר ממייסדיי חברת גוגל (סימול: GOOG); סרגיי ברין ולארי פייג', כך לפי מדד המיליארדים של בלומברג. אדוארדו סברין, אחד ממייסדי פייסבוק, מסמן בהנפקה את אחת ההצלחות הגדולות ביותר בתחום ההשקעות הפיננסיות כשהוא צפוי לגרוף לכיסו כ-4 מיליארד דולר בהנפקה, לאחר שהשקיע סכום כולל של 30 אלף דולר בהקמת החברה. כאמור, התקשורת האמריקנית התמקדה רבות בסברין בזמן האחרון, לאחר שוויתר על אזרחותו האמריקנית וקיבל על עצמו אזרחות סינגפורית. בסינגפור אין מיסוי על רווחי הון והמיסוי על השכר יכול להגיע עד 20% בלבד. פייסבוק (סימול: FB) הודיעה מוקדם יותר השבוע כי היא מרימה את טווח מחיר ההנפקה לבין 34 עד 38 דולר למניה, לעומת 28 עד 35 דולר, וסימנה בכך את תיאבון המשקיעים לקחת חלק בהנפקה. הרמת המחיר תעניק לחברה שווי שוק שינוע בין 93 עד 104 מיליארד דולר. הביקוש החזק למניית פייסבוק התיר לכמה ממשקיעי החברה ראשונים למכור יותר מניות ממה שתיכננו בהתחלה. מספר גורמים אנונימיים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי החברה היא זאת שביקשה ממשקיעיה לעשות את המהלך הזה. ההנפקה המוגדלת מגיעה בזמן שמספר שאלות עלו בנוגע למודל הפירסום העיסקי של החברה, אשר אחראי ל-80% מהיקף ההכנסות. רבים מהמשתמשים של פייסבוק עוברים לאפליקציות למכשירי ניידים, שם החברה טרם הצליחה לבסס מודל מוצלח לפירסום. הרשת החברתית תתמודד ביומה הראשון עם לא מעט לחץ, לאחר שהמדדים המובילים בוול סטריט מסמנים רצף ירידות של 5 ימים. כזכור, יצרנית הרכב GM (סימול: GM) הודיעה לפני יומיים כי היא מושכת את קמפיין הפרסום שלה על גבי פלטפורמת פייסבוק בטענה כי הוא משפיע בצורה מינורית ביותר על החלטות הרכישה של הצרכנים. קרלוס קריג'נר מברנשטיין ריסרץ' כתב במכתב ללקוחותיו כי הצהרת GM הייתה מהלך של "חדשות רעות" ועלולה להשפיע בצורה מתמשכת על לקוחות נוספים של החברה. "אחד יכול להסיק כי מה ש GM מצאה גם אחרים ימצאו, וזה יקשה מאוד על הכנסות פייסבוק", כתב קריג'נר. יש מספר חברות 'טפיליות', כאלה ש'רוכבות' על ההצלחה של פייסבוק - בין אם אלו ספקים, מתחרים או שותפים - אשר מציעות למשקיעים שאינם חברים באליטה של וול סטריט, ואינם יכולים באמת לרכוש כיום מניות של ענקית הרשת החברתית, הזדמנות להרוויח בעצמם מההנפקה של השנההכנסו לרשימת 10 המניות לתת להן 'לייק' כשפייסבוק תהפוך היום לחב' ציבורית. באופן רגיל, אנשי פנים (עובדים בד"כ) ומחזיקים גדולים בחברה שמונפקת לראשונה לציבור, חייבים לחכות 180 ימים לפני שהם יכולים למכור את מניותיהם לחיצוניים. במהלך לא רגיל, פייסבוק (סימול: FB) 'קימבנה' את תקופת ההמתנה הזו, ואיפשרה מהלך לפיו מניות נוספות יימכרו לציבור רק 3 חודשים מהיוםאל תגידו שלא ידעתם: 'קומבינה' לרציניים בלבד - עוד 91 ימים פייסבוק עלולה לחוות גל מכירות ענק.