המלצת "קנייה" לסיוה עם מחיר יעד שמשקף לה פרמייה של כ-70%

האנליסט גארי מובליי מחברת בנצ'מארק קפיטל: "הטלטלה בנוקיה - לא אידאלית בטווח הזמן הקצר, אך בטווח הארוך הצמיחה של סיווה תימשך כסידרה". מחיר היעד - 30 ד'
יעל גרונטמן |

הנפילה של חברת נוקיה משכה אחריה גם את חברת סיוה (סימול: CEVA) הישראלית הנסחרת בנאסד"ק. "הטלטלה בנוקיה - לא אידאלית בטווח הזמן הקצר, אך בטווח הארוך הצמיחה של סיווה תימשך כסידרה, אומר היום (ד') האנליסט גארי מובליי מחברת בנצ'מארק קפיטל ונותן למניית סיוה המלצת קנייה עם מחיר יעד של 30 דולר, המשקף פרמיה של קרוב ל-70% וישיב אותה לרמה בה נסחרה בתחילת השנה.

"לדברי האנליסט, "מספר מנועי צמיחה נותרו במקומם והם עשויים לעזור לצמיחת ההכנסות האורגנית עדיפה של סיוה ביחס לסך כל שוק השבבים והמיכשור הסלולרי. אנחנו מאמינים כי סיוה תמשיך לגדול בשוק האפליקציות הבסיסיות לסלולר בו היא החזיקה ב-46% ברבעון הראשון של 2012, ואנו מאמינים שבתחום האפליקציות הלא סלולריות, כגון אודיו DSP, מולטימדיה וכו' יוסיפו שכבה נוספת של צמיחה לחברה.

"בטווח הזמן הקצר יתכן שיהיה לחץ כלפי לטה על המניה על רקע המשך איבוד נתח השוק של חברת נוקיה וההשלכות של זה על התמלוגים של סיוה במהלך המחצית השניה של 2012. אך כאשר המניה נסחרת רק במכפיל של 12 על הרווחים החזויים לשנת 2012, אנחנו ממליצים לנצל את החולשה העכשווית במניה כהזדמנות קנייה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.  
ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.