משנים את כללי המשחק: רוכשי הקופונים בסלולר מהווים 30% מהכנסות גרופון

חברת הקופונים גילתה במכתב למשקיעים את החשיבות של לקוחות הסלולר לצמיחת החברה כאשר הם מבזבזים פי 2 מלקוחות אחרים
דניאל פליישר |

חברת הקופונים גרופון (סימול: GRPN) חשפה את החשיבות הגדולה של המכשירים הסלולריים כחלק מהתכונית העיסקית, בעוד היקף המכירות של החברה במכשירים אלו צמח ל-30% מסך המכירות הכולל.

במכתב למשקיעים בנוגע להישגים של החברה ב-2011 ו-2012, מנכ"ל החברה, אנדרו מייסון אמר כי כמעט 30% מהעסקאות בצפון אמריקה הושלמו באמצעות מכשיר סלולרי באפריל, לעומת 25% בארבעת החודשים הקודמים. בנוסף, לקוחות סלולריים בזבזו 50% יותר מלקוחות אחרים.

הצמיחה הזו יצרה מומנטום לשירות החדש של גרופון - 'גרופון עכשיו', השירות שמעניק למשתמש עסקאות בזמן אמת. לקוחות זמן אמת רוכשים כמעט פי 2 יותר קופונים מאלה שרוכשים זאת בעסקאות היומיות.

בסוף חודש מרץ מניית החברה חטפה זעזוע לאחר שהדוחות הכספיים לרבעון הרביעי היו גרועים מהצפוי, כאשר החברה נאלצה להתמודד עם הוצאות גדולות יותר בשל בקשות להחזר כספי מצד לקוחות שרכשו קופונים מעל התחזית. המניות נסחרות היום בצד הירוק לאחר שחברת בי ריילי עדכנה את המלצה מ'מכירה' ל'ניטרלי'.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה