הישג ראשון לנאום נתניהו: ניצח את כוכב נולד בקרב על מספר הצופים

בנאומו של ראש הממשלה צפו מעל ל-550 אלף משקי בית בערוץ 2, 10 ו-1, עם זאת התוכנית 'כוכב נולד' זכתה לרייטינג של 27.7% צפייה אשר מהווים כ-428.9 אלף משקי בית
מאיה זיסר |

אין ספק שיום השידורים של היום הראשון בשבוע היה ערב של ראש הממשלה, עם זאת כוכב נולד עקף את ביבי ברייטינג ובגדול (למרות שהרייטינג של ביבי פוצל ל-3 ערוצים) . השידורים הוקדשו כמעט במלואם לנאום חזונו המדיני של ביבי אך נראה היה כי לכתבים ולפרשנים אין כל מידע על נאומו הקרב, כל זאת בשל היעדר הדלפות וציטוטים, לכן שעות השידור עד לנאום עצמו 'נמרחו' באמצעות מעברים בין מוקדי השידור השונים, והרייטינג בהתאם. הסקופ העיתונאי הגדול של הערב היה זה של אמנון אברמוביץ' אשר הודיע כי עו"ד ציון אמיר, המייצג את דודו טופז ואת נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, הוזמן באופן אישי (על ידי ביבי) לנאום.

נאומו של ביבי שודר בכלל הערוצים ובשידור הישיר צפו מעל ל-550 אלף משקי בית בערוץ 2, 10 ו-1. תוכניות האקטואליה לא פסחו על הנושא ולהלן הרייטינג היומי: 'חדשות 2 - נאום נתניהו' דורגה במקום ה-2 עם 17.5% צפייה, המהדורה המוקדמת זכתה ל-11.5% שיעורי צפייה ודורגה במקום ה-4. חדשות 10 מדורגת במקום ה-6 עם 10.4% צפייה כאשר ה'מוקדמות לנאום' בערוץ זדורגה במקום ה-12 עם 7% צפייה. 'שש עם עודד בן-עמי' עם 10.1%. חדשות הערוץ הראשון 'מבט' במקום ה-9 עם 8.4% שיעורי צפייה והנאום עצמו, דורג במקום ה-10 עם 7.8% שיעורי צפייה.

כוכב נולד עם 27.7% צפייה הרייטינג הנמוך ביחס לעונה אך עדין התוכנית מובילה בראש טבלת הרייטינג היומית. הסדרה 'פולישוק' שומרת על יציבות ומדורגת במקום ה-3 ברייטינג זהה (17.5%) לשידור נאומו של ביבי בערוץ 2.

התוכנית המקור סוף סוף מצליחה לעלות ולהגיע לרייטינג מכובד, יכול להיות שהתוכנית זכתה מנאומו של ביבי ומי שראה את הנאום נשאר לראות את התוכנית אשר שודרה מיד אחריו (20:59). התוכנית עמדה על כ-10.1% שיעורי צפייה (בדומה ל'שש עם עודד בן-עמי').

בדירוג הכללי: 3 תוכניות לקשת, 3 לחברת החדשות 2, 2 תוכניות לערוץ 10 ו-2 תוכניות לרשות השידור.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini

מהו הסיכון הגדול למשקיעים ב-2026 ואיך הוא יכול להיות דווקא הזדמנות בשבילכם?

הכנסות ותחזיות ל-2026. האם מניות פנסוניק וסימנס מעניינות? ומה הכיוון של אירופה?

זיו סגל |
נושאים בכתבה פנסוניק סימנס

אנחנו מתחילים את ההכנות שלנו להמראת 2026. אפשר להדק חגורות. כמיטב המסורת נקרא ונצליב בין תחזיות הגופים הגדולים שמעסיקים את מיטב המומחים והאסטרטגים ונבדוק אותן על הגרף. הגרף יכריע!

 

ג׳י פי מורגן מסכמים את התחזית שלהם באמירה ש״הסיכון הגבוה ביותר למשקיעים ב-2026 הוא אי חשיפה לכוחות שמעצבים את הכלכלה בעשור הקרוב.״ מה הם הכוחות?

1. מהפכת ה-AI ושלושת מרכיבי הענף: חברות הטכנולוגיה הגדולות, חברות שרשרת האספקה וחברות שמטמיעות AI.

2. מגלובליזציה לפיצול עולמי ויצירת גושים עולמיים. שיקולי ביטחון, אנרגיה ושרשראות אספקה גוברים על שיקולי יעילות. מודגשות המגמות הבאות: אירופה – השקעה בתחומי הגנה, ארצות הברית – השקעה במפעלים מקומיים (INTC זוכה לציון מיוחד), סין - השקעה ב-AI ודרום אמריקה כמקור למשאבי טבע קריטיים.

3.אינפלציה גבוהה ובלתי יציבה. התשובה היא השקעה בנכסים ריאליים וסחורות. ציון מיוחד מקבלות קרנות ה-REIT בתחום מרכזי הנתונים. כמו כן משתמע ביקוש לנדל״ן בארה״ב וממנו נגזר ביקוש לתשתיות נדל״ן.

 

איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר

קרינה קוסמית - חלקיקים אנרגטיים סולריים שחודרים לאטמוספירה בגובה טיסת מטוסי הנוסעים ועלולים לשבש את פעולת המחשבים, היא האחראית לאירוע שהפעם הסתיים בנס. בעקבותיו, השתמשה איירבוס בסוג של "אקמול" בכל 6,000 מטוסיה כדי להשיג פתרון מהיר. זה ממש לא מספיק 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס בואינג


ב-30 באוקטובר 2025 חוותה טיסת JetBlue 1230 מקנקון שבמקסיקו לניוארק שבניו ג'רזי, צלילה וירידת גובה פתאומית בגובה שיוט מעל פלורידה. הקברניט דיווח למרכז הבקרה: "ציוד רפואי נדרש". 15 נוסעים נפצעו, חלקם בפצעי ראש. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה טמפה שבפלורידה. המטוס היה איירבוס A320.

ניתוח ראשוני של איירבוס חשף כי מחשב בקרת המאזנות בכנפיים והגאי הגובה הפיק פקודות שגויות, שגרמו להורדת אף המטוס ולצלילה לא מבוקרת.

האירוע, שהתרחש על פי הדיווח ביום עם רמות קרינה סולארית שאינן גבוהות מהרגיל, הדליק נורת אזהרה: חלקיק קוסמי בודד גרם ל-bit flip, היפוך סיבית בזיכרון מחשבי המטוס, שהתפשט לפקודות קריטיות שגויות ולא רצוניות למאזנות ולהגאי הגובה של המטוס וגרמו לצלילתו הפתאומית. אלא שחברות התעופה לא קיבלו אזהרות מזג אוויר סולאריות ספציפיות או מוקדמות לפני אירוע התקלה במטוס ה-A320 של JetBlue באוקטובר 2025 מכיוון שלא נמדדו רמות סולאריות חריגות.

בניגוד לחלליות, בתעופה המסחרית אין ניטור שגרתי ל-space weather. בטיסה האזרחית שינויי גובה טיסה לטיסה נמוכה יותר - שמגבירים צריכת דלק ב-10%-20% - אינם מקובלים, כמו גם עקיפת אירועי פרצי שמש כסטנדרט לא נעשית בשיגרה.

גם במקרה של טיסה 171 של אייר אינדיה עם מטוס דרימליינר של בואינג שהתרסקה ביוני 2025, החקירה עדיין לא הסתיימה והמטוסים ממשיכים לטוס מאחר ולא זוהה ולא אותר בוודאות הגורם להתרסקות.