גיתם BBDO תובעת את דן חמיצר על סך חצי מיליון שקל

משרד הפרסום גיתם BBDO מנסה לפתור את החידה של אי-תשלום הכסף בעבור שירותי פרסום שהעניקו לדן חמיצר. סכום החידה/תביעה נאמד בכ- 535,290 שקל.
משה בנימין |

חברת הפרסום גיתם BBDO הגישה תביעה נגד דן חמיצר, אילן סנדל וחברת חידמיצר בגין הפרת הסכם ואי תשלום על אספקת שירותי פרסום.

בתביעה שהוגשה לביהמ"ש השלום ת"א יפו טוענת גיתם כי במסגרת הסכם שנחתם בתאריך 19.3.2007 בין גיתם וחברת חידמיצר, הוסדרה ההתקשרות בין הצדדים לצורך העלאת קמפיין רחב היקף ואינטנסיבי להשקתו וקידומו של אתר חידמיצר.

חברת חידמיצר, מקימת ומפעילת האתר, הינה בבעלות ארנון פז בע"מ (70%) ודן חמיצר (30%).

בגיתם טוענים, כי החברה עמדה בכל התחייבויותיה מכוח ההסכם, ובמהלך שנת 2007 סיפקה לחידמיצר שירותים שונים אשר כללו ייעוץ אסטרטגי, פרסומי, תדמיתי וקריאטיב, וכן רכשה עבורה מספקים חיצוניים שטחי וזמני פרסום באמצעי התקשורת השונים.

לטענת גיתם, חידמיצר הפרה את ההסכם וטרם פרעה את חובה כלפי גיתם, בסך של 535,290 שקל למרות פניות חוזרות ונשנות.

עוד טוענת גיתם, כי כבר למן תחילת ההתקשרות הובהר לחידמיצר, לחמיצר ולסנדל כי ביצוע הקמפיין, בסדר גודל ובהיקף המבוקש, יהיה כרוך בעלויות נכבדות. לא רק זאת, אלא שתקצוב הקמפיין דרש את אישורה של חידמיצר ואישור זה ניתן ע"י החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexels

מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס

חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות 


עופר הבר |
נושאים בכתבה בואינג איירבוס


כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות. 

תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.

הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.

בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.

דלקים חדשים - הלב של השינוי

המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.