התעשיין הצעיר 2007: 12 שעות עבודה ביום תחת לחץ
משאל שערכה התאחדות התעשיינים בקרב עשרות תעשיינים צעירים מצייר את הפרופיל הממוצע שלהם ב-2007 : עובדים בלחץ 10 - 12 שעות ביום, בחברה בבעלות משפחתית, עובד גם בסופי שבוע, נשוי, בן 31 - 40 ומקדיש 6 - 10 שעות שבועיות לפעילות פנאי עם משפחתו.
מהמשאל מתברר, כי 86% מהתעשיינים הצעירים שהשתתפו במשאל עובדים תחת לחץ, רובם בשל העדר לוח זמנים מתוכנן. סיבות אחרות לעבודה בלחץ הינן הטיפול במקרים דחופים שלא תוכננו בסדר היום, העדר שלד ניהולי, עומס ומחסור בכח-אדם.
68% מהתעשיינים הצעירים עובדים 10 - 12 שעות ביום, 6% עובדים יותר מ-13 שעות ביום, ו-25% עובדים עד 9 שעות ביום.
אריק גרבלסקי, יו"ר פורום דור ההמשך בהתאחדות התעשיינים מוסיף, כי 72% מהתעשיינים הצעירים עובדים בחברה בבעלות משפחתית, 51% נוהגים לעבוד גם בסופי שבוע, ו-69% מגיעים לעבודה בלבוש ספורטיבי.
בנוסף, עולה מן המשאל בקרב התעשיינים הצעירים כי 35% מהתעשיינים הצעירים מקדישים 6 - 10 שעות שבועיות לפעילות פנאי עם משפחתם, 28% מקדישים לכך 11 - 15 שעות בשבוע, 24% מקדישים לפעילות פנאי משפחתית עד 5 שעות שבועיות ו-12% מקדישים לכך יותר מ-16 שעות שבועיות.

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון
כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?".
דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס.
Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.
ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.
- FAA מחייב בדיקות נוספות במטוסי A320 בעקבות סדקים ברכיבי דלתות
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי מזמין ומדוע?
קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.
