מוטרדים ממחיר הגז, לחצי לא אכפת מהמטאוורס, כולם עם אייפון, נייקי הפייבוריטית וקניות זה אמזון - סקר דור ה-Z של פייפר סנדלר
7,100 בני נוער אמריקאיים בגיל ממוצע של 16.2 שנים שהשיבו לסקר של פירמת ההשקעות פייפר סנדלר ככל הנראה מעניינים מאד היום כמה מהחברות הגדולות בוול סטריט מסקטורים שונים: אפנה, פינטק, פרסום דיגיטלי ורשתות חברתיות, אי-קומרס ועוד. כמה כסף הם מוציאים, איך בדיוק הם מוציאים אותו ועל מה? על כל זאת ועוד השיבו במפורט. בין המסקנות: לחצי מהם לא אכפת מהמטאוורס, כולם עם אייפון (ולרוב בטיקטוק); נייקי היא פייבוריטית וקניות זה אמזון.
ל-39% מהנסקרים הייתה עבודה במשרה חלקית, בדומה לנתון בסקר הקודם שבוצע בסתיו. ההוצאות שלהם עלו בחצי השנה החולפת ב-4% ל-2,367 דולר בממוצע (גבוה ב-9% מלפני שנה), ומתוך הסכום 60% מומן על ידי ההורים (לא מדובר בהוצאות מחיה).
71% אמרו שלדעתם הכלכלה האמריקאית מדרדרת – בסקר הקודם רק 56% השיבו ככה, ובזה שלפני שנה 46%. הסוגיה הפוליטית הכי בוערת לפי המשתתפים הייתה המלחמה באוקראינה (13% דירגו אותה במקום הראשון), 11% אמרו שמשבר האקלים והסביבה הם הראשונים במעלה, 10% אמרו שזהו המתח הבין-גזעי באמריקה; 10% מהנשאלים חושבים שהכי מטרידים הם מחירי הגז, ול-4% הכי הרבה הפריעה האינפלציה. כלומר, 14% הוטרדו משני האחרונים – יותר מאלו שדירגו את המלחמה במקום הראשון.
באופן לא מפתיע בהתחשב בגיל המשתתפים מזומן היה שיטת התשלום הפופולרית – 89% השתמשו בו בחודש האחרון להשתתפותם בסקר. אפליקציית התשלום המועדפת עליהם היא אפל פיי – וזאת תולדה של המצב בו ל-87% מהם יש את האייפון של APPLE (AAPL). במקום השני הייתה אפליקציית ה-Venmo מבית PAYPAL (PYPL), במקום השלישית נמצאת אפליקציית Cash של בלוק (לשעבר SQUARE - סימול: SQ).
- אמזון בוחנת השקעה של כ־10 מיליארד דולר ב־OpenAI
- ישראל במוקד: בעלי המניות לוחצים על אמזון לבחון את קשריה הביטחוניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האפליקציה המועדפת לתשלום בשיטת BNPL (קיצור של Buy Now Pay Later, חלוקה לתשלומים ללא ריבית) היא No. 4 גם כן של פייפאל, ואחריה Afterpay של המתחרה בלוק. יוזכר כי ברשות להגנת הצרכן בארה"ב ביקשו משתיהן וממתחרות נוספות מידע לגבי הקלות בה הן מעמידות אשראי ללקוחות בנקודת המכירה והאופן בו הן מגינות על המידע שלהם.
ועתה לשאלה מה קונים? אם כן הנתח הגדול ביותר מהוצאות המשתתפים היה על מזון – 22%, בדומה לשיעור בסתיו, אך נמוך בנקודה מלפני שנה. ואגב מזון, 43% מהנשאלים אמרו שהם מוכנים לנסות תחליפי בשר צמחיים – ירידה מ-49% בסקר מלפני שנה.
7% מהזמן שהמשתתפים בילו בקניות מוקדש לכאלה מיד שניה – 46% מהנשאלים רכשו מוצר משומש ו-56% מכרו כזה. ההוצאות של הנערות עלו ב-9% בשנה החולפת – 15% יותר על ביגוד ו-16% על הנעלה. הוצאות הליבה בתחום הביוטי (איפור, מוצרי טיפוח לעור, בשמים) הסתכמו ב-264 דולר בממוצע בבשנה – גידול של 10% בשנה (על בשמים – עלייה של 33%). מוצרי טיפוח העור היו אצלם בעדיפות עליונה, ועליהם הוציאו 107 דולר. על איפור ההוצאות הסתכמו ב-94 דולר ועל מוצרים לשיער 90 דולר.
- לקראת 2026: שוק המניות האמריקאי בין התלהבות מה־AI לחשש מתנודתיות
- זינקה יותר מ-500% בשנה: כיצד הפכה סנדיסק לאחת המניות הבולטות בוול-סטריט?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
60 מהנסקרות אמרו שקראו את המרכיבים של מוצרי הביוטי ו-88% מהמשתתפות אמרו שישלמו עוד עבור מוצרים "נקיים". 58% מוכנות לשלם יותר על מוצרים שמבוססים על פיתוח ש"מגובה במדע".
53% השיבו ש- AMAZON (AMZN) היא הרשת המועדפת עליהם ברכישות מקוונות – ירידה של 3 נקודות משיעור המשיבים לפני שנה. בקרב הנערות בעלות השכר הגבוה יותר מבין הנשאלים, שיעורן של אלה שהציבו את אמזון במקום הראשון ירד ל-35% מ-47% שנה קודם לכן. Shein הסינית במקום השני.
המותג NIKE (NIKE) הוא עדיין האהוב ביותר על בני דור ה-Z האמריקאיים לפי הסקר, שיעור המשיבים שאמרו שמבחינתם זו LULULEMON ATHLTCA INC (LULU) עלה ב-3 נקודות תוך שנה. נייקי היא גם מספר אחד אצלם בתחום ההנעלה, כשהפעם שיעור המשיבים כך היה גדול ב-4 נקודות מזה לפני שנה. שיעורם של אלה שבתשובה לשאלה זו הזכירו מותג מתחום אפנת הספורט/הנוחות היה 44% - הגבוה ביותר בסקר של פייפר סנדלר.
חברת הנעליים CROCS INC (CROX) עלתה בדירוג מותגי ההנעלה ממקום 8 בפופולריות ל-6. Hey Dude נשארת בעשירייה הפותח זה 10 סקרים ברצף. שיעורם של אלה שאמרו שואנס היא מותג הנעליים האהוב עליהם ביותר ירב ב-4 נקודות, ובקרב אלה עם ההכנסה הגבוה יותר, ב-6 נקודות.
ובגזרת הטכנולוגיה, באפל ישמחו לדעת מעבר לדומיננטיות המובהקת של משתמשי האייפון בקרב פלח האוכלוסיה הזה, שכל אלה גם אמרו שהם חושבים שהמכשיר הבא שיקנו יהיה גם כן של אייפון. ל-72% מהם יש גם את האזניות האלחוטיות איירפודס.
בסטרימינג, 30% מהזמן בו המשתתפים צופים בוידאו ביממה נעשה מול תכנים של NETFLIX (NFLX) ויוטיוב. צוין כי HBO Max העלתה את נתח השוק שלה. ברשתות החברתיות, במקום הראשון אצל הנסקרים מדורגת טיקטוק (33% מהמשיבים) – שלראשונה עקפה את SNAP INC (SNAP). אינסטגרם של FACEBOOK (FB) במקום השלישי פעם נוספת (22%). למרות של-26% מבני הנוער שנשאלו היה בבית מכשיר מציאות מדומה – רק 5% באמת עושים בו שימוש יומי. 48% אמרו שאו שאינם בטוחים כיצד להשיב – או שהמטאוורס פשוט לא מעניין אותם.
- 2.מעניין. (ל"ת)הקורא 08/04/2022 03:41הגב לתגובה זו
- 1.עוד סקר מטומטם ומהנדס תודעה (ל"ת)הנוכל בנט 07/04/2022 15:55הגב לתגובה זו
אנבידיה והמתחרות. קרדיט: נעשה עם AI"הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54% במניה
למרות שליטה כמעט מוחלטת בשוק השבבים שמיועדים ל-AI, שמובילה לצמיחה חריגה בהכנסות, מניית אנבידיה נסחרת בדיסקאונט היסטורי מול מדד השבבים; פער התמחור מעורר עניין מחודש במניה בקרב משקיעים
מניית אנבידיה NVIDIA Corp. 3.93% נסחרת כיום בדיסקאונט של 13% ביחס למדד השבבים של פילדלפיה, ה-SOXX iShares PHLX SOX Semiconductor Sector Index , שכולל 30 חברות מובילות בתעשייה כמו אינטל, AMD ו-TSMC. המדד עצמו רשם עלייה של 35% בששת החודשים האחרונים, בעוד אנבידיה עלתה רק ב-25%, מה שיצר פער תמחור נדיר. נתון זה ממקם את אנבידיה באחוזון הראשון של התמחור היחסי בעשור האחרון, כשהיו רק 13 ימי מסחר בהם הייתה זולה יותר מול המדד. השווי הנוכחי של אנבידיה עומד על כ-4.4 טריליון דולר, והיא מהווה כ-7% ממדד ה-S&P 500.
התמחור המוחלט גם הוא נמוך יחסית: מכפיל רווחים צפוי של 25, שמציב אותה באחוזון ה-11 בעשור האחרון. עבור חברה עם צמיחה שנתית ממוצעת של 60% בהכנסות בשלוש השנים האחרונות, בעיקר ממכירות מאיצי AI כמו סדרת Blackwell, מדובר ברמה אטרקטיבית. במהלך 2025, שלטה אנבידיה ב-88% משוק המאיצים הגרפיים, עם משלוחים של 6 מיליון יחידות Blackwell עד אוקטובר, תוך ביקוש גובר מענקיות כמו אמזון, גוגל ומטא. ההכנסות ממרכזי נתונים הגיעו ל-30 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2025, עלייה של 112% משנה קודמת.
היסטורית, רכישות במכפיל מתחת ל-25 הניבו תשואה ממוצעת של 150% בשנה אחת, ללא מקרים של הפסד. ברנשטיין קובעים מחיר יעד של 275 דולר, ממחיר נוכחי של 179 דולר, מה שמשקף פוטנציאל עלייה של 54%. הפער נובע מחששות בשוק סביב השקעות AI אדירות, שעמדו ב-2025 על 200 מיליארד דולר ברחבי העולם, אך אנבידיה נהנית מיתרון טכנולוגי, עם פלטפורמת CUDA שמחזקת מעמד מונופוליסטי.
במהלך 2025, הרחיבה אנבידיה את הפעילות, והשקיעה 2 מיליארד דולר בסינופסיס, חברת תוכנה לעיצוב שבבים, כדי להאיץ פיתוח AI. היא השיקה את משפחת Nemotron 3, מודלים פתוחים: Nano עם 30 מיליארד פרמטרים ומסגרת MoE שמגבירה תפוקה פי 4; Super עם 100 מיליארד פרמטרים; ו-Ultra עם 500 מיליארד, זמינים בפלטפורמות כמו Hugging Face ו-AWS. המודלים תומכים במערכות מרובות סוכנים, עם חלון הקשר של מיליון טוקנים, ומשמשים למשימות כמו דיבוג תוכנה ותכנון אסטרטגי.
- המתחרה של אנבידיה חושפת שבבי AI חדשים והפער בין סין לארה"ב מצטמצם
- האם החברה הוותיקה שהידרדרה מאז בועת 2000 מתעוררת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, שיתוף הפעולה עם ממשלת ארה"ב במשימת Genesis (פרויקט לאומי את השימוש בבינה מלאכותית למטרות מדעיות) כולל השקעות ב-AI לתחומי אנרגיה, מחקר מדעי וביטחון. אנבידיה מספקת פלטפורמות כמו Apollo למזג אוויר וסימולציות, ומפתחת AI למפעלים, רובוטיקה ותאומים דיגיטליים. ב-CES 2025, חשפה מעבדת בדיקת DRIVE AI לרכבים אוטונומיים, שעברה כבר אבני דרך משמעותיות בבטיחות. בסין, אושרו מכירות H200, מה שמגדיל הכנסות פוטנציאליות ב-10%.
בינה מלאכותית ארצות הבריתלקראת 2026: שוק המניות האמריקאי בין התלהבות מה־AI לחשש מתנודתיות
ריכוז העליות במניות טכנולוגיה, פחד מהחמצה מול חשש מבועה והמעבר לאסטרטגיות מבוססות תנודתיות מציבים את וול סטריט בפני שנה של חוסר ודאות וניהול סיכונים מוגבר
שוק המניות האמריקאי בדרך לסיים שנה נוספת שבה הבינה המלאכותית ממשיכה להכתיב את סדר היום, אך לקראת 2026 מתחדדת תחושת חוסר הנוחות בקרב משקיעים. העליות החדות במניות טכנולוגיה מרכזיות יצרו רווחים משמעותיים, אך גם חוסר ודאות גובר לגבי היציבות של המגמה והיכולת שלה להמשיך באותו קצב.
במהלך השנה וחצי האחרונות ימי מסחר של ירידות חזקות התחלפו לא אחת בתיקונים מהירים כלפי מעלה. הדינמיקה הזו הפכה את ניהול הסיכון לאתגר מרכזי, במיוחד עבור מי שנמצא חשיפה גבוהה למניות שמזוהות עם מהפכת ה־AI. ריכוז העליות בקבוצה מצומצמת של מניות תרם ליציבות יחסית במדדים הכלליים, אך במקביל הגדיל את הפגיעות של השוק כולו לזעזועים נקודתיים בענף השבבים, החומרה או תשתיות המחשוב.
במילים אחרות, שוק המניות האמריקאי אינו מתנהל כיום כתנועה אחידה של “סיכון מול סולידיות”, אלא כסדרה של רוטציות פנימיות. סקטורים מסוימים נהנים מתיאבון משקיעים גבוה, בעוד אחרים מדשדשים או נסוגים, גם כאשר המדדים עצמם נראים יציבים יחסית. התוצאה היא ירידה מתמשכת במידת הקורלציה בין מניות שונות, תופעה שמקטינה את התנודתיות הנמדדת במדדים כמו ה־VIX. עם זאת, אותה ירידה בקורלציה עלולה דווקא להגביר את עוצמת התגובה כאשר מתרחש אירוע חיצוני משמעותי, בין אם כלכלי, פיננסי או גיאו־פוליטי.
בנוסף, סקרי משקיעים שנערכו לאחרונה מצביעים על כך שהחשש מבועה בשוק המניות תופס מקום מרכזי בשיח. אך במקביל, רבים מהמשקיעים מתקשים לצמצם חשיפה מחשש להחמצת המשך העליות, תופעה שמזינה תנודתיות גם כאשר אין שינוי מהותי בנתוני המאקרו.
- איך אנבידיה הצליחה לשנות את מדיניות היצוא לסין
- טראמפ מאשר לאנבידיה למכור שבבי H200 לסין תמורת 25% מההכנסות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תרחיש של חוסר יציבות מתמשך
אסטרטגים בשוק מעריכים כי אם אכן נוצרה בועה סביב ה־AI, היא אינה צפויה להסתיים בתנועה חדה אחת. במקום זאת, ייתכן תרחיש של חוסר יציבות מתמשך: ירידות חדות יחסית שיתוקנו במהירות, כל עוד המשקיעים מאמינים שהשקעות ההון בתשתיות טכנולוגיות טרם מיצו את עצמן. על רקע זה, גוברת ההתעניינות באסטרטגיות השקעה שמבוססות על תנודתיות ולא על כיוון השוק. עבור משקיעים מוסדיים, תנודתיות הפכה לכלי בפני עצמו, כזה שמאפשר התמודדות עם חוסר הוודאות מבלי להמר במפורש על המשך העליות או על תיקון עמוק.
