בסט באיבסט באי
דוחות

באסט ביי הציגה תוצאות טובות לרבעון - אז למה המניה מתרסקת ב-15%?

ההכנסות עקפו את צפי האנליסטים עם מכירות בסך של 11.9 מיליארד דולר כשבשוק ציפו ל-11.6; הרווח עמד על 2.08 דולר למניה, לעומת צפי של 1.95 דולר למניה. בנוסף לכך העלתה החברה את צפי המכירות לסוף השנה
תומר אמן |
נושאים בכתבה בסט באי

ענקית הקמעונאות באסט ביי BEST BUY CO INC דיווחה על תוצאות הרבעון השלישי כשהיא עוקפת את התחזיות בשוק. הרווח המתואם למניה היה 2.08 דולר, על הכנסות של 11.9 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לרווח של 1.95 דולר למניה על הכנסות של 11.6 מיליארד דולר. החברה אמנם עקפה את ציפיות השוק, אך זה לא ממש עזר לחברה שצוללת כעת במסחר בוול-סטריט.  הרווחיות הגולמית ירדה ל-23.5% מ-23.6% ברבעון המקביל. תחזית החברה היא להכנסות של 16.4-16.9 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי, ובחנויות הזהות ירידה של 2% עד צמיחה של אחוז. בשוק ציפו לתחזית של 15.58 מיליארד וגידול של 0.1% בחנויות הזהות. בשנה כולה העלתה החברה תחזית, מ-51-52 מיליארד ל-51.8-52.3 מיליארד, עם צמיחה של 10.5-11.5% בחנויות הזהות (9-11%) קודם לכן. השוק ציפה ל-48.32 מיליארד וצמיחה של 11.5% בחנויות הזהות, בהתאמה. מדוע מניית באסט ביי מתרסקת? ממש כמו חברות קמעונאות גדולות אחרות בארצות הברית, גם מחיר המניה של בסט ביי מאבד גובה כתוצאה משילוב של כמה גורמים: נתחיל בכך שמוקדם יותר החודש דיווחה קמעונאית אחרת, וולמארט על התוצאות לרבעון השלישי, שלא היו שונות במיוחד מאלו של בסט ביי. גם במקרה של וולמארט התחזיות עקפו הן את התוצאות של השנה אשתקד והן את אלו של צפי האנליסטים. אותו דבר נכון היה גם בשורת הרווח, וגם וולמארט בדומה לבסט באי, העלתה תחזיות לסוף השנה, אז מדוע החברות צונחות?  התשובה טמונה בשני גורמים עיקריים, אינפלציה, ושרשרת האספקה. שתי החברות דיווחו כי הרווחיות שלהם יורדת, נתון זה מתקשר לעובדה כי האינפלציה בארה"ב נמצאת בשיעור גבוה מאוד, כשבד בבד חברות הקמעונאות מסרבות להעלות מחירים על מנת להגן על הצרכנים שלה ובכך פוגעים ברווחיות שלהן. מנגד, גם הפגיעה בשרשרת האספקה העולמית לא באה לטובת החברות, כשאלו מדווחות על צפי לפגיעה במכירות ופעם נוספת ברווחיות ברבעון הראשון של השנה הבאה.  מנכ"לית בסט באי קורי בארי התייחסה לפגיעה זו ואמרה כי החברה תוכל לעמוד בדרישות  הגבוהות לסחורות בעת תקופת החגים הקרובה, דבר שכמובן אמור להרגיע את הצרכנים. את השוק לעומת זאת, המסתכל בראייה ארוכת טווח יותר מאשר זו של הצרכן, זה קצת פחות מרגיע.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה