אנבידה רוצה להיות מפלצת של שבבים - המתחרות מנסות למנוע את המיזוג
מניות אנבידיה (סימול:NVDA) מזנקות לאחר שהחברה הודיעה כי תרכוש את ארם מקבוצת סופטבנק, לפי שווי של 40 מיליארד דולר, במזומן ובמניות (לכתבה המלאה).
רכישת חברת השבבים, מציבה את החברה בתחרות ישירה אל מול הענקית אינטל (סימול:INTC), ואל מול AMD, בפיתוח שבבי הליבה המרכיבים את המחשבים האישיים והשרתים השונים. התקווה של אנבידיה היא שהיא תהפוך למעצמה חזקה עוד יותר במרכזי הנתונים, על ידי כך שתוכל לשלב את המעבד הגרפי שלה, יחד עם יחידת העיבוד המרכזית של ארם.
האנליסטים נרגשים מהפוטנציאל לשילוב, אך מעלים כמה שאלות בנוגע לאופן המיזוג. מנכ"ל אנבידיה, ג'ן-סון הואנג, צפוי לצאת לקרב של חייו. החברה תצטרך לקבל אישורים מכמעט כל מקום, בהתחשב ברישיונות העולמיים של ארם. זה כולל את אישור מארה"ב, בריטניה, האיחוד האירופי וסין.
לא ברור אם באיחוד האירופי או בבריטניה, יראו התלהבות כמו בארה"ב, וכנראה שהחברה תצטרך לשלם הוצאות לבריטים, בדיוק כמו סופטבנק. צמיחה בהוצאות של ארם, חרגה מהרבה מהצמיחה בהכנסותיה, אך אסטרטגיה זו הייתה מוכוונת.
- אנבידיה עולה על הגל - ומה שקורה עכשיו בשוק שבבי‑AI
- המתחרה הסינית של אנבידיה מזנקת 500% ביום המסחר הראשון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנבידיה תצטרך להתמודד גם מול בסיס הלקוחות הנוכחי שם ארם, מדווחים האנליסטים. "נראה כי קיים סיכון שבעלות עצמאית עלולה לפגועה בזרם הלקוחות הנוכחי, ובערך נכסיהם. עלינו להודעות שהרעיון של אנבידיה, או כל חברה אחרת, לקנות את ארם היא מגרדת ראש, מכיוון שהערך של ארם נובע מעצמאותה" כתבו.
מנגד, הדומיננטיות של אנבידיה תורחב לכל תחום מחשוב חשוב. העזה של הפעולה, מעלה את מחיר היעד של החברה ל-545 דולר, על ידי האנליסיטים של Stacy Rasgon, תשואה של כ-6%.
האנליסיטים של ג'פריס, נראו אופטימים יותר והעלו את מחיר היעד ל-680 דולר, מ-570 דולר.
אישור העסקה עשוי להיות מסובך. ככל הנראה יהיו שחקנים רבים שיתלוננו על העסק, כולל סין, בריטניה וחברות כמו Qualcomm (סימול:QCOM) ואפל. האנליסיטים מעריכים כי חתימת החוזה תסתיים רק בעוד כ-18 חודשים.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- המחיר של טסלה יורד באירופה - האם זה יגיע לישראל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המעשה הטוב של השבוע - חברה נתנה לה לפני 40 שנה הלוואה כדי...
נראה כי החברות המתחרות יתנגדו בצורה קשה בכל הרגולטוריים האזוריים כשלצידם מייסדי ארם. אחד מהמייסדים, האוזר, אמר כי ההשתלטות היא "אסון מוחלט" עבור בריטניה ואירופה, וביקש ממשלת בריטניה להתערב. האוזר התנגד בערב גם לעסקה עם סופט בנק וצייץ "ארם היא ההישג שאני הכי מתגאה בו בחיי. המכירה לסופטבנק הוא היום העצוב ביותר עבורי ועבור הטכנולוגיה בבריטניה"
- 1.צבי נוי 15/09/2020 07:51הגב לתגובה זוהתערבות הרגולטורים היא זאת שיוצרת מונופולים, לא מפרקת אותם. אין כמעט שום מקרה מתועד של מונופול ששרד לאורך הרבה שנים ללא התערבות ממשלתית

המעשה הטוב של השבוע - חברה נתנה לה לפני 40 שנה הלוואה כדי לסיים את הלימודים והיא החזירה לה עכשיו מיליארדים
על כוחה של נתינה, על השקעה במיזים חברתיים, ועל סקוט מקינזי, התורמת הגדולה היום בעולם
אגואיזם הופך בעשורים האחרונים למניע מרכזי כשהנתינה, חברות עזרה לזולת מאבדים מהחשיבות שלהם, אבל לא אצל כולם וטוב שכך. הנתינה היא כוח שמחזיר את עצמו במעגל קסום. הפילוסופיה העתיקה מסבירה שהנותן מקבל הרבה מאוד מהנתינה. הנותן לא רק עוזר לאחר, אלא גורם במעשה לשיפור (מוכח מחקרית) של מצבו הנפשי. נתינה נחשבת לאחד הגורמים החזקים לאושר.
סיפורה של מקנזי סקוט, המיליארדרית הפילנתרופית וגרושתו של ג'ף בזוס מייסד אמזון, הוא סיפור מדהים על בעלת הון של מיליארדים שמחלקת את רובו למטרות נעלות. והנה תרומה- השקעה מסוג אחר שעשתה מקינזי השבוע. לפני כ-40 שנה, כשהייתה סטודנטית שנה ב' באוניברסיטת פרינסטון, עמדה סקוט בפני משבר: חסרו לה 1,000 דולר לשכר לימוד, והיא שקלה לנשור מהלימודים. שותפתה לחדר, ג'יני טרקנטון, מצאה אותה בוכה והחליטה לפעול. היא ביקשה מאביה להלוות את הכסף, מעשה נדיבות פשוט ששינה את מסלול חייה של סקוט. "הייתי נותנת למקנזי את הכליה השמאלית שלי", אמרה טרקנטון לאחרונה, "זה פשוט מה שעושים בשביל חברים".
קריאה באותו הקשר: תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים העשירים בעולם
כיום, שוויה הנקי של סקוט מוערך במעל 30 מיליארד דולר, בעיקר ממניות אמזון שקיבלה בהסכם הגירושים ב-2019. היא תרמה יותר מ-19 מיליארד דולר לארגונים שונים, בהתמקדות בצדק חברתי, השכלה וביטחון כלכלי. אבל את הטובה האישית ביותר היא מחזירה עכשיו לטרקנטון, שהקימה את חברת Funding U – מיזם המספק הלוואות מבוססות הישגים לסטודנטים ממשפחות בעלות הכנסה נמוכה, ללא צורך בערבים. החברה נולדה מהבנתה של טרקנטון את הקשיים שסקוט חוותה, במיוחד בעידן שבו עלויות הלימודים זינקו.
סקוט קפצה על ההזדמנות להשקיע ב-Funding U, ומספקת חלק ניכר מההון להלוואות בתעריפים מוזלים. היא תורמת 30 סנט לכל דולר מולווה, מה שמאפשר לחברה לגייס השקעות גדולות יותר מבנקים כמו גולדמן סאקס. זה לא רק החזר הלוואה, זה השקעה שמגלגלת מיליארדים בפוטנציאל, שכן Funding U מסייעת לאלפי סטודנטים להשלים תארים ולהשתלב בשוק העבודה. האלגוריתם של החברה מתבסס על ציונים והישגים, ולא על היסטוריית אשראי, מה שהופך אותה להוגנת יותר.
הדגם המוזל של טסלה 3. קרדיט: רשתות חברתיותהמחיר של טסלה יורד באירופה - האם זה יגיע לישראל
על רקע הירידה במכירות, התחרות הגוברת ומשבר הדימוי של מאסק, טסלה משיקה גרסה זולה של הסדאן הפופולרית, כחלק מהמאמץ להחיות את הביקושים ברחבי אירופה
בשישי האחרון השיקה טסלה Tesla 0.1% באירופה את הגרסה הזולה של הסדאן הפופולרית, מודל 3 סטנדרט, כחלק מהמאמץ להחיות את הביקושים ברחבי היבשת. המהלך מגיע לאחר חודשים של ירידה חדה במכירות, תחרות אגרסיבית מצד BYD ויצרניות סיניות נוספות, וגם תגובת נגד צרכנית לפעילותו הציבורית והפוליטית של מנכ"ל החברה, אילון מאסק.
הדגם החדש ירד בארה"ב ובאירופה בכ-15%, בארץ, נכון להיום, הגירסה הזולה ביותר של המודל 3 עומדת על 213,341 שקל (כמעט 66,000 דולר, גבוה משמעותית מאירופה וארה"ב). אמנם טסלה עוד לא פרסמה חדשות לגבי הדגם המוזל בארץ, אבל אם נעריך על פי ירידת המחירים באירופה ובארה"ב, נוכל לשער שהמחיר המעודכן יהיה כ-185,000 שקל. הגרסאות הזולות מוותרות על חלק מהגימורים והפיצ'רים הפרימיום, אך עדיין מציעות טווח נסיעה של מעל 480 ק"מ, כדי לשמר את האטרקטיביות מול המתחרות המוזלות.
עם זאת, הדגם מצויד בסוללה קטנה יותר ולכן מציע טווח וביצועים נמוכים בהשוואה לגרסאות ה-Long Range וה-Performance. בתוך תא הנוסעים הוסרו מאפייני הפרימיום של מערכת השמע, והיא עם פחות רמקולים. בנוסף, גימורי הפנים פשוטים יותר, כולל העדר תאורת אווירה וחומרים יוקרתיים. גם המושבים והריפודים מגיעים בגרסה בסיסית יותר. מבחוץ, החישוקים והגלגלים הם בגרסה פשוטה וקטנה יותר, ומראות הצד אינן מתקפלות או מתכווננות חשמלית כפי שקיים בדגמים המאובזרים.
בנוסף, חלק מהיכולות המתקדמות של
מערכות הנהיגה האוטונומיות, כמו Autosteer ותכונות חבילת הפרימיום, אינן כלולות. כל אלו יחד מרכיבים גרסה בסיסית, שמעניקה את חוויית טסלה במחיר נמוך יותר, אך עם פחות פיצ’רים ונוחות.
- מייקל ברי בחזית נוספת: “השווי של טסלה מנותק מהמציאות"
- "לפעמים אני חושב מה לא בסדר איתי" - אילון מאסק על השימוש באות X ועל החזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההוזלה מלווה גם בגרסת Model Y זולה שהושקה מוקדם יותר
השנה. מנכ"ל החברה, אילון מאסק, טען כי ההוזלות יאפשרו לטסלה להגיע לקהלים רחבים יותר ולשקם את הביקושים, שנשחקו בחודשים האחרונים.
