אנבידה רוצה להיות מפלצת של שבבים - המתחרות מנסות למנוע את המיזוג

אנבידיה מתכוונת לרכוש את חברת השבבים ארם לפי שווי של 40 מיליארד דולר: העסקה צריכה לעבור אישורים רגולטוריים: חברות מתחרות לצד מייסדי החברה מתנגדים להשתלטות  
אור צרפתי | (1)
נושאים בכתבה אנבידיה

מניות אנבידיה (סימול:NVDA) מזנקות לאחר שהחברה הודיעה כי תרכוש את ארם מקבוצת סופטבנק, לפי שווי של 40 מיליארד דולר, במזומן ובמניות (לכתבה המלאה).

 

רכישת חברת השבבים, מציבה את החברה בתחרות ישירה אל מול הענקית אינטל (סימול:INTC), ואל מול AMD, בפיתוח שבבי הליבה המרכיבים את המחשבים האישיים והשרתים השונים. התקווה של אנבידיה היא שהיא תהפוך למעצמה חזקה עוד יותר במרכזי הנתונים, על ידי כך שתוכל לשלב את המעבד הגרפי שלה, יחד עם יחידת העיבוד המרכזית של ארם.

 

האנליסטים נרגשים מהפוטנציאל לשילוב, אך מעלים כמה שאלות בנוגע לאופן המיזוג. מנכ"ל אנבידיה, ג'ן-סון הואנג, צפוי לצאת לקרב של חייו. החברה תצטרך לקבל אישורים מכמעט כל מקום, בהתחשב ברישיונות העולמיים של ארם. זה כולל את אישור מארה"ב, בריטניה, האיחוד האירופי וסין.

 

לא ברור אם באיחוד האירופי או בבריטניה, יראו התלהבות כמו בארה"ב, וכנראה שהחברה תצטרך לשלם הוצאות לבריטים, בדיוק כמו סופטבנק.  צמיחה בהוצאות של ארם, חרגה מהרבה מהצמיחה בהכנסותיה, אך אסטרטגיה זו הייתה מוכוונת.

 

אנבידיה תצטרך להתמודד גם מול בסיס הלקוחות הנוכחי שם ארם, מדווחים האנליסטים. "נראה כי קיים סיכון שבעלות עצמאית עלולה לפגועה בזרם הלקוחות הנוכחי, ובערך נכסיהם. עלינו להודעות שהרעיון של אנבידיה, או כל חברה אחרת, לקנות את ארם היא מגרדת ראש, מכיוון שהערך של ארם נובע מעצמאותה" כתבו.

מנגד, הדומיננטיות של אנבידיה תורחב לכל תחום מחשוב חשוב. העזה של הפעולה, מעלה את מחיר היעד של החברה ל-545 דולר, על ידי האנליסיטים של Stacy Rasgon, תשואה של כ-6%.

האנליסיטים של ג'פריס, נראו אופטימים יותר והעלו את מחיר היעד ל-680 דולר, מ-570 דולר.

 

אישור העסקה עשוי להיות מסובך. ככל הנראה יהיו שחקנים רבים שיתלוננו על העסק, כולל סין, בריטניה וחברות כמו Qualcomm (סימול:QCOM) ואפל. האנליסיטים מעריכים כי חתימת החוזה תסתיים רק בעוד כ-18 חודשים.

קיראו עוד ב"גלובל"

נראה כי החברות המתחרות יתנגדו בצורה קשה בכל הרגולטוריים האזוריים כשלצידם מייסדי ארם. אחד מהמייסדים, האוזר, אמר כי ההשתלטות היא "אסון מוחלט" עבור בריטניה ואירופה, וביקש ממשלת בריטניה להתערב. האוזר התנגד בערב גם לעסקה עם סופט בנק וצייץ "ארם היא ההישג שאני הכי מתגאה בו בחיי. המכירה לסופטבנק הוא היום העצוב ביותר עבורי ועבור הטכנולוגיה בבריטניה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    צבי נוי 15/09/2020 07:51
    הגב לתגובה זו
    התערבות הרגולטורים היא זאת שיוצרת מונופולים, לא מפרקת אותם. אין כמעט שום מקרה מתועד של מונופול ששרד לאורך הרבה שנים ללא התערבות ממשלתית
קולט קרס (אנבידיה)קולט קרס (אנבידיה)

סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"

מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -1.03%  ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".

המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.  

קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.

מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..

Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.

דורון מאירסדורף, סטורדוט. קרדיט: פולסטאר (פרס קיט)דורון מאירסדורף, סטורדוט. קרדיט: פולסטאר (פרס קיט)

ממסלול המרוצים לנאסד"ק: סטורדוט מתמזגת לספאק של אנדרטי בשווי 800 מיליון דולר

החברה מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, נכנסת למיזוג עם חברת הספאק של משפחת אנדרטי; השווי התאגידי בעסקה, כ-882 מיליון דולר, עם פוטנציאל לטעינה של 100 מייל בחמש דקות

ליאור דנקנר |

סטורדוט מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, חתמה על הסכם מיזוג עם חברת הרכישה למטרות מיוחדות אנדרטי אקויזישן קורפ 2. אחרי המיזוג, החברה המשותפת תיקרא "אקס אף סי בטרי" ומניותיה צפויות להיסחר בנאסד"ק, לפי שווי הון של 800 מיליון דולר ושווי תאגידי מוערך של כ-882 מיליון דולר, בהנחה שבעלי המניות של הספאק לא יממשו פדיונות.

סטורדוט מציגה טכנולוגיית טעינה מהירה במיוחד, שמכוונת לטפל ישירות בחסם זמן הטעינה ברכב החשמלי. לפי הנתונים שפורסמו, תאי הסוללה של החברה מאפשרים להוסיף כ-100 מייל של טווח נסיעה בתוך כ-5 דקות טעינה, כשעל הפרק תוכנית להוריד את הזמן הזה לכ-3 דקות עבור אותו טווח. בחברה מדגישים שהטכנולוגיה מותאמת לקווי ייצור קיימים של סוללות ליתיום-יון, כך שהמודל העסקי מבוסס על רישוי לקווי ייצור קיימים ולא על הקמה של מפעלים חדשים.

הנהג האגדי ומשפחת המרוצים שמאחורי הספאק

מאחורי אנדרטי אקויזישן קורפ 2 עומדת קבוצת ספונסרים שבה שניים מהשמות הבולטים הם מריו ומייקל אנדרטי - אב ובן, שנחשבים לדמויות מרכזיות בהיסטוריה של המרוצים. מריו אנדרטי זכה באליפות העולם בפורמולה 1 בשנת 1978, ניצח במרוץ אינדיאנפוליס 500 ב-1969 ובדייטונה 500 ב-1967, והוא הנהג היחיד שזכה גם באליפות פורמולה 1, גם באינדיאנפוליס 500 וגם בדייטונה 500. בגלל הרצף הזה שמו הפך בארצות הברית כמעט לשם נרדף למהירות.

מייקל אנדרטי, בנו, זכה באליפות סדרת קארט בתחילת שנות ה-90 ונחשב לאחד הנהגים המצליחים ביותר במרוצים פתוחים בצפון אמריקה, עם 42 ניצחונות במרוצי אליפות, נתון שממקם אותו גבוה בטבלת כל הזמנים. לאחר הפרישה מההגה הוא עבר לצד הניהולי כראש קבוצת מרוצים ותיקה.

בהודעה המשותפת נאמר כי השם אנדרטי מזוהה עם מהירות, חדשנות וניצחונות, והחיבור לסטורדוט ממוסגר כמעין מעבר מעולם הפיט-סטופ המהיר במסלול אל עמדת הטעינה של הרכב החשמלי. מייקל אנדרטי, שמשמש כדירקטור ויועץ מיוחד באנדרטי אקויזישן קורפ 2, מדגיש כי מבחינתם מדובר לא רק בהזרמת הון אלא גם בניסיון להאיץ את הפריסה בפועל של טכנולוגיית הטעינה המהירה ולהציב את החברה הממוזגת כשחקנית מובילה בתחום.