דגל ארצות הברית אמריקה
צילום: Istock

שור, דוב, או שוק שטוח: מה יקרה בוול סטריט אחרי הבחירות?

בסקר שנערך בין 20 אנליסטים, מחצית סבורים שמדד ה-S&P ירד בחודש שלאחר הבחירות, כש-8 סבורים שהירידה תהיה באזור ה-8%' ורק 5 סבורים שיהיה ראלי. מה יקרה אם יערערו על תוצאות הבחירות?
ארז ליבנה | (7)

מה יקרה בשווקים הפיננסיים לאחר הבחירות? הדעות על כך חלוקות. גם בבחירות הקודמות עלתה השאלה מה יקרה אם דונלד טראמפ ייבחר. רבים חשבו שהמדדים ייפלו. בפועל מדד ה-S&P עשה ראלי שנמשך למעלה משנה והגיע לאזור החיוג של 30% תשואה. ומה יקרה בנובמבר הנוכחי? 14 מתוך 20 אנליסטים סבורים שהמועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן יזכה. מנגד, 4 סבורים שהנשיא דונלד טראמפ יצא עם ידו על העליונה ו-2 סבורים שנראה ערעור על תוצאות הבחירות.

 

בסקר שערך CNBC בקרב 20 אנליסטים, 10 נשאלים אמרו כי הם צופים ירידות בוול סטריט בחודש הראשון שלאחר הבחירות, כשמרביתם חוזים צניחה של 5% במדד ה-S&P 500. 2 אנליסטים צופים ירידה של סביב ה-10%. עם זאת, 5 צופים דווקא ראלי, 4 צופים שוק שטוח לגמרי – קונסולידציה של מחירים בשוק – ונשאל אחד סרב להתייחס.

כשנשאלו מה יקרה בשווקים אם טראמפ ינצח, 11 משיבים אמרו כי ה-S&P יעלה ב-5%. 5 נוספים אמרו כי השוק יישאר במצב שטוח. עם זאת, חלק מהאנליסטים אומרים שנכון שטראמפ היה טוב לשווקים בקדנציה הראשונה, אבל ההגבלות שלו על הסחר, כמו גם מדיניות ההגירה המגבילה מאוד, תפגע בצמיחה האמריקאית בקדנציה שנייה – אם וכאשר.

 

מהסקר עולה כי, הנסקרים מוטרדים מהאפשרות שיערערו על תוצאות הבחירות. 11 מהם אמרו שבמקרה כזה, השווקים ייפלו עד 10%, כש-5 נוספים אומרים כי זה יכול להוביל לקריסה של 10% לפחות ב-S&P.

 

ומה יהיה ב-S&P עד סוף 2020? 8 אנליסטים אמרו שהמדד יסיים בין 3,400 נקודות ל-3,600. 5 אנליסטים סבורים כי המדד יסיים בטווח שבין 3,000 נקודות ל-3,200 – המהווים נסיגה של בין 6% ל-12% מהתמחורים הנוכחיים. מרבית הנשאלים אמרו שהסיבות לירידות יהיו המגפה, או התמחורים הגבוהים של השוק. 3 אנליסטים אמרו כי המדד יסיים מעל 3,600 נקודות ו-2 אמרו כי המדד ייפול מתחת ל-3,000 נקודות.

 

העלאת מיסים

באשר לשאלת העלאת המיסים בארה"ב, שבמידה וביידן יבחר תיהפך לרלוונטית ביותר בשל כוונתו המוצהרת לעשות כן. למרות שחלק מהאנליסטים הביעו את חוסר הסכמתם להעלאת המסים, אחרים אמרו כי ישנה אחריות קולקטיבית להתמודד עם המגפה – שמשמעותה העלאת מסים.

בהקשר זה, אחד האנליסטים צוטט, "אם הדמוקרטים ינצחו בסנאט וביידן ינצח במרוץ, אז יהיה קשה יותר לראלי לקרום עור וגידים, במקרה שהרפובליקנים ישמרו על הסנאט, בשל העובדה שביידן יתקשה לגייס את ההון הפוליטי להעלאת מסים".

 

פלורידה מדינת המפתח

משתתף אחד אמר כי להערכתו, מדינת פלורידה המתנדנדת, שלרוב נחשבת למדינה רפובליקנית באופן מסורתי – גם בשל האוכלוסייה המבוגרת והיותר שמרנית – היא זו שתכריע את הבחירות לטובת ביידן. "טראמפ ינצח ברוב המדינות האדומות, אבל אני מאמין שהוא יפסיד את פלורידה וזה יוביל את ביידן לניצחון", אמר.

 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)
    דירה=קורת גג 28/08/2020 03:55
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מי יודע הכל הימורים (ל"ת)
    תומר 24/08/2020 15:32
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יותר מדי אופטימיות בשוק וזה מפחיד (ל"ת)
    יחזקאל 24/08/2020 14:22
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יותר חשוב מה יקרה לקלקלה (ל"ת)
    הנשיא קריח 24/08/2020 13:49
    הגב לתגובה זו
  • חיעכ 25/08/2020 07:05
    הגב לתגובה זו
    בעיני חשוב יותר מה יקרה לקילקיליה
  • 1.
    משה מהצפון 24/08/2020 13:22
    הגב לתגובה זו
    המפלגה הדמוקרטית הזויה והיותו בובה של BLM ושאר ההזויים במפלגה הדמוקרטית יגרמו לחששות (שבהחלט עשויים להתגשם) מאי יציבות. ניצחון של טראמפ יהיה טוב לשווקים. הרי הוא כבר היה נשיא 4 שנים ואלמלא הקורונה המצב היה יציב. האנליסטים סתם מקשקשים.
  • אולי אתה זה שמקשקש יא מושיקו? (ל"ת)
    ארי 24/08/2020 22:59
    הגב לתגובה זו
ביטקוין ירידות
צילום: רוי שיינמן

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו

המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר

אדיר בן עמי |

ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99%  , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.


הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.


נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ. 


 כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר

מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.


מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.


מאנדיי מנכליםמאנדיי מנכלים

מאנדיי צונחת ב-19% - התחזית להמשך חלשה

רן קידר |

מאנדיי דיווחה על הכנסות של 316.9 מיליון דולר ברבעון השלישי, גידול של 26% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ומעל הציפיות שעמדו על 312.5 מיליון דולר. גם הרווח למניה שעמד על 1.16 דולר למניה היה חזק מהתחזיות של הקונסנזוס שעמדו על כ-0.9 דולר למניה ובכל זאת - המניה מאבדת כעת 19%. הסיב ההיא התחזית קדימה. התחזית היא ל-328 מיליון עד 330 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו לכ-333 מיליון דולר.  הצמיחה היא חזות הכל בוול סטריט, וכל פיפס חשוב. עם זאת, צריך להסתכל על התמונה המלאה - אחרי הירידה בטרום, מאנדיי נסחרת במכפיל רווח של 33-34, וזאת פעם ראשונה שהיא מגיעה לרמת מכפילים יחסית נורמלית, כשעד כה המכפיל שלה היה 50-60 וצפונה.

כלומר, אולי בהדרגה החברה מצמצמת צמיחה והופכת לחברת ערך שמרוויחה ונסחרת בתמחור ערך שהוא בהגדרה נמוך יותר. אך השאלה הבאמת חשובה בקשר למאנדיי היא איך ה-AI משפיע עליה? חברות התוכנה סובלות מהסרת חסמי הכניסה של מתחרות. אפשר להרים בזכות ה-AI מערכות מתחרות בעלויות נמוכות דרמטיות. התוכנה היא כבר לא הסיפור הגדול, וזה אומר שהתחרות עשויה לגדול ושחברה בלי ייחודתתקשה להתחרות.

מאנדיי עם תפעול רחב, מוצר ומותג חזקים ויכולת שיווק ומכירה, ועדיין, האיום של ה-AI מאיים מאוד ולא רק עליה - על כל חברות התוכנה שרובן מאבדות ערך בוול סטריט בחודשים האחרונים בניגוד למגמה הכללית. מאנדיי גם סובלת מכך שגוגל מעצימה את החיפוש הצ'אטי שלה במנוע חיפוש על חשבון התוצאות המקודמות והאורגניות. היא מפרסמת בסכומים גדולים כדי להגיע ללקוחות והיא ככל הנראה נאלצת לפרסם בסכומים  גדולים עוד יותר אחרי השינוי שעשתה גוגל. זה השפיע מאוד ברבעון הקודם, אז הנמיכה החברה תחזית קדימה וקרסה ב-30%, ונראה שזה נמשך.

  


"תוצאות הרבעון הזה משקפות את רמת הביצועים הגבוהה שלנו ואת היישום המוצלח של האסטרטגיה שלנו להמשיך ולהתרחב ללקוחות וארגונים גדולים יותר (upmarket motion) בשילוב עם הגדלת היצע המוצרים שלנו", אמרו המייסדים והמנכ"לים המשותפים של מאנדיי, רועי מן וערן זינמן. "אנחנו רואים ביקוש גובר מצד לקוחות גדולים יותר שמשתמשים במספר מוצרים במקביל כדי לייעל את תהליכי העבודה החשובים ביותר שלהם. היכולת שלנו לשלב חדשנות עם צמיחה מתמשכת מסייעת לנו להבטיח המשך הצלחה לטווח ארוך".

"ברבעון הנוכחי השגנו את הרווח התפעולי Non-GAAP הגבוה ביותר אי-פעם, מה שמדגיש את המיקוד שלנו בצמיחה יעילה ורווחית", אמר אלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של מאנדיי. "אנחנו ממשיכים להגדיל את הפעילות שלנו באופן אחראי, באמצעות איזון בין השקעה בחדשנות והרחבת אסטרטגיית ה- go-to-market שלנו לבין משמעת תפעולית חזקה. גישה זו מאפשרת לנו לשמור על הרווחיות שלנו במקביל לצמיחה יציבה וארוכת טווח".