
פדקס עם דוח מאכזב, יורדת בכ-4.7% בטרום
חברת השילוח הבינלאומית פירסמה דוחות מעורבים לרבעון הרביעי של 2025 ולמרות שהכתה את התחזית ברווח למניה ועלתה בכ-0.5% הציגה תחזית רווח חלשה יחסית לרבעון הראשון של 2026 ולא סיפקה תחזית לשנה כולה ועוררה אי־ודאות בשוק; UPS יורדת גם היא ב-1%
מניית פקדס FedEx Corp -3.24% יורדת בטרום לאחר שפרסמה את הדוחות לסיום שנת הכספים 2025 וחשפה תחזית חלשה לרבעון הראשון של 2026. גם המתחרה המרכזית, UPS United Parcel Service Inc. יורדת
בעקבות התחזית לענף. למרות שהרווח למניה המתואם (EPS) ברבעון הרביעי עמד על 6.07 דולר והיה מעל צפי האנליסטים (5.85 דולר) וגם ההכנסות עלו במקצת, הסתכמו בכ-22.2 מיליארד דולר והציגו עליה כמעט זניחה של 0.5% בלבד מהשנה הקודמת, התחזית להמשך השנה היא שגרמה לאכזבה העיקרית.
פדקס צופה לרבעון הראשון רווח למניה בטווח של 3.4 דולר עד 4 דולר בלבד, כשהאמצע (3.7 דולר) נמוך ב-9% מהקונצנזוס (4.05 דולר). תחזית ההכנסות לרבעון עומדת על צמיחה של 0% עד 2%. החברה סירבה למסור תחזית לשנה כולה, מהלך חריג עבור חברה בסדר גודל הזה, והמשקיעים לא אהבו את זה. ההנהלה ציינה את סיום החוזה עם USPS, את ההאטה בסחר הבינלאומי ואת התנאים המאקרו-כלכליים הקשים כגורמים להאטה הצפויה. כמו כן, כבר בתחילת מאי היתה ירידה של מעל 35% בקיבולת הקווים מאסיה לאמריקה הצפונית והדרומית.
שיחת המשקיעים
בשיחת
המשקיעים פתח המנכ"ל, רג' סוברמניאם, בדברי הוקרה למייסד, פרד סמית' שהלך לעולמו והודיע כי הדירקטוריון מינה את בראד מרטין ליו"ר החברה. סוברמניאם הדגיש כי "השלמנו את היעד להפחתת עלויות DRIVE ב-4 מיליארד דולר בשנתיים האחרונות" וציין כי ל-2026 מתוכנן יעד חסכון נוסף
של מיליארד דולר מתכניות DRIVE ו-Network 2.0". שתי התכניות הללו כללו התייעלות מבנית, בעיקר באמצעות קיצוץ בכוח אדם, צמצום פעילות כפולה בין חטיבות, שיפור בתהליכים לוגיסטיים, איחוד מרכזי מיון, צמצום נקודות הפצה כפולות, ואוטומציה מוגברת במחסנים.
סוברמניאם הוסיף כי "ברבעון הרביעי גדל הרווח התפעולי המתואם ב-8% והמרווח התרחב ב-60 נקודות בסיס. עם זאת, חטיבת Freight רשמה ירידה ברווחיות ובמרווח. החברה השקיעה 4.1 מיליארד דולר ב-2025 ומתכננת להגדיל את ההשקעות ל-4.5 מיליארד דולר ב-2026, בעיקר לשדרוג הרשת, צי הרכב והאוטומציה". חטיבת Freight היא זרוע ההובלה הכבדה של פדקס, שמטפלת במטענים בקווי קרקע בעיקר בארה"ב. החברה הודיעה לאחרונה על כוונה להפריד את החטיבה ולהפוך אותה ליחידה נפרדת, וכך למקד את הליבה של פדקס בתפעול גלובלי ושירותים מהירים.
תגובת האנליסטים
התגובות לדוח היו ברובן שליליות ולוו בהורדת מחיר היעד ותחזיות הרווח. ב-Bank of America הורידו את מחיר היעד ל-245 דולר (מ-270 דולר), תוך הדגשת חוסר הוודאות המאקרו-כלכלית, הלחצים האינפלציוניים והסיכונים ממכסים. מורגן סטנלי היו חריפים יותר, "קשה לגשר מהפתיחה הזו לצמיחה משמעותית ברווח השנתי, אלא אם ניכנס למחזור עלייה גלובלי." אנליסטים נוספים הורידו את תחזית הרווח השנתית מ-19.95 ל-19.16 דולר.
להבדיל, Deutsche Bank ציינו דווקא לחיוב את תחום FedEx Express, שהציג זינוק ברווחיות עקב עלייה בנפחים, עם מרווח תפעולי מהגבוהים שראתה הבנק בעשור האחרון.
השנה הנוכחית היא השנייה ברציפות שבה פדקס מציגה צמיחה ברווח השנתי, למרות סביבה עסקית
מאתגרת. עם זאת, התחזית המאכזבת לרבעון הקרוב, ואפילו יותר מכך, ההימנעות מפרסום תחזית שנתית וההשפעות השליליות מהסחר העולמי מחייבות את ההנהלה לספק תשובות ולשכנע את השוק שהתוכנית האסטרטגית שלה אכן תתורגם לצמיחה אמיתית. המניה ירדה כ-7% ביומיים שלאחר הדוח. נכון
לעכשיו, פדקס מתמודדת עם שאלות קשות לגבי עמידות המרווחים, המשכיות החסכונות – ובעיקר, האם תוכל להמריא שוב כשסביבת הביקושים תתאושש.
- נובה מקבלת המלצה ומזנקת ב-4% - "צומחת כפול מהשוק כולו"
- ההימור של אפל שעלה לה 200 מיליון דולר
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
מתחילת השנה מניית פדקס ירדה בכ-18.4%, כשחלק ניכר מהירידה הגיעה לאחר ההצהרה על המכסים ופריצתה של מלחמת הסחר.