פדקס
צילום: יח"צ

פדקס עם דוח מאכזב, יורדת בכ-4.7% בטרום

חברת השילוח הבינלאומית פירסמה דוחות מעורבים לרבעון הרביעי של 2025 ולמרות שהכתה את התחזית ברווח למניה ועלתה בכ-0.5% הציגה תחזית רווח חלשה יחסית לרבעון הראשון של 2026 ולא סיפקה תחזית לשנה כולה ועוררה אי־ודאות בשוק; UPS יורדת גם היא ב-1%

רן קידר |
נושאים בכתבה פדקס

מניית פקדס FedEx Corp 0.2%  יורדת בטרום לאחר שפרסמה את הדוחות לסיום שנת הכספים 2025 וחשפה תחזית חלשה לרבעון הראשון של 2026. גם המתחרה המרכזית, UPS United Parcel Service Inc.   יורדת בעקבות התחזית לענף. למרות שהרווח למניה המתואם (EPS) ברבעון הרביעי עמד על 6.07 דולר והיה מעל צפי האנליסטים (5.85 דולר) וגם ההכנסות עלו במקצת, הסתכמו בכ-22.2 מיליארד דולר והציגו עליה כמעט זניחה של 0.5% בלבד מהשנה הקודמת, התחזית להמשך השנה היא שגרמה לאכזבה העיקרית.

פדקס צופה לרבעון הראשון רווח למניה בטווח של 3.4 דולר עד 4 דולר בלבד, כשהאמצע (3.7 דולר) נמוך ב-9% מהקונצנזוס (4.05 דולר). תחזית ההכנסות לרבעון עומדת על צמיחה של 0% עד 2%. החברה סירבה למסור תחזית לשנה כולה, מהלך חריג עבור חברה בסדר גודל הזה, והמשקיעים לא אהבו את זה. ההנהלה ציינה את סיום החוזה עם USPS, את ההאטה בסחר הבינלאומי ואת התנאים המאקרו-כלכליים הקשים כגורמים להאטה הצפויה. כמו כן, כבר בתחילת מאי היתה ירידה של מעל 35% בקיבולת הקווים מאסיה לאמריקה הצפונית והדרומית.

שיחת המשקיעים

בשיחת המשקיעים פתח המנכ"ל, רג' סוברמניאם, בדברי הוקרה למייסד, פרד סמית' שהלך לעולמו והודיע כי הדירקטוריון מינה את בראד מרטין ליו"ר החברה. סוברמניאם הדגיש כי "השלמנו את היעד להפחתת עלויות DRIVE ב-4 מיליארד דולר בשנתיים האחרונות" וציין כי ל-2026 מתוכנן יעד חסכון נוסף של מיליארד דולר מתכניות DRIVE ו-Network 2.0". שתי התכניות הללו כללו התייעלות מבנית, בעיקר באמצעות קיצוץ בכוח אדם, צמצום פעילות כפולה בין חטיבות, שיפור בתהליכים לוגיסטיים, איחוד מרכזי מיון, צמצום נקודות הפצה כפולות, ואוטומציה מוגברת במחסנים.

סוברמניאם הוסיף כי "ברבעון הרביעי גדל הרווח התפעולי המתואם ב-8% והמרווח התרחב ב-60 נקודות בסיס. עם זאת, חטיבת Freight רשמה ירידה ברווחיות ובמרווח. החברה השקיעה 4.1 מיליארד דולר ב-2025 ומתכננת להגדיל את ההשקעות ל-4.5 מיליארד דולר ב-2026, בעיקר לשדרוג הרשת, צי הרכב והאוטומציה". חטיבת Freight היא זרוע ההובלה הכבדה של פדקס, שמטפלת במטענים בקווי קרקע בעיקר בארה"ב. החברה הודיעה לאחרונה על כוונה להפריד את החטיבה ולהפוך אותה ליחידה נפרדת, וכך למקד את הליבה של פדקס בתפעול גלובלי ושירותים מהירים.

תגובת האנליסטים 


התגובות לדוח היו ברובן שליליות ולוו בהורדת מחיר היעד ותחזיות הרווח. ב-Bank of America הורידו את מחיר היעד ל-245 דולר (מ-270 דולר), תוך הדגשת חוסר הוודאות המאקרו-כלכלית, הלחצים האינפלציוניים והסיכונים ממכסים. מורגן סטנלי היו חריפים יותר, "קשה לגשר מהפתיחה הזו לצמיחה משמעותית ברווח השנתי, אלא אם ניכנס למחזור עלייה גלובלי." אנליסטים נוספים הורידו את תחזית הרווח השנתית מ-19.95 ל-19.16 דולר.

להבדיל, Deutsche Bank ציינו דווקא לחיוב את תחום FedEx Express, שהציג זינוק ברווחיות עקב עלייה בנפחים, עם מרווח תפעולי מהגבוהים שראתה הבנק בעשור האחרון.


השנה הנוכחית היא השנייה ברציפות שבה פדקס מציגה צמיחה ברווח השנתי, למרות סביבה עסקית מאתגרת. עם זאת, התחזית המאכזבת לרבעון הקרוב, ואפילו יותר מכך, ההימנעות מפרסום תחזית שנתית וההשפעות השליליות מהסחר העולמי מחייבות את ההנהלה לספק תשובות ולשכנע את השוק שהתוכנית האסטרטגית שלה אכן תתורגם לצמיחה אמיתית. המניה ירדה כ-7% ביומיים שלאחר הדוח. נכון לעכשיו, פדקס מתמודדת עם שאלות קשות לגבי עמידות המרווחים, המשכיות החסכונות – ובעיקר, האם תוכל להמריא שוב כשסביבת הביקושים תתאושש.

קיראו עוד ב"גלובל"

מתחילת השנה מניית פדקס ירדה בכ-18.4%, כשחלק ניכר מהירידה הגיעה לאחר ההצהרה על המכסים ופריצתה של מלחמת הסחר. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.