מאסק מבטיח להשקיע פחות ב-DOGE; טסלה מזנקת ב-5% למרות פספוס התחזיות
החברה רשמה רווח למניה של 27 סנט על הכנסות של 19.3 מיליארד דולר במהלך הרבעון הראשון. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 41 סנט על הכנסות של 21.34 מיליארד דולר; בשיחת המשקיעים הצהיר מאסק כי מעתה יבלה הרבה פחות זמן ב-DOGE והמשקיעים אהבו את הבשורה ומקפיצים
את המניה
ענקית הרכבים החשמליים טסלה Tesla 7.36% פרסמה את דוחותיה לרבעון הראשון ורשמה רווח למניה של 27 סנט על הכנסות של 19.3 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של
41 סנט על הכנסות של 21.34 מיליארד דולר. במבט קדימה, הצמיחה כבר אינה מובטחת. טסלה הודיעה כי תבחן מחדש את תחזיותיה בעדכון לרבעון השני. למרות הפספוס המניה מזנקת במסחר המאוחר בכ-5.4% נוספים לאחר שטיפסה ב-4.6% במהלך שעות המסחר הרגילות. הזינוק מגיע על רקע ההבטחה
של מנכ"ל החברה אילון מאסק כי הזמן שהוא שמקיע בסוכנות ליעילות ממשלתית (DOGE) "ירד באופן משמעותי". לדבריו, העבודה על יצירת הסוכנות נעשתה כבר, ולכן נדרשת פחות מעורבות שלו. המנדט הראשוני של מאסק הוא ל-130 יום שיסתיימו בסוף מאי. בעבר אמר מאסק כי הוא מאמין שהוא
יסיים את מירב העבודה עד אז.
במבט על ביצועי המגזרים השונים, ההכנסות מרכבים היו האכזבה הגדולה ביותר, עם 13.97 מיליארד דולר לעומת צפי של 15.82 מיליארד, ירידה חדה של 20% לעומת השנה הקודמת. המסירות הגלובליות ירדו ב-13% ל-336,681 כלי רכב, כאשר מסירות מודל 3/Y ירדו ב-12% ודגמים אחרים ירדו ב-24%. הייצור הכולל ירד ב-16% ל-362,615 יחידות, ומלאי הרכבים גדל ל-22 ימים לעומת 12 ימים ברבעון הקודם. נקודת אור משמעותית הייתה מגזר האנרגיה, שרשם צמיחה חזקה של 67% עם הכנסות של 2.73 מיליארד דולר, למרות שגם אלו היו מתחת לתחזיות.
בנוגע למכירות של מודל Y, הטענה של מאסק היתה שהירידה במכירות נובעת מהמתנה של הלקוחות למודל המחודש. עם
זאת, לאור העובדה שניתן לאפיין את רוב הלקוחות האמריקאים של טסלה כדמוקרטים ליברלים, ניתן לראוות שהפעילות הפוליטית של מאסק פגעה במותג והובילה לירידה משמעותית במכירות. חלק מהלקוחות חוששים שבעלות על טסלה מעידה על תמיכה בטראמפ. מאסק טען שהמחאות נגד טסלה ממומנות,
למרות שלא הראה ראיות לכך.
בנוסף, מחירי רכבי טסלה משומשים צנחו ב-10.1% בשנה האחרונה, וזאת למרות שמחיר הרכבים המשומשים עלה ב-1% בממוצע. גם זה דגל אדום לרוכשי טסלה חדשות וחדשות רעות לבעלי טסלה נוכחיים והדבר
משפיע על המכירות באופן ישיר. ועדיין, למרות הירידה במכירות, טסלה עדיין אחראית ל-50% מהמסירות של רכבים חשמליים. "אני קצת מודאג שמקומות 2-10 בטבלת המכירות יהיו יצרנים סיניים", אמר מאסק, "אבל אין לי ספק שהמקום הראשון יהיה שלנו".
- העם כלביא - החברות פחות: סיכום עונת הדוחות בצל המלחמה
- קווליטאו: גידול בצבר בהכנסות וברווח, מה הסיכונים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות התוצאות המאכזבות, טסלה הציגה מספר התפתחויות אסטרטגיות חיוביות. החברה השלימה את הרחבת ייצור מודל Y בכל המפעלים הגלובליים, החלה באספקת הסייברטראק לערב הסעודית, והשיקה את גרסת הטווח הארוך בארה"ב. מערכת הנהיגה האוטונומית המלאה (FSD) הושקה בסין, והחברה צופה השקה קרובה באירופה, בכפוף לאישורים רגולטוריים. פיילוט ה-Cybercab (מונית רובוטית) באוסטין נמצא במסלול להשקה ביוני, כאשר הייצור המסחרי מתוכנן להתחיל ב-2026. הרובוט ההומנואידי Optimus צפוי להתחיל בייצור ניסיוני ב-2025.
בנוגע לתחזית, טסלה הודיעה כאמור שתבחן מחדש את הנחיות הצמיחה לשנת 2025 בעדכון הרבעון השני. החברה ציינה כי קצב הצמיחה יהיה תלוי בהתרחבות יכולות הנהיגה האוטונומית, קצב הגדלת הייצור במפעלים, ותנאי המאקרו הכלליים. הדגמים החדשים והמוזלים יותר נותרו במסלול לייצור במחצית הראשונה של 2025. כושר הייצור המלא עומד כיום על כ-3 מיליון רכבים בשנה, מה שמאפשר צמיחה פוטנציאלית של 60% לעומת 2024 לפני הוספת קווי ייצור חדשים.
הנהלת החברה התייחסה גם להשפעות המכסים והמדיניות המסחרית העולמית: "אי-הוודאות בשווקי הרכב והאנרגיה ממשיכה לגדול, כאשר מדיניות סחר המשתנה במהירות משפיעה לרעה על שרשרת האספקה הגלובלית ומבנה העלויות של טסלה ושל המתחרים שלנו." החברה צופה שלמכסים תהיה השפעה גדולה יותר באופן יחסי על עסקי האנרגיה מאשר על מגזר הרכב, מה שמהווה סיכון לאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה בתקופה האחרונה.
טסלה נסחרת לפי שווי של 812 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה איבדה 41% מתחילת השנה ועלתה ב-67% ב-12 החודשים האחרונים.
- 8.dw 23/04/2025 12:57הגב לתגובה זורווח gaap של 0.1 רווח מתואם 0.27 כלומר מכפיל של מעל 200 לפי הרווח המתואם נגיד שנפרגןמה אטרקטיבי בזהאפשר לחשוב על שלל מניות יותר מעניינות מאשר מניה של חברת רכב לא צומחת הנסחרת לפי מכפיל של מעל 200.
- 7.ביגוס דיקוס 23/04/2025 10:54הגב לתגובה זומכור מראש על ידי כמה גופים גדולים כגון בלקרוק וכדומה בהתאם לפוזיציה שלהם.אם אחריי דוח כזה המניה לא מתרסקת לכיוון ה100דולר זה אומר דרשני.
- 6.לרון 23/04/2025 09:04הגב לתגובה זובינואראני קונה RACE בלי כאבי ראשמה עוד שהופכת להיות גם חברת אופנה עילית! לא המלצה
- 5.אנונימי 23/04/2025 08:45הגב לתגובה זוועדיין המנייה עולה.אנשים מעריצים את מאסק כאילו הוא אל כל יכול.
- 4.דודי 23/04/2025 07:25הגב לתגובה זולהתעלם מהמציאות
- 3.אנונימי 23/04/2025 01:31הגב לתגובה זולכל המעריצים הבטיה מתקרבת לסופה
- 2.לדעתי 22/04/2025 23:42הגב לתגובה זולפחות לנצל את הירידה לשיפור בדוחות העתידיים. לא משנה כמה הדוח גרוע השוק כבר מגלם את הגרוע מכל. אז עדיף לתת אפסיד לעתיד.
- 1.נסחרת במכפיל 200...מה כבר יכול להשתבש (ל"ת)החיים 22/04/2025 23:32הגב לתגובה זו

המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
חברה ישראלית מיקנעם, כמעט אלמונית, זינקה אתמול יותר מ-410%, וגם עכשיו הראלי לא נרגע כשבמסחר המאוחר היא מוסיפה 25%: אחרי שנתיים של מו"פ היא מדווחת שמוצר הדגל שלה - צמיד לביש שמאפשר לשלוט במכשירים דיגיטליים עם מחוות ידיים - יצא למשלוחים מסחריים וגם הוגן בפטנט; Wearable Devices הולכת ראש-בראש עם ענקיות הטק, שורפת מליונים אבל וול סטריט בכל זאת נותנת לה צ'אנס
אתמול תוך שעות בודדות היא הפכה לשם הכי חם בוול סטריט. Wearable Devices או אם נתרגם את השם שלה לעברית - "מוצרים לבישים" חברה קטנה מיקנעם, עם עשרות עובדים קפצה 410% ומשווי שמגרד את ה-3 מיליון הדולר היא הגיעה לכ-12 מיליון דולר. החברה מייצרת צמיד לביש שאמור לאפשר לכם לשלוט במכשיר הנייד או המחשב עם מחוות ידיים עדינות. זה קורה על ידי זה שהצמיד שנקרא Mudra Link מזהה עם אלקטרודות חכמות אותות עצביים שמורגשים על פני העור כשמוח שולח פקודה למשל להזיז את היד - וזה אפילו אם לא ביצעתם את התנועה בפועל. מה שאומר שאתם יכולים לחשוב או לדמיין שאתם מזיזים את העכבר במחשב ימינה ומיד זה יקרה.
הטכנולוגיה הזאת רלוונטית להרבה תחומים, גם בידוריים וגם רפואיים, היא מושכת עניין גם מצד ענקיות כמו אפל, מטא, סמסונג ואחרות שהן פועלות בזירת הממשקים הלבישים והשליטה ללא מגע, בעיקר דרך מצלמות, חיישני תנועה או משקפי XR. אבל בניגוד אליהן, Wearable Devices מנסה להציע פתרון פשוט יותר, לביש, אפילו דיסקרטי שמבוסס על קריאת אותות עצביים אמיתיים מהיד עצמה, ולא על ראייה ממוחשבת או חיישנים חיצוניים. זה נותן לה יתרון בשוק שבו יש צורך בממשקים אינטואיטיביים, מהירים, ואישיים יותר במיוחד באפליקציות כמו בריאות דיגיטלית, תפעול צבאי וגם ברכבים חכמים.
מאחורי החברה, שהוקמה ב־2014, עומדים שלושה יזמים ישראלים - אשר דהן, גיא ואגנר וליאור לנגר. אחרי כמעט עשור של פיתוחים, הצגה בתערוכות וגם השקעה בקניין הרוחני, החברה
הודיעה שהמוצר נכנס לראשונה לשלב המסחרי, מה שעשוי להפוך את Mudra Link לפלטפורמה שניתן יהיה לשלב במוצרים צרכניים, מקצועיים וצבאיים כאחד (ואולי גם לגרום לאחת מהענקיות לרכוש אותם?)
שנים של מו"פ ונקודת המפנה?
כמה שזה נשמע עתידני - שליטה במחשב
באמצעות כח המחשבה - הדרך לשם עבור החברה מיקנעם לא הייתה פשוטה. השנתיים האחרונות היו מתסכלות עבור Wearable Devices או אם נדייק בעיקר לבעלי המניות שלה. היא שרפה מליונים על מו"פ, על שיווק והצגה בתערוכות והמשקיעים התחילו לאבד סבלנות. השווי שוק שלה צלל והיא נאלצה
לדלל בלי סוף כדי לשרוד את השנה. מאז ההנפקה בספטמבר 2022 בנאסד"ק, שבה גייסה כ-16 מיליון דולר, צנחה המניה ביותר מ־90% והפכה מבחינת רבים לסיפור של פוטנציאל לא ממומש. שווי השוק של החברה גירד לאחרונה את רף המיליון דולר כשהיא כמעט מסתכנת בזריקה מהבורסה כשבנאסד"ק
הדרישה היא לשווי שוק של לפחות 2.5 מיליון דולר בנוסף לנזילות וסחירות.
- Wearable Devices מנצלת את העליות ותגייס 4 מיליון דולר
- החברה הישראלית שמזנקת ב-70% בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל שלשום הגיעה מה שנראה ככל הנראה נקודת המפנה שלה. זה התחיל בפרסום הדוחות החצי־שנתיים: החברה אמנם רשמה ירידה בהכנסות ל־294 אלף דולר במחצית הראשונה של 2025, לעומת 394 אלף בתקופה
המקבילה, במקביל להפסד נקי שהצטמצם ל-3.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 4.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אבל וול סטריט לא התמקדהבשורה העליונה וגם לא בשורת הרווח. מה שבלט לעין המשקיעים היה שבפעם הראשונה מאז ההקמה, החברה מדווחת על התחלת משלוחים מסחריים בפועל של ה־Mudra
Link, מה שמסמן מעבר ממחקר ופיתוח להכנסות אמיתיות ממכירות.

הקנס המצחיק שהוטל על בואינג בגלל הפרות בטיחות
מינהל התעופה הפדרלי של ארצות הברית (FAA) הציע לקנוס את חברת בואינג בסכום כולל של 3,139,319 דולר בגין הפרות בטיחות בין ספטמבר 2023 לפברואר 2024. הרגולטור ציין כי הקנס קשור לתקרית מעוף דלת הפלאג במהלך טיסה של אלסקה איירליינס בינואר 2024, כמו גם ל"מאות הפרות מערכת איכות" במפעל 737 של בואינג ברנטון, וושינגטון, ובמפעל 737 של קבלן המשנה שלה, Spirit AeroSystems, בוויצ'יטה, קנזס.
ה-FAA הוסיף כי הוא גם הגיע למסקנה כי החברה "הציגה שני מטוסים שאינם כשירים לטיסה ל-FAA לצורך אישורי כשירות אווירית ולא עמדה במערכת האיכות שלה" וכי על עובד בואינג הופעל לחץ על ידי מנהליו לחתום על מטוס 737-MAX למרות ש"קבע שהמטוס אינו עומד בתקנים הרלוונטיים". כתוצאה מכל הבעיות הללו, הרגולטור בחר בקנס האזרחי המקסימלי, ונתן לבואינג 30 יום לאחר קבלת מכתבה להגיב.
במטוס 737, במיוחד בדגמים החדשים יותר מסוג 737 MAX 9, קיימת "דלת פלאג" לצרכי תחזוקה, אשר יכולה להישבר ולהינתק מהגוף במקרה של הרכבה לא נכונה, כפי שקרה בתקרית מפורסמת של אלסקה איירליינס בינואר 2024. תקלה זו, שהובילה לתחקור נרחב על ידי ה- FAA והNTSB חשפה ליקויים בהרכבה וגרמה לקרקוע זמני של מטוסי הדגם, עם השלכות על בטיחות הטיסה והמוניטין של בואינג.
תקלת דלת הפלאג במטוס 737-9 מקס עלתה לבואינג 31 מיליארד דולר ונגרמו גם נזקים לחברות התעופה אלסקה ונוספות עקב קרקוע המטוסים לבדיקות וחקר התקלה ותיקונה.
- בואינג מפתיעה את וול סטריט: ההפסד קטן וההכנסות עולות; המניה מטפסת
- הסיבה הרשמית להתרסקות הדרימליינר - ניתוק הדלק למנועים; איך זה קורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אמנם הפעם הוטל הקנס האזרחי המקסימלי האפשרי בשיעור 3.1 מיליון דולר, אך הקנס הינו מזערי לחברה בסדר גודל של בואינג ואינו משקף את העובדה כי אותן מאות הפרות הבטיחות והאיכות ותקלת דלת הפלאג יכלו לסכן את חיי הנוסעים.