טיפים לתכנון וארגון המשרד האופטימלי לעסק שלך
ידוע היטב שהתנאים הסביבתיים של חלל מסוים – הבולטים לעין והנסתרים מהעין כאחד – משפיעים באופן ישיר על האנשים הנוכחים בו מבחינת הריכוז, המיקוד, הערנות ועוד.
לכן מוקדשת יותר ויותר מחשבה אודות עיצוב, תכנון וארגון נכונים של המשרד כדי לייצר את התנאים האופטימליים עבור האנשים הנוכחים בו – הם העובדים, הלקוחות, השותפים, הפרטנרים העסקיים ועוד.
באופן הזה אפשר לגלות קשר מהותי בין החזות והארגון של המשרד לבין הפרודוקטיביות של העסק, ובאמצעות תכנון נכון ניתן להבטיח סביבה עבודה ידידותית ובריאה במיוחד.
ההשפעה של משרד מעוצב
העיצוב של המשרד מכיל בו מאפיינים מרובים אשר כולם כאחד הם בעלי השפעה ישירה על היבטים קוגניטיביים שונים עבור האנשים שנמצאים במשרד.
ניתן להבחין בכך קורה גם בכל רמות העיצוב – ברמת המיקרו, הבחירה בצבעים מסוימים או תכנון מסוים של אור עשוי לייצר השפעות מזעריות על העובדים, אשר לאורך זמן יכו גלים ויציירו לחלוטין את הרגשתו של העובד במשרד, ואילו ברמת המאקרו, סגנונות עיצוב שונים ייצרו אסוציאציות שונות עבור העובדים וכך יגרמו להם להרגיש בהם נמצאים בסביבה ידידותית או עוינת.
לבסוף, כל שלל האלמנטים מתכנסים ביחד כדי לייצר השפעה על התפקוד של הנוכחים במשרד מבחינת עירנות, מיקוד ועוד, כאשר ניתן להתייחס בעיקר להיבטים הבאים:
- הרגשה: עיצוב הפנים של המשרד מייצר אסוציאציות רגשיות אשר משפיעות על הנוכחים בו בשלל רמות, ומשרד שמעוצב באופן קפדני ונכון יכול לגרום להם להרגיש בנוח ובפתיחות במשרד, להזדהות עם העסק ועוד.
- תפקוד: ההרגשה של העובדים משפיעה באופן ישיר על התפקוד שלהם, ולכך נוספת ההשפעות של התנאים הפיזיים של המשרד, כמו המרחב שלו או החשיפה שלו לאור טבעי – משרד שמעוצב באופן חכם יוכל לסייע לעובדים להיות ערניים ורעננים יותר, לקבל החלטות במהירות גבוהה יותר ועוד.
- רושם: המשרד הוא הפנים של העסק, וכל מי שיגיע למשרד יזהה את העסק עם המשרד עצמו – כך, משרד מעוצב מהווה סמל סטטוס שיכול לא רק לסייע לעובדים להזדהות איתו ולשאוף לפעול לטובתו, אלא גם להרשים את האורחים של המשרד, בין אם מדובר בעובדים פוטנציאליים, לקוחות, שותפים עסקיים ועוד.
החשיבות של מקום מרווח, פתוח ונוח
כאשר בוחנים את המאפיינים הפיזיים של המשרד וההשפעה שלהם על התפקוד וההרגשה של הנוכחים בו, ההיבט העיקרי הוא ככל הנראה המרחב שהמשרד מציע.
החשיבות של מקום מרווח, פתוח ונוח באה לידי ביטוי בהרגשה הכללית של העובדים כאשר המאפיינים הללו עשויים לענות על הציפיות שלהם ממקום העבודה, ולשקף את מערכת היחסים הרצויה בינם לבין העסק.
ניתן להצביע על שלושת המאפיינים הללו ולהתייחס לחשיבות של כל אחד מהם בנפרד:
- משרד מרווח: משרד מרווח, אשר מתאפיין לא רק בגודל של המשרד אלא גם בארגון האלמנטים בו וברמת הצפיפות שלו, יוצר הרגשה של מרחב, אשר את היתרון המהותי של הרגשת המרחב ניתן לבחון כנגד ההרגשה ההפוכה של היעדר מרחב, כלומר של מחנק, בה הפרט מרגיש כלוא ורמות הלחץ שלו עולות – עם הרגשת מרחב, הפרט מרגיש חופשי ויכול לעבוד בנחת.
- משרד פתוח: המשרד הפתוח משקף באופן הטוב ביותר את הפתיחות והשקיפות בין המחלקות השונות ובין דרגי הניהול השונים – הדבר לא גורע מן המודל ההיררכי אשר מאפיין כל בית עסק, אבל הוא מחסל את הניכור בין איבריו השונים של העסק וכך גם מסייע לפרט להרגיש בטוח יותר וגם מסייע לשיטת עבודה הרמונית ואורגנית יותר.
- משרד נוח: הנוחות של המשרד שומרת על הנוכחים הקבועים בה – כאשר עיקרם הוא העובדים במשרד – בתפקוד מיטבי מכיוון שהיא מסירה מהם מטרדים קטנים וגדולים, אשר כל אחד מהם הוא בעל פוטנציאל לצמיחה לאורך זמן עד אשר יגרום לפגיעה בתפקוד.
- הבובות הפופולריות מסוכנות לילדים: משרד הכלכלה מזהיר משימוש בבובות LABUBU
- ביטוח לאומי דיגיטלי: לנצח את הבירוקרטיה מהספה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים...
שלושת המאפיינים החשובים הללו משולבים ביותר ויותר משרדים כיום, והדבר ניתן תודות לאפשרויות הטכנולוגיות הקיימות כיום.
לדוגמה, המודעות ההולכת וגוברת לצרכים פיזיולוגיים ואורתופדיים מאפשרת יצירה של משרדים נוחים יותר לשהייה באופן מדויק וקפדני.
באמצעות שימושים חדשניים בזכוכית ובחומרים אחרים, תוך שילוב של טכנולוגיות לבקרת אקלים ולבידוד אקוסטי ניתן להגביר משמעותית את השקיפות במשרד ולהקנות לו תכונות של פתיחות.
לבסוף, המזעור של הכלים הטכנולוגיים ובעיקרם של המחשבים, יוצר חיסכון אדיר בחלל וכך מאפשר ליצור סביבה מרווחת יותר.
שילוב של טכנולוגיה במשרד
הכלים הטכנולוגיים הקיימים כיום מאפשרים יצירה של משרד בעל מאפיינים חדשניים ויעילים במיוחד, אשר מספקים יתרונות בשלל תחומים.
בסופו של דבר, הכלים הטכנולוגיים הללו מביאים לקישור נכון וישיר יותר בין החלקים השונים של המשרד, וכך מאפשרים לו לפעול כיחידה אורגנית ואחידה אשר כל חלקיה מתקשרים באופן ישיר ורציף.
זה מתבטא ראשית ברשתות המחשבים, אשר מאפשרות ליצור מרחב קיברנטי משותף עבור כל עובדי המשרד שבאמצעותו ניתן לא רק לתקשר באופן יעיל ומהיר יותר, אלא גם לבצע בקרה מקיפה ונכונה יותר על העבודה.
אך ההתקדמות הטכנולוגית המובהקת יותר ניכרת דווקא בהיבטים של טכנולוגיה חכמה, אשר מייצאת את הממשקים הפיזיים של המכשירים השונים במשרד לכדי ממשק וירטואלי אחיד ויעיל יותר.
הטכנולוגיה החכמה מאפשרת שליטה יעילה יותר בכל המערכות של המשרד, החל ממערכת התאורה ועד לכדי מערכת בקרת האקלים, ובנוסף לכך היא מאפשרת גישה אינטואיטיבית יותר למכשור אלקטרוני משרדי כמו מקרנים, טלוויזיות ועוד.
כל אלו ביחד יוצרים יתרונות מהותיים אשר מאפשרים יעילות גבוהה הרבה יותר למשרד:
- חיסכון בזמן ובמשאבים: השימוש במערכות חכמות מאפשרות גישה אינטואיטיבית יותר אל המכשור האלקטרוני וכך חוסכת את הצורך במתן מענה נקודתי כל פעם מחדש.
- חיסכון בחשמל: השליטה הרחוקה במערכות מאפשרת חיסכון יעיל יותר בחשמל, כאשר ניתן לכבות או להדליק את המערכות על פי דרישה, וכך אין צורך להשאיר מערכות דלוקות רק מפני שאין מי שיהיה לו גישה פיזית אליהן.
- סמל סטטוס: השימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים מהווים סמל סטטוס אשר מעניק ערך מסוים לבית העסק – הוא ממקם את החברה כמעודכנת ומודרנית, ומסייע לה להיתפש כך בעיני העובדים ובעיני האורחים של המשרד כאחד.
התפתחות – שיפוץ המשרד או מעבר למשרדים גדולים
כאשר החברה מתפתחת, עולה השאלה האם לשפץ את המשרד הקיים או לעבור למשרד אחר.
ההיבטים העיקריים שעולים תחת השאלה הזו הם בנושא המרחב ובנושא הכלכלי – מבחינת המרחב, נשאלת השאלה האם ההתפתחות של החברה כוללת התרחבות של צוות העובדים, ואז האם המשרד הנוכחי יוכל לאכלס את הצוות המורחב.
מבחינה כלכלית, העלויות של שיפוץ המשרד הקיים ושל מעבר למשרד חדש מושמות אלו כנגד אלו – עבור משרד חדש, יש לשלם עבור שיפוץ ועיצוב שלו, ועבור ההעברה של כל הציוד מהמשרד הנוכחי.
"תהליך העברה של משרד יכול לקחת כמה ימים" אומר יבגני רשטניקוב, בעלים של חברת ההובלות טראסט מובינג, "ההובלה היא תהליך שכולל אריזה ארמטית של כל הציוד (ריהוט, מחשבים וכלי תקשורת, ציוד מקצועי שקיים במשרד ועוד), שינוע זהיר באמצעות משאית גדולה שיכולה להכיל את כל הציוד ואפילו ברוב המקרים מבצעים 2 או 3 סבבים, ובסיום פריקה הכוללת סידור של כל הציוד בחלל החדש".
עבור שיפוץ המשרד הנוכחי, מצד שני, יש לשלם רק עבור השיפוץ שלו, אך פעמים רבות יש צורך בשכירת משרד זמני, העברת הציוד אל המשרד הזמני ובחזרה, או להתמודד עם ההשלכות הכלכליות של תקופת עבודה במשרד אשר מתבצעים בו שיפוצים.
עם זאת, ישנם שני היבטים אשר יש להם השפעה מכרעת על החזות של בית העסק ועל ההרגשה הכללית של הנוכחים במשרד, וחשוב לא לפספס אותם בכל הנוגע לשיקולים ולהחלטה בין שיפוץ המשרד הקיים לבין המעבר למשרד חדש:
- מיקום: המיקום של המשרד גם הוא בעל משקל גדול משלל בחינות, החל מהנוחות בגישה אליו ועד לכדי סמל הסטטוס של המיקום – באופן הזה, חשוב לשאוף לשמר מיקום טוב, או לחילופין, להעדיף מעבר אם המיקום החדש יכול לייצר ערך מוסף עבור נוחות באי המשרד ועבור המיתוג של המשרד.
- עיצוב: שיפוץ של משרד קיים או שיפוץ של משרד חדש גוררים בהכרח עבודה עיצובית כלשהי, וכדאי למנף אותה כדי לעצב היטב את המשרד כדי להפוך אותו לאופטימלי – באופן הזה, חשוב לבחון את המשרד הקיים ואת המשרדים החדשים האפשריים מבחינת הפוטנציאל העיצובי שלהם, ובאילו מהם יהיה ניתן ליישם באופן הנכון ביותר את העיצוב הכי טוב עבור המשרד.
הטרנדים של ריהוט המשרד ב-2018
2018 הביאה איתה מספר טרנדים חדשים לעיצוב הפנים ועיצוב המשרדים בפרט, וניתן לראות כיצד רבים מהם עוד משקפים את התפתחות המגמות הגואות מן השנים האחרונות.
בין האלמנטים העיקריים אשר מאפיינים את השנה ניתן להצביע בעיקר על הבאים:
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם
תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים
במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות.
החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים.
יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים.
שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס.
- טלפון של חשוד יישאר בידי החוקרים לעוד 180 יום
- החשד: העלמת הכנסות משיפוצים ובנייה בסכום של כ-1.5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה
עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר
מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר
האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום
החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.
סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם
בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות
שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים
נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים. ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות
אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי
שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת
פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.
