שנה לאחר שהגיעה לאדלר חומסקי: ליבי כץ-בר עוברת למיזם האופנה סטייל ריבר
סמנכ"לית האסטרטגיה ב'אדלר חומסקי & ורשבסקי, ליבי כץ-בר, סיימה את דרכה במשרד לאחר פחות משנה - כך נודע לאייס. כץ-בר תעבור לשמש כסמנכ"ל השיווק של אתר סטייל ריבר.
כץ-בר חזרה לפני כשבועיים מחופשת לידה ובפגישה בינה לבין אורי עיני ביום חמישי האחרון הודיעה במפתיע על הפרידה מהמשרד.
סטייל ריבר הוא מיזם E commerce חדש לתחומי האופנה והלייף סטייל המשווק בגדי מעצבים ישראליים בהנחות של עד 70% לחברי מועדון. כץ-בר היא גם אחת השותפות במיזם, ותשמש כסמנכ"לית השיווק שלו. לאחרונה הושק סטייל ריבר ברשת תחת חסותו של mako של 'קשת'.
במהלך השנה בה עבדה כץ-בר באדלר חומסקי בתפקיד סמנכ"ל האסטרטגיה רשם המשרד כ-8 זכיות בתחרות ה'אפי' - לאפקטיביות במהלכי פרסום ושיווק, ביניהם בזק, פלאפון ועוד. לפני שהגיעה לאדלר חומסקי ניהלה כץ-בר כ-7 שנים את מחלקת האסטרטגיה במשרד הפרסום באומן בר ריבנאי.
את כץ-בר יחליף אורי לברון, משותפי המשרד שהחליף אותה במהלך חופשת הלידה שלה וימשיך לעשות זאת עד שיימצא מחליף קבוע.
- 20.איתמר 08/03/2011 10:20הגב לתגובה זווהיא הייתה בחופשת לידה חצי מהזמן :)
- 19.חברה לעבודה 07/03/2011 22:07הגב לתגובה זואין עליך מקצועית ומנהלת מדהימה.בהצלחה אהובה
- 18.נדירה נתגעגע אליך. בהצלחה כי מגיע לך (ל"ת)אחת 07/03/2011 22:06הגב לתגובה זו
- 17.מטעם 07/03/2011 14:31הגב לתגובה זושמריחות "מטעם" עכשיו אני בטוח שבא"ח פשוט הראו לה את הדלת. תותחית,מסופקני
- פוטרת ע״י ליבי (ל"ת)מריח דווקא מטעם שאתה 09/03/2011 06:51הגב לתגובה זו
- 16.תותחית על! נתגעגע! (ל"ת)07/03/2011 13:44הגב לתגובה זו
- 15.07/03/2011 13:39הגב לתגובה זואת מעולה ושימותו כולם, אין לי ספק שתצליחי ותצעידי את המיזם הזה להיות חברה גדולה ומובילה.נשיקות
- 14.אין כמו ליבי 07/03/2011 12:46הגב לתגובה זודמות נדירה בענף, יסודית, מעמיקה וצנועה. אין דברים כאלו!
- 13.פרסומאית ותיקה 07/03/2011 12:44הגב לתגובה זובהצלחה בדרכך החדשה. בטוח שגם בדרך זו תעשי חייל כמו תמיד.
- 12.ההוא מהזה 07/03/2011 12:36הגב לתגובה זובורחת מספינת העבדים ויוצאת לדרך עצמאית. לא הראשונה ולא השנייה שמבינה שאם כבר לעבוד מבוקר עד לילה - עדיף לעשות לביתך ולא לביתם של אחרים.
- 11.ליבי תותחית, שיהיה המון בהצלחה! מגיע לך :) (ל"ת)פלנר 07/03/2011 12:36הגב לתגובה זו
- 10.07/03/2011 12:33הגב לתגובה זוהפסד גדול לאדלר חומסקי. רווח נקי לצרכניות סטייל ריבר
- 9.מפוטרת 07/03/2011 12:32הגב לתגובה זומפוטרת (ושלא יעבדו עליכם...)
- בהצלחה תותחית על. נתגעגע. (ל"ת)מישהו שמכיר מקרוב 07/03/2011 22:11הגב לתגובה זו
- טיפש 07/03/2011 13:03הגב לתגובה זויש דבר כזה שנקרא הוצאת דיבה, ואת/ה ממש לוקח סיכון לא מחושב.
- חכם אתה לא! 07/03/2011 12:48הגב לתגובה זובדכ לא מפטרים נשים אחרי חופשת לידה.... לפחות תהיה חכם ויצירתי. מה גם שמי שמפוטר בדכ צריך לחפש עבודה ולא ברגע סוגר שותפות בחברה כזאת.... אבל, אין שכל אין דאגות- מסכן!!!
- 8.מכיר אחד שמכיר 07/03/2011 12:30הגב לתגובה זוכל מי שמבין יודע שפרסי האפי של אדלר הם תוצאה של עבודה שנעשתה הרבה לפני שהילדה הקטנה הזו הגיעה למשרד
- 7.אחד שמכיר 07/03/2011 11:43הגב לתגובה זוליבי אשת מקצוע מעולה. תענוג היה לעבוד איתך וללמוד ממך ותענוג גדול עוד יותר להכיר אותך כאדם יוצא דופן. בהצלחה
- 6.סטייל ריבר? 07/03/2011 11:24הגב לתגובה זוזאת לא חובה, אתם יודעים. לא מבין אנשים שפותחים את היום בהטלת רפש אחד על השני
- מספיק עם התגובות מטעם (ל"ת)גיל 07/03/2011 12:29הגב לתגובה זו
- 5.תמותו 07/03/2011 10:56הגב לתגובה זובהצלחה ליבי
- מקצוע? לא ידעתי שחרטטנות זה מקצוע (ל"ת)לא ידעתי 07/03/2011 16:08הגב לתגובה זו
- 4.ימותו הקנאים 07/03/2011 10:45הגב לתגובה זואנשים קטנים, קנאים ועלובים. הבחורה הזו עקפה כל כך הרבה אנשים בתקופה כל כך קצרה בענף, שאין פלא כמה רוע נשפך. תמשיכו לשחות בעליבות שלכם.
- 3.07/03/2011 09:52הגב לתגובה זואחרי שהייתה תקועה שנים בבאומן בר רבנאי, נגאלה והועברה לאדלר חומסקי על בסיס בובה ייסמנית שתרמה .... כלום בערך... היכולת שלה להבין אסטרטגיה שואפת לאפס... בהצלחה בהמשך דרכה.
- 2.דניאל 07/03/2011 09:30הגב לתגובה זוניהלה 7 שנים את האסטרטגיה בבאומן? בבאומן לא שמעו על זה...
- 1.לא הפסד גדול (ל"ת)סטרטגו 07/03/2011 09:22הגב לתגובה זו
- בהצלחה בובה! כל הכבוד! (ל"ת)דנה 07/03/2011 22:14הגב לתגובה זו

עמלת ההפצה בקרנות נאמנות צפויה לרדת; ועדה ממליצה על הגבלת העמלה ל-0.2% לעומת 0.35% כיום
מנגד עמלת קנייה ומכירת קרנות נאמנות תעלה - עוד רפורמה שבסוף לא פתרת עיוותים בשוק ההון ומעלה את הכוח של הבנקים והגופים המוסדיים. הכיוון נכון, אבל למה בכלל להשאיר את עמלות ההפצה? אין ייצור כזה בעולם; למה להשאיר דמי ניהול חשבון ניירות ערך? גם זה נכחד מהעולם
נתחיל מהסוף - רפורמה בעמלות של דמי הניהול בחשון הניירות ערך, עמלות הפצה ועמלת הקנייה ומכירה, לא אמורה להיראות כך. הרפורמה שפורסמה היום היא לעג לרש. הציבור משלם משלם דמי ניהול יקרים על קרנות נאמנות כי קרנות הנאמנות משלמים עמלת הפצה לבנקים. מדובר בעמלה היסטורית שוועדת בכר הטילה על הקרנות כפיצוי לבנקים על אובדן פעילות הקרנות. הבנקים הרוויחו פעמיים - גם מכרו את הקרנות ביוקר וגם מקבלים סכומי עתק מדי שנה כבר 20 שנה. אין עמלות כאלו בעולם, תבטלו אותם. על פי הצוות שסיפק המלצות הן יורדו לעד 0.2%, בעוד שכיום זה עד 0.35%. אבל זה לא נכון, לא חכם, זה סתם ניסיון ללכת בין הטיפות - לא לריב עם זה ולא לריב עם זה. אתם רגולטורים, התפקיד שלכם לריב לטובת הציבור - אין שום הגיון בעמלה הזו. וועדת בכר טעתה, זה נשאר 20 שנה, הגיע הזמן לחסל את זה.
טעות נוספת - דמי ניהול על החשבון. אין עמלה כזו. פעם אגב קראו לה דמי משמרת. כאילו שהבנק שומר על הניירות שלנו מפני גניבה. אין עמלה כזו בברוקרים הפרטיים, אין עמלה כזו גם בבנקים ללקוחות שמתעקשים. זה לא קיים ברוב העולם. הצוות משנה את העמלות משיעור קבוע על סכום התיק למדרגות. שוב חצי עבודה. לחסל את העמלה זה מה שצריך. הרי הרפורמה הזו היא מתנה בשביל הבנקים. הם יודעים שזו עמלה לא רלבנטית והם מנסים להאריך אותה ככל שיוכלו (גם עמלת הפצה), ברגע שיש רפורמה זה נותן להם שקט לשנים רבות. הם מעדיפים להתגמש במחיר ולקבל שקט. הרגולטור צריך לראות רק את טובת הצרכן, וזה לא משתקף מהרפורמה הזו. זה בולט בעמלות קנייה ומכירה על קרנות נאמנות - העלו את העמלה "כפיצוי" על הירידה בעמלות הפצה. מה זה צריך להיות? אם מספקים עמלת קנייה על קרנות נאמנות שאין שום סיבה שתהיה בהן עמלה כזו, זה לא כמו מניה או נייר ערך סחיר, לפחות תורידו לגמרי את עמלת ההפצה.
התחלנו בביקורת, ובכך שזו לא באמת רפורמה, ונמשיך עם הצרכנים-לקוחות, הצוות שנבחר והבנקים. כשאתם קונים או מוכרים מניה, קרן נאמנות או אג"ח, תמיד מופיעה שורת עמלה. היא מחויבת אוטומטית, נכנסת אל הדו"ח החודשי, והרבה פעמים נבלעת בין אינספור סעיפים קטנים. אבל מי באמת עוצר ומבין על מה בדיוק נגבית כל עמלה, מה ההבדל בין עמלת קנייה, דמי ניהול, דמי משמרת או עמלות עקיפות, ואיך בכלל אפשר להשוות בין הבנקים לחברי הבורסה האחרים? המבנה שאנחנו מכירים נבנה שכבה על שכבה לאורך שנים, והפך למשהו שרק יועצים או רואי חשבון יכולים לפענח. עבור רוב המשקיעים, במיוחד הקטנים, זה כמו מסך עשן: אתה יודע שאתה משלם, אבל לא באמת יודע על מה.
מי שהיה במשך שנים אחראי לבלגן הזה מנסה לעשות בו סדר. האוצר, בנק ישראל ורשות ניירות ערך, שלושת הרגולטורים פועלים ביחד במטרה
לשפר את אחד הנושאים המעורפלים של שוק ההון שזה השקיפות והיכולת של המשקיעים הקטנים להבין את המחיר של השירות עליו הם משלמים. הם מפרסמים דוח הביניים שהוא לא רק הצהרה שהם פועלים בנושא אלא גם מציעים מתווה מעשי: מודל עמלות חדש שבו הלקוח מבין כמה עולה לו השירות, יכול
להשוות בין הצעות מתחרות, ובסופו של דבר גם לבחור בצורה מושכלת. המהלך הזה הוא ניסיון ליישר קו עם מגמות בינלאומיות בבורסות בעולם. אבל הוא פספס את המטרה לחלוטין כמו הרבה רפורמות עבר. רפורמה צריכה להביא שינוי אמיתי לצרכן. זאת לא תביא כלום - הצרכן אולי יקבל דמי
ניהול נמוכים יותר- גם לא בטוח כי יצרן הקרן לא בהכרח יוריד דמי ניהול וגם ישלם עמלת קנייה ומכירה.
- בית השקעות במוקד: הקרנות המעורבות של אקורד
- זרקור על קרן: הגמישה המובילה והמלכודת של דמי ניהול אפס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכב הצוות המכובד היה אמור לתת פתרון אמיתי לציבור. הכוונה היתה הסתכלות רוחבית על כלל פעילות שוק ההון, ולייצר מתווה שיוכל לחול על מגוון
הגופים הפועלים בתחום. במסגרת עבודתו, הצוות בחן את מבנה העמלות הקיים, ערך דיונים עם בנקים, חברי בורסה שאינם בנקים, מנהלי קרנות נאמנות, בעלי רישיון ייעוץ ושיווק השקעות וכן נציגי ציבור, וקיים שיח עם רשות התחרות. בפועל, הוא לא הציג את עמדת הציבור, אלא "נכנע" לבנקים.