בנדל"ן נערכים לקראת הרוכשים מרוסיה בעידן שלאחר הויזה: 70 פרוייקטים יוצגו בתערוכה במוסקבה

חברת לב מדיה תקיים בנובמבר יריד דירות ברוסיה בו יוצגו כ-70 פרויקטים לאורך קו החוף, בירושלים ובאילת, ההשקעה בקמפיין כ-100 אלף אירו
איריס בר טל |

לאחרונה בוטל הצורך בוויזות לתיירים מרוסיה המבקרים בישראל, ובענף הנדל"ן בארץ נערכים לשיווק פרויקטים לקהל הרוסי, ואף מציינים כי מסתמנת עלייה בביקוש לרכישת נדל"ן להשקעה ולמגורים בקרב תושבי חוץ רוסיים.

חברת לב מדיה, העוסקת בארגון ירידי נדל"ן, תקיים במהלך חודש נובמבר, יריד נדל"ן לקהל הרוסי במוסקבה בחסות שגרירות ישראל ברוסיה, במהלכו יוכל הקהל הרוסי להכיר מקרוב ואף לבצע רכישה של יחידות דיור יוקרתיות בפרויקטים בישראל. ביריד יוצגו כ-70 פרויקטים ודירות יוקרה הממוקמים בעיקר לאורך חופי הארץ (תל אביב, נתניה, בת ים ואשדוד), לצד פרויקטים בירושלים ובאילת. ההיקף הכספי של הנכסים שיוצגו ביריד מוערך בעשרות מיליוני אירו.

את קהל הרוכשים הפוטנציאלים יביא ליריד הסניף המוסקבאי של רשת תיווך הנדל"ן הבינלאומית סנטורי 21, אשר סגרה לאחרונה מספר עסקאות בהן רכשו תושבי חוץ מרוסיה נכסים במספר פרויקטים יוקרתיים בישראל. כך למשל

דירת 3 חדרים, בפרויקט עיר דוד של חברת אפריקה ישראל, נמכרה על ידי תושב חוץ אמריקני לתושב חוץ רוסי בבמחיר של 1.5 מיליון דולר.

בין הדירות שיוצעו למכירה ביריד: דירות בפרויקט וילה סקיי של חברת גמול בעיר ימים שבנתניה: 4 חדרים החל מ- 1.4 מיליון דולר, 5 חדרים החל מ-1.6 מיליון דולר ופנטהאוזים החל מ-4.2 מיליון דולר.

"מבדיקת שוק שביצענו יחד עם סנצ'ורי 21, עולה כי הרוכשים הפוטנציאלים בקרב הקהל הרוסי מחפשים נכסים יוקרתיים הן להשקעה והן למגורים. מדובר בקהל אשר יש ביכולתו לשלם כמעט כל סכום על נכס שמצא חן בעיניו. גם הקהל הרוסי, כמו הצרפתי, מעדיף לרכוש מגורי יוקרה כמה שיותר קרוב לחוף הים. רבים ממשתפי הסקר ציינו כי ישראל נתפסת בעיניהם כיעד תיירות בה הם מרגישים "כמו בבית".אומר עוזי לוי, סמנכ"ל לב מדיה, מארגנת היריד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד