שנת ה- CFO
בודהה, כאות הכרה ותודה על המאמץ, נתן שם של חיה לכל שנה וזה על פי סדר הגעתן של החיות למפגש. כך בעצם נולד לוח השנה הסיני המבוסס מחד על חמשת יסודות האנרגיה (מתכת, מים, אש, עץ ואדמה) יחד עם שמות החיות, וכך קיבלו הסינים את: שנת הקוף, שנת התרנגול, שנת הכלב, שנת החזיר, שנת העכברוש, שנת השור, שנת הארנבת, שנת הנמר, שנת הדרקון, שנת הנחש, שנת הסוס ושנת העז (2007 היא שנת החזיר, אשר תתחלף לה לשנת העכברוש).
אולם בלוח השנה של שוק ה- BI וה- CPM זו הולכת להיות שנת ה- CFO.
הערכה זו מושתתת על שני פרמטרים: הפרמטר הראשון הינו צרכיו של ה- CFO והפרמטר השני הינו ניתוח התנהגות ספקי פתרונות ה- BI/CPM המהותיים.
בעלי הזיכרון הטוב זוכרים לבטח כי לאחר "התפרצות" תקנות SOX בארה"ב, פורסם סקר בו נקבע כי תפקיד ה- CFO הפך להיות התפקיד הכי פחות נחשק בהנהלת הארגון, למרות שחלף זמן רב, עדיין חייו של ה- CFO אינם קלים והוא ניצב אל מול לא מעט אתגרים ומופעלים עליו לא מעט לחצים.
מצד אחד הסביבה העסקית דינמית ומשתנה מתמיד, צד נוסף היא הרגולציה המוסיפה עדיין להוות גורם משמעותי בתפקודו של ה- CFO. בעלי המניות דורשים ביצועים מצד אחד, שקיפות מצד שני וחוסר חשיפה מצד שלישי, והגרוע מכל הוא שהצלחת ה- CFO תלויה בניתוח אמין, מהיר ומדויק של מידע, אולם כמויות מידע אלו גדלות באופן אקספוננציאלי בין אם כתוצאה של גידול טבעי או כזה הנובע ממיזוגים ורכישות, ובדרך כלל גם אינו נגיש ל- CFO בדרך אותה הוא היה בוחר לקבל.
ברור כשמש כי בימים אלו ה- CFO הוא הרבה מעבר למה שנתפס כתפקיד ה- CFO בעבר. כיום ה- CFO הוא בין השאר המביא והמוציא של האסטרטגיה הארגונית אשר שואף לעבור ממצב של תגובה והיגררות למצב של יוזמה ומובילות.
משפט עממי עתיק אומר כי אם אחד אומר לך שאתה שיכור אולי הוא טועה, אולם אם שניים אומרים לך שאתה שיכור עדיף שתלך לישון. כאן המצב הרבה יותר מעניין, לא אחד ולא שניים, אלא כל השחקנים הגדולים בשוק ה- BI / CPM, אומרים לך ה- CFO, שאתה תהיה "שיכור" השנה, על כן במקום ללכת "לישון", תתעורר, פתח את היומן, פתח את הארנק, ולא פחות חשוב בחר לך יועץ מומחה שמכיר את החלופות השונות ומסוגל ללוות אותך ולהוביל אותך לפתרון המתאים בדיוק לצרכיך.
מסקנות,
1. יותר ויותר CFO's ינטשו השנה את סביבת העבודה החמה והמוכרת, קרי, גיליונות האקסל האינסופיים, ויעברו לעבוד במערכות מסודרות ומובנות מצד אחד אך גמישות לצורכי ה- CFO's מצד שני.
2. ה- CFO's שבדרך כלל בוחנים את החזר ההשקעה מן הפרוייקטים השונים בארגון, יחליפו כובע וינסו לשכנע את עצמם בצדקת ההוצאה.
צפו לשנה מעניינת...
*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות
התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.
בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.
בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.
על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- יו"ר ועד עובדי אל על נגד רגב: "מהלך מסוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.
