ערן יעקובי מעריך: מיזוג פרטנר-כבלים יצא בסוף לפועל

דבר שצפוי לעורר את מניית פרטנר. מותיר המלצה של "תשואת יתר", ומעריך לקראת הדו"חות שיפורסמו מחר: אין צפי להפתעה בהיבט של חשבונאות; השורה התחתונה אמורה להשתפר
חזי שטרנליכט |

"הרבעון הקרוב אינו צפוי להפתיע בהיבט של חשבונאות", כך סבור האנליסט ערן יעקובי מבית ההשקעות לידר ושות', בסקירה שהוא מפרסם הבוקר (ג') על מניית פרטנר. "החברה כבר דיווחה כי הגיעה להיקף של 100,000 מנויי דור שלישי לעומת כ-73,000 בתום הרבעון השלישי, משמע קצב גידול סביר של כ-25 אלף לקוחות ברבעון", מסביר יעקובי.

בלידר ושות' הותירו למניית המלצה של "תשואת יתר", לקראת פרסום הדוחות הכספיים של החברה מחר (ה-1 בפברואר). "אנו מניחים כי ההשקעה ברבעון הרביעי דרך סבסוד המכשירים תרד לעומת הרבעון השלישי (רבעון החגים אותו רצתה החברה לנצל להגדלת בסיס המנויים). לכן, נראה שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית", מוסיף יעקובי.

שיפור ברווחיות בשורה התחתונה

לגבי השורה התחתונה, סבורים בלידר ושות' כי "צפוי שיפור מאחר והרבעון השלישי אופיין בהוצאות חד פעמיות של סבסוד כאמור ובנוסף גם הוצאות מימון על הקריאה לאג"ח הקודם והוצאות הנפקה". יעקובי מציין כי המלצתו על המניה נובעת נכון להיום לא מתוצאות רבעון זה או אחר, אלא מהציפייה להפיכתה של פרטנר לקבוצת תקשורת גם היא ובבעלות אחרת (בעלות שתשלם הרבה פרמיה על מחיר השוק הנוכחי).

"המלצתנו על פרטנר נותרת תשואת יתר (רק נזכיר כי המניה עשתה תשואת חסר על מדד ת"א 100 של כ-7% והרבה יותר מכך לעומת בזק) ומחיר היעד יעודכן לאחר מפגש עם ההנהלה ביום ה' הקרוב", הוא מדגיש.

מבנה שוק התקשורת הישראלי לפני תמורות

לגבי השנה שחלפה מסכם יעקובי כי לאחר כל שינויי הבעלות בענף (בזק, סלקום, פרטנר, ברק וכו'), השאלה המרכזית שנותרת היא לגבי מבנה שוק התקשורת בעתיד הקרוב/בינוני וכיצד כל חברה תפעל אסטרטגית על מנת להיות שחקן מהותי בענף החווה תמורות רבות כל כך בזמן קצר יחסית.

לפיכך, מאחר ובזק נשלטת היום ע"י בעלים פרטיים ומתחילה כבר לתפקד יותר כקבוצה ומאחר ואי.די.בי הציגה את חזונה לגבי עתידה של סלקום כקבוצת תקשורת, השאלה המעניינת שנותרה פתוחה היא "מה יהיה על פרטנר?", הוא שואל.

המיזוג בין פרטנר לכבלים - עניין של זמן

לדעתו, שיחות הרכישה של פרטנר ע"י הכבלים לא הבשילו וכנראה מעולם לא היו רציניות מספיק ומאידך גם ישנן שמועות/ידיעות על מו"מים של קבוצות אחרות עם האצ'יסון לגבי רכישת השליטה בפרטנר. בלידר ושות' משוכנעים כי שאלת הבעלות על פרטנר תיפתר במהלך השנה הקרובה, מהלך שלעצמו צפוי להציף ערך למשקיעי פרטנר לאור הפרמיה שמבקשת הא'ציסון על מחיר השוק (20% -30%), אלא אם כן הבעלות החדשה תסבול ממוניטין של השמדת ערך.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.