UBS מוריד המלצה וחותך בפראות את סקטור הגז: "מצרים משנה את התמונה"

בנק ההשקעות מציע להעביר את סמכויותיו של דרעי לידי נתניהו, אך עדיין צופה קשיים. שימו לב למחיר היעד
|
(43)
לא מחכה לדרעי

אי הוודאות הרגולטורית בכל הנוגע לאישור מתווה הגז עדיין פה. לאחר ששר הכלכלה אריה דרעי סירב לחתום על סעיף 52, המאשר את עקיפת הממונה על ההגבלים העסקיים שהכריז על לווייתן 'הסדר כובל', הכנסת אישרה את המתווה הגז שנחתם בין חברות הגז לממשלה, אך עדיין נדרשת חתימתו של דרעי לאישור הסופי. בבנק ההשקעות UBS לא מחכים לדרעי ומורידים המלצה לסקטור הגז כולו, ואף מציעים את הפתרון הטוב ביותר מבחינתם ליציאה מהמבוי הסתום.

רוני בירון, מבנק ההשקעות UBS, חותך בפראיות את מחיר היעד למניות השותפויות ומוריד המלצה לסקטור הגז כולו ל'ניטרלי'. מחיר היעד למניית דלק קבוצה +1.3% דלק קבוצה 42,840 +1.3% דלק קבוצה בסיס:42,290 פתיחה:42,700 גבוה:44,290 נמוך:42,080 תמורה:13,783,794 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הורד ב-10.4% ל-930 שקל, של רציו יהש +0.59% רציו יהש 205.1 +0.59% רציו יהש בסיס:203.9 פתיחה:204 גבוה:207.3 נמוך:204 תמורה:3,773,588 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נחתך בכ-29.8% ל-28 אג', של {אבנר יהש} הופל ב-24.6% ל-2.37 שקל ושל דלק קידוחים יהש -0.93% דלק קידוחים 670 -0.93% דלק קידוחים יהש בסיס:676.3 פתיחה:676.3 גבוה:685 נמוך:665 תמורה:7,823,778 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ב-25.9% ל-12.4 שקל. ההמלצה למניות רציו, דלק קידוחים ואבנר יהש הורדה מ'קנייה' ל'ניטרלי'. ההמלצה לדלק קבוצה נותרה 'ניטרלי'.

ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון. אולי זה אתם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

העלאה
* כל השדות חובה

תודה שהשארת פרטים, נשתדל לחזור אלייך בהקדם

"העברת סמכויות החתימה על סעיף 52 לידי ראש הממשלה תהיה הדרך הבטוחה והמהירה החוצה (מהמבוי הסתום), אך אפילו שהושג רוב בכנסת לאישור המתווה - זה לא מספיק", כתב בירון. "לשם העברת הסמכויות ראש הממשלה זקוק לרוב בכנסת, אותו הוא מתקשה להשיג. אנו צופים כי שלב 1 של 'לווייתן' יצא לפועל בתוך 12-9 חודשים.

"בינתיים, הסביבה העסקית לא הופכת לקלה יותר. בזמן שישראל עסוקה ברגולציה, הירידה במחירי הנפט יחד עם גילוי הגז המצרי על ידי Eni, מעיבים על לווייתן בכל הנוגע לצד המסחרי. גילוי הגז המצרי משנה את התמונה ל'תמר' ו'לווייתן' בכך שהוא מציע את המאגר השני בגודלו באיזור. אנו מאמינים כי זה מוריד מהתמחור של הפרויקט הישראלי, אך עדיין אלו האחרנות נמצאות בשלב מתקדם יותר למימוש מול החברות BG ו-UFG. אנו מאמינים כי הארועים הללו מוציאים החוצה חלק מהמינוף מ'תמר' ו'לווייתן' ועשויים להשפיע על תמחור של הסכמי מפתח".

מאז מציאת תגליות הגז בשנת 2009 פיתוח מאגר 'תמר' נעשה במהירות, מציינים ב-UBS, בעוד פיתוח לווייתן מתעכב על רקע חוסר אמון. גודלו של מאגר לווייתן מוערך בכ-22 Tcf ורובו, 75%-50% אמור להיות מופנה לייצוא, אם תשאלו את חברות הגז. לעומת זאת, המתנגדים אומרים כי יש לשמור על עתודות גז גדולות יותר למען הביטחון האנרגטי של ישראל. בכל אופן ב-UBS ציינו כי במקרה של התפתחות חיובית בחזית הרגולציה, קבוצת דלק תהיה הרכב העיקרי עבור משקיעים בינלאומיים.

ב-UBS מציינים כי מסחור לווייתן נושא עימו השלכות משמעותיות לישראל ולחברות המעורבות. "מאגר 'תמר' כבר הפך את ישראל לעצמאית מבחינה אנרגטית ו'לווייתן' עשוי להפוך אותה ליצואנית רשתית". בכל אופן, לגבי השוק הבינלאומי - הלקוחות - טוענים בבנק ההשקעות כי הזירה הגיאופוליטית נותרה מאתגרת.

במסגרת הסקירה, UBS לקח בחשבון את סעיפי מתווה הגז שנחתם בין הממשלה לחברות ומחכה לאישור, בהם בין היתר: דלק תמכור תמכור את 'תמר' בתוך 6 שנים, ולא ייפתחו חוזים קיימים.

בנוגע לירידת מחירי הנפט ביותר מ-50% השנה, מציינים ב-UBS כי זה צפוי להשפיע על 'לווייתן' בשני מישורים. ראשית, מחיר הגז הטבעי בהסכמים האזוריים קשורים למחיר הנפט (ברנט) ולהם יש מחיר תקרה ורצפה. שנית, ירידת מחירי הגז באירופה משאירה, אם בכלל, מרווח צר לרווחים לאחר עלויות הנזלה וכו'".

תגובות לכתבה(43):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 37.
    מלחמת אחים תגיע אלינו,ובכך ישמחו אויבינו!
    שלום 14/12/2015 20:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי יכול להסביר מי משלם בגין ההפגנות נגד הפקת הגז חייבת להיות חקירה פלילית!התבזבזו מליונים רבים זה חשוד רבותי מפחיד!!אני לא מחפש מי צודק!! לא ראיתי הפגנות דומות עבור הרעבים,זקנים וילדים מחטטים בפחי אשפה ועוד...
    סגור
  • 36.
    מצריים צורכת פי עשר גז יותר מישראל
    יעקב 13/10/2015 09:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מצריים מדינה של 100 מיליון תושבים, צורכת 60 בי.סי.אמ. גז בשנה. התגלית החדשה אפילו לא סותמת להם את החור בשן. הם מוכנים לשלם $6 ליחידת אנרגיה לכל מי שיכול לספק להם גז. חוץ מזה הגז הישראלי מיועד לייצוא ולא לשוק המצרי.
    סגור
  • 35.
    סקירה פוליטית אנליסט שמאלני ועיתונאי בן סימון
    כמו בארה"ב 13/10/2015 02:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם בארה"ב אנליסטים ליברלים נותנים חוות דעת קשות על חברות של אדלסון או של האחים קוך, הכל פוליטי.... אגב גיא בן סימון קשור לדניאל בן סימון ממפלגת העבודה, השונאת הגדולה של תשובה???
    סגור
  • אני לא קשור לדניאל (ל"ת)
    גיא 13/10/2015 08:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    אפי איתם יציף את המדינה בדלק זול
    מצפון תפתח הטובה 13/10/2015 00:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דלק קבוצה רציו ונובל בצרות ההנהלות מפנימות את המהפך ש בהפקת דלק זול מ הגולן לאומת הפקה יקרה מאד של הגז מ לויתן ש משמעות אחת לה תחרות חדשה במחיר ל חברת החשמל שימו לב בטוח ש החברים של תשובה בממשלה כולל ראש הממשלה יעשו הכל לעקב את אפי איתם בהצלחתו שהיא מפלתן של חברות הגז המשבר הכי גדול היה ברציו ש להערכתי היא בסופו של יום תתפרק
    סגור
  • טען עוד
  • 33.
    פתוח ליויתן אינו כדאי במחירי הגז הנוכחיים
    כלכלן אנרגיה 12/10/2015 19:05
    הגב לתגובה זו
    2 3
    יוצא מזה שרציו ששותפה במאגר ליויתן היא בבחינת השקעה בסיכון גבוה מאוד.
    סגור
  • על פי תחזית זהירה השוק יוצף בנפט מ הרמה
    נס מ הגולן 13/10/2015 00:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עלות ההפקה זולה לעין ערוך מה שהופך את לויתן בשלב זה ל בור גז שלא שווה להפקה בטוח ש בעתיד כן אבל לא בשנים הקרובות
    סגור
  • 32.
    הגז שם ישאר קבור באדמה תמר לוויתן הלך הכסף לא יעזור (ל"ת)
    המסביר הלאומי 12/10/2015 18:22
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 31.
    רציו המלכה
    המאמינה 12/10/2015 17:23
    הגב לתגובה זו
    6 5
    תעשו מה שאתם רוצים אבל אל תעשו מה שמכתיבים לכם,,, כל כתבה תקראו טוב כי לפעמים יוצרים כתבה מפיסות של כתבות!!!
    סגור
  • 30.
    הכול הפוך (ל"ת)
    רציו עולה 12/10/2015 17:00
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 29.
    אין עתיד ללווייתן. תמר הוא המלך (ל"ת)
    פול 12/10/2015 16:42
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 28.
    אנשים טומנים ראשם בחול ...מחכים שרציו תהיה שווה 10 אג'
    / 12/10/2015 16:14
    הגב לתגובה זו
    6 5
    ואז יזכרו למכור...ככה זה עובד
    סגור
  • 27.
    מה הם נזכרו עכשיו לעדכן? איפה הם היו כשהודיעו על
    זכרונות מבית סבא 12/10/2015 16:00
    הגב לתגובה זו
    5 0
    התגלית במצריים. הם חושבים לאט ובפיגור אמיתי. לכן זה לא אמין להפך זה חשוד מאוד מאוד. אבל אם הם רוצים לסדר לי קניה בהנחה אז שיסדרו לי
    סגור
  • 26.
    בספטמבר חזו אנליסטים שהנפט יגיע ל-28$ בינתיים עלה ל 50$
    תתייחסו בחשדנות 12/10/2015 15:27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מאז שחרב בית המקדש ניתנה הנבואה לשוטים
    סגור
  • תמיד הנבואה נתנה לשוטים
    רתוש 12/10/2015 15:45
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כל מי שקרא תנ"ך יודע כי גם נביאי התנ"ך לא היו נורמליים במיוחד,הם עשו מעשים מוזרים ביותר, ורוב הנבואות שלהם לא התקיימו. חלקם אף נחשבו ל"משוגעים", פגועים נפשית..
    סגור
  • 25.
    תחשבו בהיגיון-הבנק רוצה לעזור לכם??? חחחחחחחחחחחחחחחחחח
    ee 12/10/2015 15:24
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מתוך דאגה מפרסמים תחזיות לציבור בחינם? חחחחחחחחחחחחח
    סגור
  • 24.
    רציו המלכה
    המאמינה 12/10/2015 15:24
    הגב לתגובה זו
    7 4
    ל20 אני לא ממליצה!! אבל תראה שבעזרת השם רציו תעלה חזק למעלה!! ואני מאמינה שזה יהיה בקרוב בעזרת השם!!
    סגור
  • 23.
    שיצאה הכתבה גוף קנה כל כך הרבה רציו שהיא עלתה 3%
    ee 12/10/2015 15:23
    הגב לתגובה זו
    7 1
    רק מהמסחר בלי הודעה.
    סגור
  • 22.
    מי שימכור יתחרט בימים הקרובים..הצלחות מלכה יש רק אחת (ל"ת)
    רציו 12/10/2015 15:23
    הגב לתגובה זו
    13 2
    סגור
  • 21.
    ביבי פשוט לא יודע לעשות פלומבות בדיוק כמו צוק איתן (ל"ת)
    אר 12/10/2015 15:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 20.
    כבר כמה שנים שאת מאמינה ברציו המאכזבת למלכה אין כתר
    ל 15 המאמינה 12/10/2015 14:52
    הגב לתגובה זו
    8 7
    והמלך הוא עירום. יאלה תמכרי כבר
    סגור
  • 19.
    מחר יצא מישהוא אחר ויגיד הפוך הכל מכור
    שימי 12/10/2015 14:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חותך בפראות הכל מתחת להמלצת הקבליסט
    סגור
  • 18.
    מי שלא חזה את זה הוא פשוט טיפש. (ל"ת)
    cinege 12/10/2015 14:47
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 17.
    ביבי נחוש . שלי יחימוביץ וחבריה "החברתיים" ניצחו בגדול
    גז בלוף ישראלי 12/10/2015 14:35
    הגב לתגובה זו
    5 0
    צריך לחתוך את כל הכלכלה הישראלית כי הכל התבסס על הגז המשקיעים המסכנים חשבו שהגז זה לפנסיה. מ סכנים
    סגור
  • 16.
    מחר יצא מישהוא אחר ויגיד הפוך הכל מכור
    שימי 12/10/2015 14:35
    הגב לתגובה זו
    7 0
    חותך בפראות הכל מתחת להמלצת הקבליסט
    סגור
  • 15.
    רציו המלכה
    המאמינה 12/10/2015 14:33
    הגב לתגובה זו
    8 6
    אני לא מוכרת!!!!!!!!!!!! כנראה יש מתווה בקרוב אם ירצה השם ועצת השם היא תקום!!!!!!
    סגור
  • 14.
    אם זה היה המצב נובל ודלק כבר היו מודיעות שהן
    לא להכנס לפאניקה 12/10/2015 14:32
    הגב לתגובה זו
    7 2
    יורדות מפיתוח ליוויתן במתווה המוצע ועוברות לנתיב המשפטי. בפועל, אנחנו יודעים שהחברות ממתינות בסבלנות(יחסית) לאישור המתווה. לאישור המתווה השפעה ענקית על שווי החברות בגלל הירידה בפרמיית הסיכון.
    סגור
  • 13.
    עובדים עליכם בעניים
    bentol20 12/10/2015 14:08
    הגב לתגובה זו
    9 2
    אותו גוף קונה עכשיו סחורה ובכמויות.
    סגור
  • 12.
    אל תתפתו
    הכתום 12/10/2015 14:03
    הגב לתגובה זו
    7 2
    הכנסת חזרה מהחופשה ימונה אדם ראוי לממונה על ההגבלים והוא יאשר את המתווה לדעתי זו לא השעה למכור והכתבה היא מגמתית כדי לרכוש סחורה במחיר הכי זול שהיה בשנים האחרונות
    סגור
  • 11.
    השר המורשע דרעי
    יוסי 12/10/2015 13:23
    הגב לתגובה זו
    16 0
    יכשיל המתווה אלה אם כן יקבל שלמונים [גנב תמיד גנב]
    סגור
  • 10.
    לא תורם כלום יותר לעמותות של ש״ס
    ולא מצביע עבורם 12/10/2015 13:22
    הגב לתגובה זו
    12 0
    נוכלים
    סגור
  • 9.
    שקרנים חחח (ל"ת)
    טיאקו 12/10/2015 13:11
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 8.
    מה שהיה עד היום היה שקר גס עכשיו הוא רק שקר תמחור גבהה
    GG 12/10/2015 13:09
    הגב לתגובה זו
    3 3
    תמיד היה תמחור גבהה ובועתי והכל כדי שקופות הגמל שזה כסף ששוכב בצד יציף ערך לתשובה כדי שיוכל לממן את הפיתוח של המאגרים בחצי מהמחיר שהם שווי בכל רגע נתון הכל עניין של נוחות לו לחברות שלו ולבנקים שיכלו להעביר את קווי האשראי על סמך הבטחונות המנופחים מה שנקרא כיסוי תחת ואת מה שיצא מהתחת הזה הילדים שלנו כבר יאכלו
    סגור
  • 7.
    הפוך כנראה הפוך גוטה (ל"ת)
    זילקר 12/10/2015 13:07
    הגב לתגובה זו
    10 2
    סגור
  • 6.
    ישראמקו
    שלומי 12/10/2015 13:06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מדוע u.b.s. מתעלמים מ-ישראמקו
    סגור
  • 5.
    יחימוביץ ודה מרקר הקומוניסטים הורסים את הכלכלה!!! (ל"ת)
    גדי 12/10/2015 13:02
    הגב לתגובה זו
    12 3
    סגור
  • 4.
    מה מחירי היעד? (ל"ת)
    צחי 12/10/2015 12:59
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 3.
    בטח אמורה לצאת הודעה על המתווה ורוצים בזול (ל"ת)
    לעשות להיפך 12/10/2015 12:42
    הגב לתגובה זו
    15 2
    סגור
  • 2.
    בממשלה יושבת חבורה שאינה מתפקדת בכל התחומים (ל"ת)
    עדיף בחירות חדשות 12/10/2015 12:37
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • 1.
    תעשו הפוך מהמלצות אנליסטים
    סוחר 12/10/2015 12:34
    הגב לתגובה זו
    29 1
    בסוף המניות האלה יטוסו להם בפנים תמיד זה ככה ותבדקו אותי אנליסטים בשקל
    סגור
  • הבנק היה אמור לתת לווי פיננסי
    שי2 12/10/2015 14:48
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אז אולי הם יודעים משו
    סגור
  • UBS מורידה המלצה
    מזין 12/10/2015 14:20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חומר לעוס ולא מחדש כלום שימו לב לחיתוך ל 28 אג כאשר היא נסחרת במחיר נמוך יותר מזה 25.9 אג
    סגור
  • מניות הגז
    חזי 12/10/2015 15:00
    הגב לתגובה זו
    7 1
    צודק המפרסמים רוכשים בעצמם מניות גז.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות