פלסאנמור הגישה בקשה ל-FDA לקבלת אישור הפצה בארה"ב
חברת המכשור הרפואי הישראלית פלסאנמור פלסאנמור 1.06% מדווחת, כי הגישה בקשה למינהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) לשיווק מוצר האולטרסאונד הביתי שלה בארה"ב.
על פי הודעת החברה, הגשת הבקשה עבור מוצר הדגל שלה, ה-Pulsenmore ES, במסלול De-Novo למכשור רפואי. הבקשה נעשתה לאחר שהחברה השלימה לאחרונה את ניתוח התוצאות של ניסוי קליני רב מרכזי בארה"ב במוצר האולטרסאונד הביתי שלה, שתוצאותיו מהוות להערכת החברה "תמיכה מדעית וקלינית" בבקשתה לקבלת אישור לשיווק המוצר בארה"ב.
לפני כחודשיים דיווחה החברה, כי חתמה על הסכם עם קופת החולים כללית, לאספקת 25,000 יחידות של מוצר האולטרסאונד הביתי שלה – Pulsenmore ES, בתקופה של 5 שנים ולרכישת שירותי תמיכה למוצר.
אלעזר זוננשיין, מנכ"ל פלסאנמור: "הגשת הבקשה ל-FDA לאישור שיווק בארה"ב של מוצר הדגל שלנו, מכשיר האולטרסאונד הביתי לנשים בהיריון, נעשתה לאחר תקופת הכנה ממושכת שכללה בין היתר ניסוי קליני רב מרכזי בארה"ב וכן ניסוי שימושיות שהתקיים במקביל. אנחנו סבורים שהניסויים שערכנו כחלק מהכנת הבקשה והמידע התומך שאספנו בשנים האחרונות יספקו תמיכה מדעית וקלינית בבקשת החברה לקבלת אישור השיווק, ומקווים להביא את הבשורה שבמוצר ה- Pulsenmore ES גם לנשים ההרות בארה"ב. אנו רואים בשוק האמריקאי פוטנציאל עסקי גדול. לפי המידע שיש בידי החברה, היקף הלידות השנתי בארה"ב עומד על כ-3.6 מיליון לידות".
- אחרי 40 שנות חשיפה לקרינה - ניצחון לעובדת הרנטגן
- אחרי ניסוי חיובי: פלסאנמור רוצה להיכנס לבדיקות ההריון בסיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פלסאנמור, שהוקמה בשנת 2014 על ידי ד"ר אלעזר זוננשיין, המכהן כמנכ"ל החברה,, מחזיקה באישורים לשיווק מוצריה בישראל, באירופה, באוסטרליה וברזיל. החברה. בשנת 2021 הונפקה החברה בבורסה בתל אביב לפי שווי של 670 מיליון שקל. מאז ההנפקה ירדה מניית החברה בכ-83% והיא נסחרת כיום לפי שווי שוק של 132 מיליון שקל.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳