ישראמקו: ההכנסות ברבעון עלו ב-6.5% ל-113 מיליון דולר
שותפות חיפושי הנפט ישראמקו ישראמקו יהש -2.32% המחזיקה בין היתר בכ-29% משדה הגז "תמר", רשמה ברבעון השלישי של 2024 הכנסות ממכירת גז וקונדנסט בניכוי תמלוגים שהסתכמו לכ-113 מיליון דולר, לעומת כ-106 מיליון דולר ברבעון המקביל, גידול של כ-6.5%. ברבעון השלישי נמכרה ממאגר תמר כמות כוללת של גז טבעי בהיקף של כ-2.72 BCM, לעומת כמות כוללת בהיקף של כ-2.69 BCM ברבעון המקביל אשתקד.
עלות הפקת הגז הטבעי והקונדנסט שנמכרו ברבעון הראשון הסתכמה לכ-16.1 מיליון דולר, לעומת כ-12.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. היטל רווחי נפט וגז הסתכם ב-29.6 מיליון דולר לעומת 32 מיליון דולר ברבעון המקביל
ה-EBITDA ברבעון הראשון הסתכם לכ-94 מיליון דולר, לעומת כ-92 מיליון דולר ברבעון המקביל, גידול של כ-2%. הוצאות המימון, נטו ברבעון הראשון הסתכמו לכ-2.6. מיליון דולר, לעומת כ-0.65 מיליון דולר שנרשמו ברבעון המקביל. הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם לכ-45 מיליון דולר, לעומת כ-36 ברבעון המקביל, קיטון של כ-3%. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הסתכם לכ-73 מיליון דולר, לעומת כ-72 מיליון דולר ברבעון המקביל.
בנוסף מוקדם יותר החודש דיווחה החברה כי 80% מהשלב הראשון בהרחבת קידוח תמר הושלמו וכי מועד ההשלמה נדחה לסוף הרבעון הרביעי של 2025. ההרחבה צפויה להגדיל את יכולת ההפקה היומית של המאגר לכ-1.6 BCF. הדחייה צפויה להוביל לעלייה משמעותית בעלויות, כאשר עלות הפרויקט עלתה ב-50 מיליון דולר והן עומדות כעת על 660 מיליון דולר. עם זאת, ישראמקו הדגישה כי אין לעיכוב ולעלויות הנוספות השפעה מהותית על תזרים המזומנים המהוון של פרויקט תמר.
- אורקל תפרסם דוחות השבוע: מהזינוק מעל 305 דולר לנפילה של 37%
- זינוק במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר, מניית ישראמקו נסחר לפי שווי של 4.83 מיליארד שקל אחרי עלייה של 31.5% מתחילת השנה ושל 39% בשנה האחרונה.
- 1.מדיניות חזירית של השותף הכללי! למה אין דיבידנדים?. (ל"ת)ישראל 24/11/2024 18:27הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- 564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.

