אנלייט בתחזית אופטימית: מעלה את טווח ההכנסות – עלייה ברווח הנקי מפרוייקטים
ההכנסות של חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת אנלייט אנרגיה 1.5% הדואלית ברבעון השלישי של השנה הסתכמו 109 מיליון דולר (407 מיליון ש"ח), גידול של 88% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד – כך עולה מהדוחות שהגישה. הרווח נקי ברבעון הזה עמד על רווח נקי של 24 מיליון דולר (90 מיליון ש"ח), קיטון של 7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אך זאת בשל אירועים חד פעמיים. הגידול ברווח הנקי שנבע מפרוייקטים גדל ב–13 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודים. כמו כן תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב–66 מיליון דולר (247 מיליון ש"ח), גידול של 115% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. החברה רשמה EBITDA מתואם של 214 מיליון דולר (791 מיליון ש"ח), גידול של 50% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
הקמת פרוייקט ביורנברגט בשוודיה (מקור: אתר החברה)
לדברי החברה, תוצאות הפעילות ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים של שנת 2024 היו מצוינות. ההכנסות וה–EBITDA של החברה היו גבוהים מהציפיות, לאור ביצועים תפעוליים מצוינים. כתוצאה מכך, בחברה מעלים את טווחי התחזיות לשנת 2024. בחברה צופים כעת בשנת 2024 הכנסות בטווח של 355-370 מיליון דולר בהשוואה לטווח של 345-360 מיליון דולר בתחזית הקודמת, ו–EBITDA בטווח של 255 עד 270 מיליון דולר בהשוואה לטווח של 245–260 מיליון דולר בתחזית הקודמת, המהווה גידול של 10 מיליון דולר הן בהכנסות והן ב-EBITDA, ממרכז טווח התחזית הקודמת. העלאת התחזית ממחישה את הביטחון שלנו בהמשך הצמיחה האיתנה בפרמטרים השונים של הפעילות העסקית.
מניית החברה עולה בתל־אביב בכ–3%, ובטרום בוול סטריט עולה המנייה 1%.
כאמור, ברבעון השלישי נרשם גידול בהכנסות והוא נבע בעיקר מהכנסות מפרויקטים מניבים חדשים, וכן מתפוקות ייצור גבוהות יותר בפרויקטים המניבים ומהשפעת מדדי אינפלציה שונים אליו צמודים הסכמי ה-PPA של חלק מהפרויקטים המניבים של החברה.
מה קרה לרווח הנקי?ומה קרה לרווח הנקי שירד מ–24 ל–22 מיליון דולר וספג קיטון של 7%? לפי הדוחות, פרויקטים חדשים וקיימים הגדילו את הרווח הנקי ב–13 מיליון דולר. הגידול קוזז על ידי הפסד של 4 מיליון דולר כתוצאה מהפרשי שער הנבעו מתנודות בשער החליפין שקל-דולר ברבעון השלישי 24, ומרווח לא תזרימי של 6 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2023 מגידור שיעור ריבית החוב הקשור לסגירה הפיננסית של פרויקט אטריסקו.
בנוסף, הרווח הנקי הושפע ממספר אירועים חד-פעמיים הן ברבעון השלישי של 2024 והן ברבעון המקביל של 2023. ברבעון השלישי של 2024 החברה רשמה רווח נקי של 7 מיליון דולר, כתוצאה מהערכה מחדש של תשלומי Earnout המיוחסים לעסקת רכישת Clenera, וכן מהכרה בפיצויים בסך 8 מיליון דולר מ–Siemens עבור ביצועי חסר של הטורבינות בפרויקט Björnberget בשבדיה. בהשוואה, ברבעון השלישי של 2023 החברה רשמה רווח נקי של 9 מיליון דולר כתוצאה מהערכה מחדש של תשלומי ה-Earnout המיוחסים לעסקת רכישת קלינרה, וכן רווח חד-פעמי בסך של 7 מיליון דולר ממכירת נכסים בארה"ב שאינם בליבת הפעילות של החברה.
הביצועים העסקיים של אנלייט במהלך הרבעון השלישי
ביצועים תפעוליים מצוינים בפרויקטי הרוח בישראל ובאירופה הובילו לצמיחה גבוהה בהכנסות וב–EBITDA המתואם. תפוקות הייצור בפרויקטים המניבים ברבעון השלישי היו גבוהות ב-11% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד; תחילת הפעלה מסחרית בפרויקט Solar Atrisco בארה"ב (364 מגה-וואט) ובפרויקטים נוספים בצבר סולארי משולב אגירה בישראל (55 מגה-וואט ו-160 מגה-וואט שעה אגירה), הצפויים לייצר ביחד הכנסות של 28-31 מיליון דולר ו-EBITDA של 20-23 מיליון דולר בשנת ההפעלה הראשונה המלאה.
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
פרויקט Atrisco Storage צפוי להגיע להפעלה מסחרית מלאה בשבועות הקרובים, וצפוי לייצר הכנסות של 32-33 מיליון דולר ו-EBITDA של 27-28 מיליון דולר בשנת ההפעלה הראשונה המלאה; החברה החלה בהקמה של פרויקטים Country Acres, Quail Ranchו-Roadrunner (810 מגה-וואט ו-2.0 גיגה-וואט שעה אגירה סה"כ) הממוקמים במערב ארה"ב. פרויקטים אלו צפויים להניב הכנסות מצרפיות של 132-141 מיליון דולר ו-EBITDA מצרפית של 108-114 מיליון דולר בשנת ההפעלה הראשונה המלאה, והם צפויים להגיע להפעלה מסחרית בשנים 2025-2026.
פרויקט Snowflake A, בהספק של 600 מגה-וואט שעה סולארי ו-1.9 גיגה-וואט שעה אגירה מצטרף לפורטפוליו הבשל בסטטוס לקראת הקמה. הפרויקט, הממוקם באריזונה, ארה"ב, צפוי להתחיל בהקמה במהלך הרבעון השלישי של שנת 2025 ולהגיע להפעלה מסחרית באמצע שנת 2027. הפרויקט, אשר הבשיל מתוך פורטפוליו הפיתוח המתקדם של החברה, צפוי להניב הכנסות בסך 115-125 מיליון דולר ו-EBITDA בסך 95-105 מיליון דולר בשנת ההפעלה הראשונה המלאה.
החברה התקשרה לאחרונה בהסכם מכירת חשמל (Busbar PPA) עם (Arizona Public Service (APS, למכירת מלוא ההספק הסולארי והאגירה של פרויקט Snowflake A בתעריף קבוע לתקופה של 20 שנים
הפורטפוליו המניב גדל ב-418 מגה-וואט ייצור ו-191 מגה וואט-שעה אגירה. הפורטפוליו הבשל של החברה גדל בכ-600 מגה-וואט ייצור וכ-1,650 מגה-וואט שעה אגירה מאז פרסום תוצאות החברה לרבעון השני של שנת 2024.
יעבץ: "אנו אופטימיים לגבי המשך הצמיחה"
"אנחנו גאים בעוד רבעון נוסף של דוחות מצוינים לחברה, ובהעלאה נוספת, השנייה ברציפות השנה, של התחזית ל-2024", אומר גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט אנרגיה מתחדשת.
"אנלייט ממשיכה לצמוח בצורה מאוזנת באמצעות מכפיל הכוח שנוצר מפעילות מגוונת בשלוש גיאוגרפיות, בשילוב פעילות בשלושת הסגמנטים הטכנולוגיים המובילים, אשר מספקים עבורנו מטריצת גידול עוצמתית במיוחד. התחלנו הקמה בשלושה פרויקטים גדולים נוספים בארה"ב, וכן בהאצת הפיתוח של פרויקט Snowflake A, שיהווה עבורנו קפיצת מדרגה נוספת. אנו צופים שההכנסות בארה"ב בשנה הבאה יגיעו לכ-15% מכלל הכנסות החברה".
"נתוני המקרו והסביבה העסקית ממשיכים להיות חיוביים בכל השווקים בהם אנו פועלים. הביקוש לחשמל ממשיך להתעצם, וכיוון שאנרגיה מתחדשת מהווה את המענה הכמעט בלעדי לצורך זה בשנים הבאות, אנו אופטימיים לגבי המשך הצמיחה העתידית בכל הגיאוגרפיות".

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
