יניב גילאור מנכל פיימנט
צילום: פיימנט

פיימנט מגייסת כ-24 מיליון שקל בהובלת מור ומוסדיים נוספים

תמורת הגיוס תשמש להאצת הצמיחה בפעילות החברה, המשך מחקר ופיתוח טכנולוגית הליבה של החברה, הגדלת מסגרות האשראי וגיוון מקורות המימון של החברה, תוך המשך גידול במרווחים וברווחיות

דור עצמון | (1)
נושאים בכתבה פיימנט

חברת הפינטק פיימנט פיימנט -3.45% , העוסקת בפיתוח טכנולוגיה בתחום התשלומים והאשראי הצרכני, מגייסת כ-24 מיליון שקל באמצעות הקצאה פרטית של 4.7 מיליון מניות חסומות לגופים בהובלת מור גמל ופנסיה, וגופים נוספים ביניהם פסגות, קרן נוקד, הפניקס, ואר קרן גידור. מחיר המניה לפיו בוצעה העסקה הינו 5.05 שקל למניה.

עם השלמת העסקה, מור גמל ופנסיה צפויה להפוך לבעלת עניין בחברה עם כ-14.8% מהון המניות של החברה. הגיוס ישמש את פיימנט למימוש תוכניותיה האסטרטגיות, להאצת הצמיחה בפעילות ובקצב העמדת האשראי, המשך מחקר ופיתוח טכנולוגית הליבה של החברה עליה יתבססו מוצרים נוספים, הגדלת מסגרות האשראי וגיוון מקורות המימון של החברה, תוך המשך גידול במרווחים וברווחיות, יחד עם אפשרות לביצוע מיזוגים ורכישות בתחומים סינרגטיים לפעילות החברה לשם האצת הצמיחה ו/או חדירה לתחומי פעילות נוספים.

מניית פיימנט ירדה מתחילת השנה ב-13% למחיר של 5.7 שקל המבטא שווי של 195.6 מיליון שקל. הרווח של החברה ברבעון השני השנה הסתכם ב-4.14 מיליון שקל על הכנסות של 9.93 מיליון שקל. בשנת 2021 כולה הפסידה החברה 769 אלף שקל על הכנסות של 7.85 מיליון שקל. השווי מבטא מכפיל רווח של 60.

יניב גילאור, מייסד ומנכ"ל פיימנט, מסר: "הסכמי ההשקעה עם גופים מובילים בשוק ההון בישראל, בהובלת מור גמל ופנסיה, מהווים הבעת אמון חזקה בפיימנט, בהנהלה ובאסטרטגיה העסקית שלה כחברת בעלת פלטפורמת תשלומים מבוססת אשראי, בייחוד על רקע תנאי שוק הון מאתגרים. גיוס זה מחזק, ולמעשה אף קרוב למכפיל, את ההון העצמי בספרים שלנו כבסיס להאצת הצמיחה בפעילות ובקצב העמדת האשראי, הגדלת מסגרות האשראי וגיוון מקורות המימון של החברה. זאת, במטרה לשפר את המרווחים ורווחיות החברה תוך מימוש האסטרטגיה שלנו, העמקת החדירה לשווקים חדשים ועוד. אנו רואים במשקיעים אלה שותפים לדרך וממשיכים לפעול להשבחת החברה ולהשאת ערך למשקיעינו".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ישר כוח חברה רצינית כן ירבו... (ל"ת)
    משקיע 10/08/2022 08:52
    הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.