שיכון ובינוי בוחנת הקמת תחנות כוח סולאריות בארה"ב ב-300 מיליון דולר
שו"ב אנרגיה חתמה על הסכם לבחינת רכישה, השקעה והקמה של 4 תחנות כוח סולאריות במדינת ג'ורג'יה שבארה"ב
עסקה נוספת לזרוע האנרגיה של חברת שיכון ובינוי -0.12% , שיכון ובינוי אנרגיה, אשר תונפק בקרוב בת"א לפי שווי של 4-4.5 מיליארד שקל: החברה דיווחה על הסכם לבחינת רכישה, השקעה והקמה של 4 תחנות כוח סולאריות במדינת ג'ורג'יה שבארה"ב בעלות של כ-300 מיליון דולר.
במסגרת ההסכם, שנחתם בין שו"ב אנרגיה לחברה ששמה לא פורסם, נחתם על בלעדיות לניהול מו"מ, בדיקת נאותות ובחינת השקעה לרכישת 100% מהזכויות של החברה המוכרת ב-4 פרויקטים בשלב טרום הקמה של תחנות כוח סולאריות המופעלות בטכנולוגיה פוטו-וולטאית בהספק כולל של מעל 300 מגה-וואט. הקמת הפרויקטים מתוכננת להתחיל בשנת 2022 והשלמת הקמתם ותפעולם המסחרי צפויים בתחילת שנת 2023. לפרויקטים הסכם למכירת חשמל בתעריף קבוע, לתקופה של 15 שנה, עם גוף בינלאומי בעל דירוג אשראי גבוה.
ההתקשרות בעסקה כפופה להשלמת משא ומתן ובדיקות נאותות, ולשני הצדדים ניתנה אפשרות לביטול הסכם הבלעדיות תחת תנאים שהוגדרו בהסכם הבלעדיות, לאור זאת מובהר כי אין כל וודאות אם ומתי תתקשר חברת הבת בעסקה ובאילו תנאים.
בנוסף, הצדדים יבחנו שיתוף פעולה ביחס לצבר פרויקטי אנרגיה מתחדשת בארה"ב של המוכר הנמצאים בשלבי פיתוח שונים, בהספק כולל של עד 1.5 ג'יגה וואט.
זוהי עסקה נוספת של זרוע האנרגיה של שיכון ובינוי, המובלת באסטרטגיה של השקעה ופיתוח האנרגיה הסולארית בארה"ב. אלון רווה, מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה אמר לביזפורטל כי "שוק האגירה בארה"ב הוא הצומח ביותר בתחום האנרגיה - מעל 30% בשנה בעשור הקרוב לפי ההערכות" (לכתבה המלאה).
- בקרוב: אנרגיה מתחדשת וכדורגל בגשם ובלילה - ביחד
- למה סולאראדג' והמניות הסולאריות מזנקות היום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רק לאחרונה דיווחה שו"ב על רכישה של כ-49% מפרויקט אגירה בהיקף 400 מגה-וואט, בתמורה ל-180 מיליון שקל, כאשר בחודשים הקרובים יתחבר לרשת החשמל ויתחיל להניב הכנסות. טסלה תספק את סוללות האגירה עבורו, ושעלותו הכוללת נאמדת ב-750 מיליון שקל. יתרת הזכויות בפרויקט נרכשו ע"י קרן ההשקעות הבינלאומית קפיטל-דיינמיקס במקביל לעסקה של שיכון ובינוי, ובהיקף זהה.
- 1.איל 04/05/2021 17:33הגב לתגובה זושיכון ובינוי חיבת להשקיע באנרגיה סולרית בישראל תחילה

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.
