דו"חות אבגול מסבירים את הצניחה במניה
אבגול, יצרנית הבד הלא ארוג המשמש כחומר גלם לחיתולים ותחבושות, רשמה בשנת 2017 ירידה חדה בפרמטרים התפעוליים ובשולי הרווח. הסיבות: שינויים בעלויות חומרי הגלם, השקת קו ייצור חדש בדימונה והשקת קו ייצור חדש בארה"ב. קווי הייצור החדשים מתאפיינים בפחת גבוה ויעילות נמוכה.
אבגול 0.14% רשמה ברבעון הרביעי של 2017 רווח גולמי של 15.2 מיליון דולר, המשקף רווחיות גולמית של 15.2% על הכנסות רבעוניות של 100.4 מיליון דולר. תוצאות אלו חלשות מתוצאות הרבעון המקביל ב-2016, בו רשמה החברה רווח גולמי של 19.2 מיליון דולר, על הכנסות של 89.1 מיליון דולר ב־2016. כך שלמרות שההכנסות עלו בשיעור של כ-13%, הרווח הגולמי ירד בכ-20%.
הרווח התפעולי עמד על 7.2 מיליון דולר ברבעון, ירידה של 40% לעומת הרבעון המקביל. שיעור הרווחיות התפעולית צנח מ-13.6% ל-7.2%. תוצאות אלו מסבירים את התנועה במניה בחודשים האחרונים. מניית אבגול נסחרת בשפל של כשנה. מתחילת 2018 איבדה המניה כ-10%. הסיבות לירידה ברווחיות הם התייקרות חומרי הגלם שהעלו את הוצאות הייצור. חומרי הגלם העיקריים המשמשים את אבגול בתהליך הייצור כוללים בעיקר פתיתים של פוליפרופילן שהם תוצרים של תעשיית הפטרוכימיה, שבמהלך 2017 חלה עלייה במחיריהם.
המחיקה בברקן לא השפיעה על השורה התחתונה
הרווח הנקי של אבגול ברבעון הרביעי של 2017 עמד על 13 מיליון דולר, גידול של 50% לעומת רווחי הרבעון המקביל ב-2016. אולם עלייה זו לא מציגה את התמונה המלאה באבגול, שכן השורה התחתונה הושפעה מהטבת מס שנרשמה ברבעון הרביעי, בהיקף של 11.2 מיליון דולר.
- אבגול מציגה רווחיות - המניה עדיין נסחרת מתחת להון
- אבגול - האם למניה יש סיכוי להתאושש? המכירות זינקו, אבל...
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד התוצאות התפעוליות שהיו חלשות, דו"חות אבגול חושפים הפחתה של המפעל בברקן. אבגול מחקה סכום של 11.4 מיליון דולר בשל צפי כי תחול ירידה הדרגתית בביקושים למוצרי החברה המיוצרים במפעלה בברקן. מנגד, רשמה החברה ברבעון רווח הון של 11.5 מיליון דולר כתוצאה ממכירת הקרקע והמבנים במפעל החברה בברקן. כך שהשפעות אלו קוזזו ברבעון.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
