איתן בן אליהו
צילום: סיון פרג'

למרות הצניחה במניה: אירונאוטיקס ממשיכה לחלק אופציות לבכירים

רק לפני שלושה שבועות חילקה החברה אופציות לשני עובדים בכירים, וכעת מחלקת ל-2 עובדים בכירים נוספים. מניית החברה ירדה ב-32% מההנפקה
נועם בראל |
נושאים בכתבה אירונאוטיקס

חברת אירונאוטיקס, אשר רק לפני שלושה שבועות דיווחה כי תעניק אופציות לשני עובדים בכירים חברה, מדווחת היום כי תענק אופציות לשני עובדים בכירים נוספים, וזאת כאשר המניה בשפל ורשמה ירידה של כ-32% מאז ההנפקה, לאחר שעמדה בחקירה משטרתית עקב עסקה מול לקוח מהותי.

על פי הדיווח, אירונאוטיקס תעניק כ-176,871 אופציות במחיר מימוש של 12.46 שקלים  וזאת כאשר המניה בשפל ונסחרת סביב 12.20 שקלים בלבד. נזכיר כי ביוני האחרון החברה הונפקה בתל אביב לפי מחיר של 18.5 שקל למניה, כך שהחברה בוחרת לנצל את המחיר הנמוך כדי להציע אופציות לעובדיה, בעוד המשתתפים בהנפקה עדיין חבוטים מהתרסקות המניה.

על פי דיווח החברה, האופציות יבשילו על פני תקופה של ארבע שנים ממועד החלטת דירקטוריון , כאשר 25% מכמות האופציות תבשיל לאחר שנה, ו-6.25% מכמות האופציות תובשל בתום כל 3 חודשים שלאחר מכן. 

הקצאת האופציות הקודמת, גם היא כאמור, הייתה ל-2 עובדים בכירים בחברה, ונעשתה לפני כשלושה שבועות. במהלכה חולקו לבכירים כ-40,792 אופציות במחיר מימוש של 11.8 שקל, כאשר מאז המניה כבר הספיקה לעלות ל-12.20 שקל. 

באוגוסט האחרון האגף לפיקוח על הייצוא הביטחוני במשרד הביטחון התלה את רישיון השיווק והייצוא של מל"ט החברה מסוג Orbiter 1K ללקוח מהותי של החברה במדינה זרה. בעניין זה, היקף ההזמנות מהלקוח המדובר עומד על 20 מיליון דולר לשנים 2017-2018. 

אירונאוטיקס מספקת פתרונות מודיעיניים מבוססי מערכות בלתי מאויישות. החברה הוקמה בשנת 1977, ומרכזה ביבנה. החברה פועלת בעצמה ובאמצעות החברות הבנות שלה בשלושה תחומי פעילות משלימים: מערכות בלתי מאויישות, מערכות אלקטרו אופטיות, תקשורת ומנועים. מוצרי החברה משמשים לשלושה שימושים עיקריים: שימושים צבאיים, הגנת המולדת ושימושים אזרחיים. לחברה כ- 70 בכ-50 מדינות שונות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.