מניית ת"א 90 שנסחרת בשיא כל הזמנים - וזוכה לעדכון עם אפסייד מרשים

בתגובה לדו"חות החזקים שפרסמה, זינקה מניית החברה אתמול בשיעור דו ספרתי של 13% לשיא כל הזמנים
נדב לוי | (3)
נושאים בכתבה נובה

אתמול דיווחה חברת נובה 1.87% , המספקת פתרונות מדידה בתעשיית המוליכים למחצה, את תוצאותייה הכספיות לרבעון הראשון של השנה והציגה שיפור משמעותי בכל הפרמטרים. בכך עקפה נובה את תחזיות החברה עצמה ואת צפי האנליסטים. בתגובה לדו"חות, מוציא בית ההשקעות האמריקאי 'נידהאם' עדכון למניה עם מחיר היעד המשקף אפסייד נאה בהחלט של כ-20% על מחירה הנוכחי.

בתוך כך, האנליסטים בבית ההשקעות כותבים בסקירתם לגבי תוצאות הרבעון כאשר מציינים כי ההכנסות ברבעון הסתכמו בסך של 54.4 מיליון דולר, אשר הכו את התחזיות להכנסות בטווח של 50-54 מיליון דולר, ואת קונצנזוס האנליסטים להכנסות של 52.3 מיליון דולר. גם שיעור הרווח הגולמי עלה משמעותית ל-60.4%, זאת לאור עליה בהכנסות מתוכנה.

במקביל לפרסום הדו"חות דיווחה החברה בנוגע לתחזית לרבעון השני של 2017, שהינה מעבר לתחזיות השוק, כאשר קיימת התייחסות התומכת במחצית שניה חזקה של השנה. עוד צויין כי למרות שהנהלת החברה לא סיפקה תחזית למחצית השניה (אלא רק לרבעון השני), צוין כי נראה שהמומנטום בתחום השבבים והזיכרונות צפוי להימשך. השקעות נוספות מצד 'TSMC' בתחום 5 ו-7 ננומטר עשויות להיות תוספת משמעותית לרבעון רביעי של 2017.

 

בנידהאם מוסיפים כי "נובה דיווחה על תוצאות חזקות לרבעון ראשון של 2017 וסיפקה תחזית מעבר לתחזיות האנליסטים. על אף המגמות החזקות בתעשייה, צמיחה של 55% בהכנסות הרבעוניות הייתה מאוד מרשימה. מהדוחות עולה כי החברה זוכה להצלחה בהגדלת נתח השוק בתחום הזיכרונות עם צבר משמעותי ועלייה חדה בהכנסות מתוכנה שהובילו לרווחיות טובה יותר. "אנו ממשיכים להאמין כי היצע המוצרים ההוליסטי של נובה, עם שילוב יכולות מדידה של מידות קריטיות, מדידות חומרים ופתרונות תוכנה משולבים מאפשרות ללקוחות החברה בקרת תהליך צמודה יותר".

 

עוד נכתב כי "עליה בנתח השוק בתחום הזיכרונות הובילה לצבר גבוה. על אף שההכנסות מהתחום ירדו מ-40% ברבעון הרביעי של 2016, ל-30% ברבעון הראשון של 2017, ההנהלה הדגישה כי מעל 40% מהצבר מקורו בזיכרונות. הכנסות מסמסונג הגיעו ל- 27%, עליה של 46%, והדגישו את הצלחת החדירה ללקוח זה. החברה מוכרת כעת ל-5 השחקנים הגדולים בתחום הזיכרונות ואנו צופים השקעות נוספות ב-3D-NAND ו- DRAM. הכנסות מתוכנה יותר מהוכפלו לאור אימוץ גובר בשוק ואנו מעודדים מהצלחת האסטרטגיה בתחום התוכנה".

 

לסיכום כתבו בנידהאם כי "אנו מעלים את מחיר היעד למניית החברה מ- 22 דולר למניה, ל- 27 דולר למניה, המגלם מכפיל 13 (בניטרול מזומן) על תחזיותינו לרווח של 1.64 דולר למניה בשנת 2017, ו- 1.73 דולר למניה, בשנת 2018".

נציין כי מחיר היעד המעודכן משקף אפסייד נאה בהחלט של כ-21% על מחיר המניה הנוכחי בוול סטריט, לפי שער הסגירה אמש.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    גדי 10/05/2017 13:41
    הגב לתגובה זו
    אז זה פרץ דישדוש של כחצי שנה. היום לא יודע אם כדאי להשקיע. לא חכמה להמליץ בשיא. תזהרו מאוד. פוטנציאל רווח קטן מול ההפסד כי עלול לתקן בקרוב...
  • הצלף 10/05/2017 14:38
    הגב לתגובה זו
    היעד מבחינתי מיליארד דולר
  • 1.
    איזה כייף אני מחזיק ובה משער 9$ (ל"ת)
    הצלף 10/05/2017 13:29
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.