מאבק השליטה באידיבי: מוטי בן משה הכריז על מימוש הבמב"י

בן-משה הפעיל מנגנון היפרדות מסוג BMBY מול שותפו אדוארדו אלשטיין - חייב להשיב בתוך שבועיים
אבי שאולי | (1)

מאבק השליטה בחברת אידיבי פתוח עולה יום מדרגה - מוטי בן משה הכריז על מימוש אופציית הבמב"י מול שותפו - אדוארדו אלשטיין. המחיר המוצע 164 אג' - מול מחיר בסיס הבוקר של 161 אג' ומחיר של מעל 200 אג' כעת.

חברת אידיבי פיתוח היא חברת החזקות השולטת ב"דיסקונט השקעות" ו"כלל ביטוח". מתחת לדסק"ש שורה של חברות גדולות ומצליחות כמו סלקום, נכסים ובנין ושופרסל.

אלשטיין ובן-משה רכשו את השליטה בחברה אשתקד מידי נוחי דנקנר ושותפיו בהליך של הסדר חוב. מאז השניים לא מצליחים לייצב את הספינה נוכח קשיים כמעט בכל החברות בקבוצה.

מנגנון במב"י (ראשי תיבות של Buy Me Buy You) מאפשר לצדדים להיפרד בדרך מוסכמת: אחד הצדדים מגיש לשני הצעה לרכוש אותו במחיר מסוים והצד השני יכול להסכים להימכר או לקנות את הצד השני באותו מחיר.

היום שלח בן-משה מכתב לאלשטיין באמצעות משרדי עורכי הדין קליר-בנימיני, יגאל ארנון וארדינסט בן-נתן. אדוארדו אלשטיין מחוייב לענות בתוך 14 יום ויש לו שתי אפשרויות: הראשונה - להסכים למכור את מניותיו לפי 164 אג' למניה; השניה - לרכוש את המניות של בן-משה במחיר של 164 אג' למניה.

בן משה: "הצעתי היום לרכוש את כלל אחזקותיו של אדוארדו אלשטיין באי די בי, זאת מתוך הבנה כי אי אפשר להמשיך כך ונכון כי תיקבע לחברה הנהגה ברורה, יציבה ובעלת חזון. ארועי הימים האחרונים אשר נעשו לצערי בדרך שרחוקה מלשקף ממשל תאגידי ראוי, הביאו אותי להחלטה שיש לבצע מהלך זה באופן שאינו משתמע לשתי פנים. לכולם ברור כי אי די בי נמצאת מזה תקופה על פרשת דרכים ולכולנו ברור כי לא יהיה ניתן להיחלץ ממצב זה רק באמצעות מהלכים פיננסים מפולפלים,  אלא גם באמצעות הנהגה בעלת חזון עסקי וניהולי מוגדר וברור. בל נשכח, שאי די בי היא מקור תעסוקה ל30 אלף משפחות ונוגעת יום יום במיליוני אזרחים -- אך ראוי שתזכה להובלה ברורה וראויה נוכח האתגרים. אני מקווה שאלשטיין ייענה בחיוב לדרישתי לרכוש את חלקו בקבוצה במהירות לטובת כל בעלי העניין באי די בי״.

שיעור ההחזקות בחברת אידיבי פיתוח:

ציבור - 22.3%

אדוארדו אלשטייין - 61.5% 

מוטי בן-משה - 16.2%

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רק 28/05/2015 18:17
    הגב לתגובה זו
    שוכחים שהציבור קיים
חי גאליס, מנכ"ל ביגחי גאליס, מנכ"ל ביג
ראיון

מנכ״ל ביג: "הפדיונות בגלילות חזקים בכל ימות השבוע - לא רק בסופי שבוע"

"ביג גלילות הוא הנכס הגדול והמשמעותי ביותר מבין הנכסים החדשים, ולכן התרומה שלו משמעותית", אומר מנכ"ל ביג חי גאליס. "בישראל אנחנו צומחים מעל 20% ובאירופה מעל 50%" ומציין: "זהו רבעון שיא, אבל עוד שיאים לפנינו" - על התוצאות הרבעוניות של ביג והמיקוד להמשך
מנדי הניג |
נושאים בכתבה ביג חי גאליס

ביג ביג -1.84%   עדכנה על תוצאות הרבעון השלישי ובהם עליה בכל המדדים. ההכנסות מהשכרה ודמי ניהול הגיעו ברבעון ל-704 מיליון שקל, קפיצה של 17% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הגולמי טיפס גם הוא בכ-17% והסתכם ב-527 מיליון שקל לעומת 450 מיליון שקל אשתקד. תרומה גדולה לצמיחה מגיעה מפתיחה של פרויקטים חדשים והרחבות בישראל, ובהם בניין A בלנדמרק תל אביב, ביג פאשן גלילות, אור עקיבא, גדרה וכרמי גת, לצד תרומה של נכסים שנרכשו בפולין ובסרביה.

המניה של ביג עלתה מתחילת השנה ב-34% וב-12 חודשים קפצה כ-63%,והיא נסחרת בשווי שוק של כ-18.1 מיליארד שקל נושקת לשווי של מליסרון שנע על 19.4 מיליארד שקל. לפי ה-FFO הרבעוני היא במכפיל FFO של 18 - גבוה יחסית לענף, במליסרון שדיווחה במקביל לביג ה-FFO ברבעון עלה בכ-5% לכ-311 מיליון שקל מה שנותן לה מכפיל FFO של 16.

בנתונים המאוחדים ביג הציגה עליה גם בהיקף הפעילות הכוללת. ההכנסות ברבעון עלו לכ-695 מיליון שקל, ה-NOI עומד על 510.8 מיליון שקל וה-FFO על 254 מיליון שקל. שיעורי התפוסה נותרים גבוהים, כמעט מלאים בישראל וכ-99% באירופה, והפדיונות ממשיכים להתרחב הן במרכזים בישראל והן באירופה וברומניה.

כדי להבין את התמונה הרחבה יותר ובעיקר את הביצועים של הנכסים החדשים כמו ביג פאשן גלילות ואת הצמיחה בפעילות בארץ ובאירופה שוחחנו עם מנכ״ל החברה, חי גאליס. הוא מפרט כיצד הפרויקטים שנפתחו בשנה האחרונה משתלבים בתוצאות, מה צפוי להיכנס לפעילות במהלך השנה הקרובה ומה המיקוד קדימה.

תוצאות מצוינות עם עליה בכל המדדים לצד שיעורי תפוסה שקרובים למאה אחוז בישראל ובאירופה - איך אתה מסכם את התקופה?

נייקי
צילום: טוויטר

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי

האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך


רונן קרסו |

לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE  באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.

רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.

הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.

לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS  , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשוויתבתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.

השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.