זו רכבת הרים: אחרי 1,000% תוך 4 ימי מסחר בלבד - מדיוי צוללת
מניית מדיוי ממשיכה לבלוט מעל מסכי הבורסה בת"א. אחרי זינוק של 1,030% תוך 4 ימי מסחר, המניה ממשיכה לרכז הבוקר מחזורי מסחר חריגים מאוד אבל לפחות הבוקר - הכיוון הוא שלילי. מייד עם הפתיחה מדיוי עוד קפצה 4.8% אבל אז החלה המניה לצלול וכעת היא מאבדת סביב 13%, תוך שהיא יוצאת ונכנסת מהפסקות מסחר (בגלל התנודתיות).
זה המקום להגיד, מדיוי זו חברה קטנה שהמוצר שלה הוא 'מנשך', מוצר שדומה למגן שיניים - אותו מכניסה היולדת לפיה וזה אמור להקל על תהליך הלידה. לפי הודעת החברה, המכשיר מסייע לנשים במהלך שלבי ההיריון המתקדמים ובתהליך הלידה בהפחתת מצב של Stress ובכך להקלה על תחושת הכאב במהלך הלידה ובקיצור משך זמן הלידה באמצעות שיפור האפקטיביות של שלב הלחיצות של היולדת בעת לידה.
מדובר בחברה שמפסידה כסף (הפסד של 1.09 מיליון שקלים ברבעון הראשון של 2014), עם הכנסות זניחות (339 אלף שקלים ברבעון הראשון) ועם צורך מיידי בגיוס כסף להמשך פעילות. הערכת שווי לצורך המיזוג עם השלד הבורסאי קבעה שווי של 15.8 מיליון דולר (סביב 55 מיליון שקלים), אתמול סגרה החברה בשווי של 77 מיליון שקלים.
בעניין הצורך בגיוס, כך נכתב בדיווח על המיזוג עם השלד - "היעדים והפעולות המוגדרים לעיל מותנים בהשלמת גיוס הון בהיקף של לכל הפחות 4 מיליון שקלים. אי השלמת גיוס הון כאמור, עלול לדחות ו/או לעכב את ביצוע הפעולות המתוארות לעיל." היעדים והפעולות זה סעיף תחת הכותרת "צפי להתפתחות בשניים עשר החודשים הקרובים"
- סטורג' דרופ: מערכת האגירה תותקן כפיילוט בנמל אשדוד
- לאומי ודוראל משקיעים 6 מיליון שקל בסטורג' דרופ לפי שווי של 230 מ'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 5.dw 25/06/2014 15:33הגב לתגובה זויש לי תהייה קטנה - אם מנשך פלסטיק זה משהו שימושי ליולדות, נגיד, אז מדוע בעצם שלא ימכרו מנשכים כאלה ב 5 שקלים, בפיצוציות שליד בית החולים? מה? מישהו יאמר ליולדת שהוא לא מרשה לה לנשוך מנשך בצבע אדום במקום בצבע ורוד? האם זו בעיה מיוחדת לאיזשהו יזם ממולח לחקות את המכשיר לייצר סטוקים של מנשכים כאלה, בצבע אדום במקום ורוד, ועם איזה שרוך בצד, כדי שכאילו יהיה שונה (את המנשך הסיני אפשר להחזיק בצד גם עם השרוך, בניגוד למנשך של מדיוי), בעלות של שקל ולמכור ב 5 שקלים? נגיד כמו סוכריה על מקל. נראה כמו סיכון לא מבוטל בשביל חברה שמתומחרת כרגע בשווי מפולפל של עשרות מיליוני שקלים, כאשר 100 חקיינים סיניים עלולים להציע מוצר דומה ב 5 שקלים בסניף קופיקס ליד בית החולים. היום נראה שחלק מהמשקיעים מפנימים שלשלם 77 מיליון שקל על חתיכת פלסטיק שכל חאפר סיני עלול לחקות זה כנראה "טיפה" מוגזם, והנייר יורד "קלות". קרוב ל 40%. "בקטנה".
- 4.איכס ...פניה של הבורסה הישראלית (ל"ת)רוטינה 25/06/2014 10:55הגב לתגובה זו
- 3.בא 25/06/2014 10:40הגב לתגובה זוהכרישים יוצאים .
- 2.1...כוח המוח...120 25/06/2014 10:35הגב לתגובה זוכבר כתבנו ...עד כמה נמוך אתם מחפשים לרדת..לא...אנחנו לא רוצים להמר...ואתה?
- 1.ספינת הדגל ממשיך ליפול בביומד (ל"ת)אבי 25/06/2014 10:34הגב לתגובה זו

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
