שולטת בבורסה בת"א: רשות ההגבלים שוקלת להכריז על FMR כמונופול
הממונה על ההגבלים שוקל להכריז על חברת FMR שבבעלות שמעון גולדברג כמונופול בתחום השירותים לחברי בורסה, בכפוף לשימוע. בנוסף על ההכרזה של החברה כמונופול שוקל הממונה, דיויד גילה, לתת לחברה הוראות שיקלו על כניסת מתחרים לשוק על מנת שעלויות השירותים החיוניים לעבודת חברי הבורסה - ירדו.
החברה צפויה להיות מוכרזת כבעלת מונופול באספקת מערכת תוכנה לביצוע פעולות BackOffice לחברי בורסה שאינם בנקים ולבנק ירושלים, שהינם גם חברי מסלקת הבורסה, בכפוף לשימוע שיערך לה.
המודל שלפיו גובה FMR תשלומים עבור השירות מבוסס על אחוז מההכנסות של חברי הבורסה שאינם בנקים, כאשר בתקופה האחרונה, בשל הירידה במחזורים בבורסה היו מקרים בהם זינקו אחוזים אלה עד ל-40% מההכנסות של חבר הבורסה מפעילות המסחר.
כאמור, הממונה שוקל לתת ל-FMR הוראות בדבר צעדים שעליה לנקוט:
1. חיוב FMR לאפשר ללקוחותיה לעשות שימוש במערכות מידע שאינן מסופקות על ידה.
2. חיוב FMR להעביר אל לקוחותיה את היסטוריית הלקוחות שלהם.
3. הטלת איסור על FMR לפגוע בשירותים ובתנאים שהיא מעניקה ללקוחותיה, מיום שהודיעו לה על רצונם להפסיק את ההתקשרות עמה ולתקופה של שנה.
בהודעת הרשות להגבלים עסקיים נכתב " ניירות הערך הנסחרים בבורסה מהווים אפיק השקעה מרכזי עבור הציבור בישראל ומקור חשוב למימון פעילות עסקית במשק. ציבור המשקיעים בישראל, המורכב מלקוחות מוסדיים, המנהלים גם את כספי הציבור ומלקוחות פרטיים, נדרש להתקשר לצורך המסחר בבורסה עם גופים פיננסיים, הרשומים כחברי בורסה. גופים אלו מבצעים עבורו את פעולות המסחר בניירות הערך".
- האם זה ההסבר למחזורים הגדולים במניית רמי לוי לאחרונה?
- מכה ל-FMR: מערכות תפעול המסחר בבורסה נפתחות לתחרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"כיום מספקים שירותי מסחר לציבור הן חברי בורסה שהם בנקים והן חברי בורסה שאינם בנקים. בשנים האחרונות מצטמצם מספרם של האחרונים וחלקם מתוך מחזורי המסחר בבורסה הולך ופוחת, זאת על אף שהם מהווים אלטרנטיבה תחרותית לבנקים עבור ציבור המשקיעים".
"בדיקת הרשות העלתה כי מערכת המשרד האחורי הינה מערכת חיונית לצורך פעילות חברי מסלקת הבורסה. מערכת המשרד האחורי משמשת לביצוע פעולות יומיומיות של סוף יום מסחר ותחילת יום מסחר וכן לניהול מאגרי המידע של הלקוחות. על פי הבדיקה, כלל חברי מסלקת הבורסה שאינם בנקים, וכן בנק ירושלים, עושים שימוש במערכת המשרד האחורי של FMR בלבד".
מערכת FMR למסחר בבורסה הישראלית היא מערכת מסחר וביצוע של הברוקרים והסוחרים בשוק ההון הישראלי. המערכת מתעדכנת בזמן אמת וההוראות מבוצעות ישירות לבורסה באמצעות Steamer.
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
- 5.רגולציה = שחיתות! 07/01/2014 18:28הגב לתגובה זוכבר אין מחזורים, והחש"ב נמקים תחת הרגולציה הבלתי שפוייה. אז אולי מונופול - אבל השוק הולך ונעלם!
- 4.יוני 07/01/2014 17:20הגב לתגובה זוזהו היתרון הגדול ביותר של FMR על המתחרים שלה קיימת חברה שמסקפת שירותי מסחר אוטומטי על בבסיס FMR שם החברה GO4IT
- צביקה 07/01/2014 17:41הגב לתגובה זומערכת סיברון מתאימה יותר ומהירה יותר גם למסחר אוטומטי וגם לחדרי מסחר מתקדמים
- איתי 07/01/2014 17:30הגב לתגובה זואין ספק כי המסחר האוטומטי הוא חלק מהאבולוציה של מערכות המסחר בארץ. אחרי שיסיימו עם מונפול ה FMR יתחילו כל החברות השונות לרבות כאלה שעדיין לא יצאו עם המערכות שלהן לשוק - לפתח כלים למסחר אוטומטי בבורסה. יוני קראתי באתר החברה שהצעת - שירות מדהים לסוחר בבורסה בישראל !
- 3.המפציץ 07/01/2014 15:06הגב לתגובה זוכמו בכל תחום במשק גם כאן יושבת משפחת גולדברג ושולטת ביד רמה וקובעת את עמלות המסחר הגיע הזמן להעיף אותם קיבינימט חבורה של נוכלים
- 2.משקיע קטן 07/01/2014 14:55הגב לתגובה זוותוכנת האורדרנט שלה על הפנים!
- 1.גם במערכות מסחר FMR היא מונופול (ל"ת)אחד 07/01/2014 14:54הגב לתגובה זו
- סוחר 07/01/2014 17:16הגב לתגובה זוהמערכת של סיברון הרבה יותר מהירה , ידידותית וטובה (גם אם היא מסופקת רק דרך הבנקים )

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
