דוד פתאל
צילום: יונתן בלום
דוחות

פתאל צופה הכנסות של 8.35 מיליארד שקל ב-2025

החברה רושמת שיא בהכנסות לשנת 2024, עם עליה של כ-7.4% לכ-7.44 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-6.93 מיליארד שקל בשנת 2023; פתאל צופה הכנסות בטווח של 8.2-8.5 מיליארד שקל, כאשר בשנת 2024 הסתכמו ההכנסות ב-7.94 מיליארד שקל. ה-EBITDAR צפוי לנוע בין 3-3.2 מיליארד שקל כאשר בשנת 2024 עמד על 2.88 מיליארד שקל. ה-FFO צפוי לנוע בין 1.05-1.25 מיליארד שקל, בשנת 2024 עמד על 925 מיליון שקל

אביחי טדסה | (2)
נושאים בכתבה פתאל

פתאל פתאל החזקות 1.36%   מדווחת על תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2024 כולה, החברה רושמת עלייה בהכנסות הרבעון הרביעי לשנת 2024 לכ-1.86 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.77 מיליארד שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. העלייה בהכנסות נובעת בין היתר מפתיחת בתי מלון חדשים, עלייה באחוזי התפוסה ועלייה במחיר הממוצע לחדר. הרווח ברבעון הרביעי 2024 בנטרול תקן IFRS16 עמד על כ-7.5 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-40 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. לאחר יישום התקן החברה מציגה הפסד ברבעון הרביעי 2024 של כ-30.8 מיליון שקל בהשוואה להפסד של כ-3.5 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. הרווח לפני שכירות, פחת והוצאות אחרות (EBITDAR) ברבעון הרביעי 2024 הסתכם לכ-642.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-650 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.


פתאל מפרסמת תחזית לשנת 2025 המציגה המשך במגמת הצמיחה, הכנסות החברה צפויות לנוע בין 8.2-8.5 מיליארד שקל, כאשר בשנת 2024 הסתכמו ההכנסות ב-7.94 מיליארד שקל. ה-EBITDAR צפוי לנוע בין 3-3.2 מיליארד שקל כאשר בשנת 2024 עמד על 2.88 מיליארד שקל. ה-FFO צפוי לנוע בין 1.05-1.25 מיליארד שקל, בשנת 2024 עמד על 925 מיליון שקל. יצוין, כי כ-80% מרווחי החברה מקורם באירופה.


במבט שנתי, החברה רושמת שיא בהכנסות לשנת 2024, עם עליה של כ-7.4% לכ-7.44 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-6.93 מיליארד שקל בשנת 2023. הכנסות החברה כולל איחוד יחסי עלו לכ-7.95 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות של כ-7.34 מיליארד שקל בשנת 2023. העלייה בהכנסות נובעת בין היתר מפתיחת בתי מלון חדשים, עלייה באחוזי התפוסה ועלייה במחיר הממוצע לחדר. בנטרול תקן IFRS16 החברה רושמת זינוק של כ-68% ברווח הנקי לכ-368.9 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-219.6 מיליון שקל בשנת 2023. לאחר יישום התקן החברה רושמת רווח נקי של כ-278 מיליון שקל, למעלה מפי 6 בהשוואה לרווח של כ- 45 מיליון שקל בשנת 2023.


הרווח לפני שכירות, פחת והוצאות אחרות (EBITDAR) בשנת 2024 גדל בכ-11% לכ-2.72 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-2.45 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה רושמת צמיחה ברווח הכולל לכ-834 מיליון שקל בהשוואה לכ-725.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.



נכון לסוף חודש דצמבר 2024, הונה העצמי של החברה בנטרול תקן IFRS16 גדל בכ-18% לכ-5.47 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-4.62 מיליארד שקל בדצמבר 2023. הרכוש הקבוע של החברה גדל לכ-10.2 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-7.9 מיליארד שקל בדצמבר 2023. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בשנת 2024 בכ-1.04 מיליארד שקל. נכון למועד הדוח לחברה קופת מזומנים, שווי מזומנים וניירות ערך המוחזקים למסחר בסכום כולל של כ-660 מיליון שקל.



קיראו עוד ב"שוק ההון"

שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים: "רשת פתאל מציגה בשנת 2024 תוצאות שיא למרות הירידה בשער האירו וההתייקרויות השונות וצופה את המשך מגמת הצמיחה גם בשנת 2025. על פי תחזית שמפרסמת החברה, ההכנסות צפויות לנוע בין 8.2-8.5 מיליארד ש"ח; ה- EBITDAR צפוי לנוע בין 3-3.2 מיליארד ש"ח וה- FFO צפוי לנוע בין 1.05-1.25 מיליארד ש"ח. החברה ממשיכה להציג צמיחה בפעילות הגלובלית, המונה נכון למועד פרסום הדוח 303 בתי מלון (258 פעילים) ב- 21 מדינות באירופה ובאגן הים התיכון, הכוללים יחד כ- 53,000 חדרי אירוח. פעילות החברה בחו"ל מהווה כ- 80% מכלל הפעילות של רשת פתאל ואנו בוחנים עסקאות נוספות לרכישת בתי מלון באמצעות השותפות השלישית עם המוסדיים, שזכתה לביקושים גבוהים, כאשר מרבית השותפים בחרו לממש את האופציה להגדלת השקעתם. עד כה קיבלה שותפות 3 התחייבויות השקעה של כ- 542 מיליון אירו, כאשר יעד הגיוס הראשוני עמד על כ- 400 מיליון אירו. יצוין, כי שותפויות פתאל זכו עד היום להתחייבויות של כ- 1 מיליארד אירו . השותפויות הינן מנוע צמיחה נוסף ולראשונה פרסמנו את תרומתם ל-EBITDA אשר עמדה על 25.5 מיליון אירו בשנת 2024 והצפי לשנת 2025 עומד על 46 מיליון אירו. 

תרומה זו עתידה להמשיך לצמוח עם הצטרפות מלונות נוספים והגעה לשנה מייצגת של מלונות קיימים. בנוסף לשותפויות, ע"פ עסקאות חתומות כיום, עד סוף שנת 2029 צפויה החברה לפתוח לפחות 41 בתי מלון נוספים, אשר צפויים להניב לחברה EBITDA שנתית בהיקף של כ- 360 מיליון ש"ח. פתאל מסכמת את שנת 2024 עם המשך מגמת הצמיחה הנובעת בעיקר משיפור התוצאות במלונות הקיימים (הכנסה יומית ממוצעת לחדר עלתה לכ- 554 ₪), מפתיחת מלונות נוספים, מעלייה בתפוסות שעלו בממוצע בשנת 2024 לכ- 77% וכן בזכות הביקוש שעולה באירופה לבתי מלון למטרות חופשה ועסקים. בנוסף בשנת 2024. פתאל פעלה להתייעלות ושיפור מבנה ההוצאות. עם תחילת הורדת הריבית באירופה, הריבית המשוקללת על ההלוואות בריבית משתנה בחברה ירדה בתקופת הדוח בכ-0.9%. בהתאם היחסים הפיננסים של החברה המשיכו להשתפר ודומים לשנת 2019. ההון העצמי של החברה (לפני השפעת IFRS 16) זינק ועומד על 5.47 מיליארד ש"ח ומהווה כ-34.1% מהמאזן.

בשנת 2024 ביצעה הרשת מספר עסקאות וביניהן עסקת פרותאל . במסגרתה רכשנו את חלקו של השותף ב- 11 בתי מלון בישראל מתוך הבנה שנוכל להשביח את הנכסים ולשפר את התוצאות בשנים הקרובות. רכשנו יחד עם השותפות 12 בתי מלון בהולנד הכוללים יחד 1,522 חדרים, ולמעשה חיזקנו שם את המותג. בעסקה זו הגדלנו את חלקנו באמצעות השקעה ישירה ויש לנו תוכניות השבחה ושיפור למלונות הנרכשים. בנוסף, רכשנו את מלון THE JAFFA ביפו, רכישה זו תואמת את תוכניתה האסטרטגית של פתאל להרחבת תחום מלונות היוקרה שברשותה. הגמישות של פתאל מבחינת מודל הפעלה (בעלות, שכירות וניהול) תוך גיוון טריטוריאלי בדגש על ערים אשר מובילות בתחום התיירות באירופה, מהווה יתרון יחסי משמעותי, במיוחד בתנאי שוק ומימון משתנים".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ליטאי 27/03/2025 09:46
    הגב לתגובה זו
    ותתקין סוכות בחג סוכות ותוכשר לפסח עם רב מלון ליטאי תלמיד חכם.
  • 1.
    אפסייד מטורף (ל"ת)
    קניתי לעשר שנים 27/03/2025 09:28
    הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

יוגב שריד שיח מדיקל
צילום: יחצ

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות

רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"

רן קידר |
נושאים בכתבה שיח מדיקל קנאביס

ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4%  ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.

הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.

הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי  של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.