מי אמר שאין הייפ? שווי פרסומות המונדיאל זינק ב-74%

בשבועיים שלפני המונדיאל שיתחיל הערב, שווי הקמפיינים שהתייחסו לגביע העולמי עמד על 12.3 מיליון שקלים, מול 7.1 מיליון לפני 4 שנים. ומה הקטגוריות המובילות?
אלכסנדר כץ |

המונדיאל הוא לא רק כדורגל, הוא גם ביזנס לא רע בכלל, אפילו כאן, אלפי ק"מ ממוקד העניינים ברוסיה, שם יתחילו הערב משחקי הגביע העולמי. וביזנס הוא גם פרסום, ובגזרה זו נרשם זינוק מטורף בהוצאות לפרסום ביחס למונדיאל שהתקיים לפני 4 שנים בברזיל.

 

מבדיקה שערכה חברת יפעת בקרת פרסום עבור אייס, עולה כי שווי סך הקמפיינים שכללו התייחסות למונדיאל, עלה ב-74% ביחס למונדיאל 2014, והפעם עמד על כ-12.3 מיליון שקלים, מול 7.1 מיליון שקלים באותה עת. התקופה שנבדקה היא השבועיים האחרונים שלפני תחילת המשחקים – 27 במאי עד 11 ביוני, לפני 3 ימים, מול 25 במאי 2014 ועד 9 ביוני 2014.

 

הקטגוריות המובילות השנה בהקשר לפרסום המונדיאל הן תשתיות אינטרנט, ובעיקר בכיכובה של חברת בזק שהשקיעה כ-2.1 מיליון שקלים עם הקמפיין "BE - צפיית סטירמינג איכותית ב-4k" בכיכובו של גידי גוב.

 

 

בקטגוריית מסכי טלוויזיה הובילה HISENSE עם כמעט 500 אלף שקלים, ואחריה סמסונג ב-480 אלף שקלים, וניופאן עם כ-204 אלף שקלים על הקמפיין לטלוויזיה חכמה של טושיבה.

 

חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית השקיעו משאבים רבים לקראת המונדיאל. HOT שמה כ-763 אלף שקלים על הקמפיין "צפייה ללא דילי" בכיכובו של רונאלדו, ומנגד פרטנר TV עם דגש על צפייה ב-4k בכיכובם של אייל קיציס ומוטל'ה שפיגלר.

 

גם חנויות החשמל והאלקטרוניקה לא נשארו מאחור. א.ל.מ השקיעה 321 אלף שקלים בקמפיין "א.ל.מ - חגיגת מונדיאל" למבצעים על מסכים. היו גם מבצעי מסכים נוספים של טרקלין חשמל, טופ אלקטריק ועוד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

גם לרשתות מזון היה מה לומר בנושא המונדיאל. רמי לוי השקיע כ-243 אלף שקלים בקמפיין "סל המונדיאל הזול במדינה", שופרסל כ-115 אלף שקלים עם מונדיאל של מבצעים, ואילו יינות ביתן עם חגיגת מונדיאל ועוד.

 

אבל לא רק אלקטרוניקה, טלוויזיה ומזון היה לנו. היו גם קמפיינים בהיקפים קטנים יותר של חברות אחרות, כגון לאומיקארד – "מונדיאל של פינוקים", ביטוח ישיר "רכב חודשיים מתנה בביטוח מקיף", ד''ר גב – "עכשיו כל הכורסאות ללא מע''מ לצפות במונדיאל", "חגיגת מונדיאל עד 70% הנחה" ברשת רהיטי גנים ושושנים, ועוד.

 

"הטכנולוגיה והתחרות בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית, הן הדלק בגלגלי הפרסום של מונדיאל 2018", אומר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. "בניגוד למונדיאל הקודם, במונדיאל זה ניתן לראות גם פרסומות של רשתות שיווק שהופכות את חג הכדורגל הזה לעוגן פרסומי חדש". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.