גידי גוב גוב מונדיאל מקהלת הצבא האדום
צילום: מסך

מי אמר שאין הייפ? שווי פרסומות המונדיאל זינק ב-74%

בשבועיים שלפני המונדיאל שיתחיל הערב, שווי הקמפיינים שהתייחסו לגביע העולמי עמד על 12.3 מיליון שקלים, מול 7.1 מיליון לפני 4 שנים. ומה הקטגוריות המובילות?
אלכסנדר כץ |

המונדיאל הוא לא רק כדורגל, הוא גם ביזנס לא רע בכלל, אפילו כאן, אלפי ק"מ ממוקד העניינים ברוסיה, שם יתחילו הערב משחקי הגביע העולמי. וביזנס הוא גם פרסום, ובגזרה זו נרשם זינוק מטורף בהוצאות לפרסום ביחס למונדיאל שהתקיים לפני 4 שנים בברזיל.

 

מבדיקה שערכה חברת יפעת בקרת פרסום עבור אייס, עולה כי שווי סך הקמפיינים שכללו התייחסות למונדיאל, עלה ב-74% ביחס למונדיאל 2014, והפעם עמד על כ-12.3 מיליון שקלים, מול 7.1 מיליון שקלים באותה עת. התקופה שנבדקה היא השבועיים האחרונים שלפני תחילת המשחקים – 27 במאי עד 11 ביוני, לפני 3 ימים, מול 25 במאי 2014 ועד 9 ביוני 2014.

 

הקטגוריות המובילות השנה בהקשר לפרסום המונדיאל הן תשתיות אינטרנט, ובעיקר בכיכובה של חברת בזק שהשקיעה כ-2.1 מיליון שקלים עם הקמפיין "BE - צפיית סטירמינג איכותית ב-4k" בכיכובו של גידי גוב.

 

 

בקטגוריית מסכי טלוויזיה הובילה HISENSE עם כמעט 500 אלף שקלים, ואחריה סמסונג ב-480 אלף שקלים, וניופאן עם כ-204 אלף שקלים על הקמפיין לטלוויזיה חכמה של טושיבה.

 

חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית השקיעו משאבים רבים לקראת המונדיאל. HOT שמה כ-763 אלף שקלים על הקמפיין "צפייה ללא דילי" בכיכובו של רונאלדו, ומנגד פרטנר TV עם דגש על צפייה ב-4k בכיכובם של אייל קיציס ומוטל'ה שפיגלר.

 

גם חנויות החשמל והאלקטרוניקה לא נשארו מאחור. א.ל.מ השקיעה 321 אלף שקלים בקמפיין "א.ל.מ - חגיגת מונדיאל" למבצעים על מסכים. היו גם מבצעי מסכים נוספים של טרקלין חשמל, טופ אלקטריק ועוד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

גם לרשתות מזון היה מה לומר בנושא המונדיאל. רמי לוי השקיע כ-243 אלף שקלים בקמפיין "סל המונדיאל הזול במדינה", שופרסל כ-115 אלף שקלים עם מונדיאל של מבצעים, ואילו יינות ביתן עם חגיגת מונדיאל ועוד.

 

אבל לא רק אלקטרוניקה, טלוויזיה ומזון היה לנו. היו גם קמפיינים בהיקפים קטנים יותר של חברות אחרות, כגון לאומיקארד – "מונדיאל של פינוקים", ביטוח ישיר "רכב חודשיים מתנה בביטוח מקיף", ד''ר גב – "עכשיו כל הכורסאות ללא מע''מ לצפות במונדיאל", "חגיגת מונדיאל עד 70% הנחה" ברשת רהיטי גנים ושושנים, ועוד.

 

"הטכנולוגיה והתחרות בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית, הן הדלק בגלגלי הפרסום של מונדיאל 2018", אומר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. "בניגוד למונדיאל הקודם, במונדיאל זה ניתן לראות גם פרסומות של רשתות שיווק שהופכות את חג הכדורגל הזה לעוגן פרסומי חדש". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.