גידי גוב גוב מונדיאל מקהלת הצבא האדום
צילום: מסך

מי אמר שאין הייפ? שווי פרסומות המונדיאל זינק ב-74%

בשבועיים שלפני המונדיאל שיתחיל הערב, שווי הקמפיינים שהתייחסו לגביע העולמי עמד על 12.3 מיליון שקלים, מול 7.1 מיליון לפני 4 שנים. ומה הקטגוריות המובילות?
אלכסנדר כץ |

המונדיאל הוא לא רק כדורגל, הוא גם ביזנס לא רע בכלל, אפילו כאן, אלפי ק"מ ממוקד העניינים ברוסיה, שם יתחילו הערב משחקי הגביע העולמי. וביזנס הוא גם פרסום, ובגזרה זו נרשם זינוק מטורף בהוצאות לפרסום ביחס למונדיאל שהתקיים לפני 4 שנים בברזיל.

 

מבדיקה שערכה חברת יפעת בקרת פרסום עבור אייס, עולה כי שווי סך הקמפיינים שכללו התייחסות למונדיאל, עלה ב-74% ביחס למונדיאל 2014, והפעם עמד על כ-12.3 מיליון שקלים, מול 7.1 מיליון שקלים באותה עת. התקופה שנבדקה היא השבועיים האחרונים שלפני תחילת המשחקים – 27 במאי עד 11 ביוני, לפני 3 ימים, מול 25 במאי 2014 ועד 9 ביוני 2014.

 

הקטגוריות המובילות השנה בהקשר לפרסום המונדיאל הן תשתיות אינטרנט, ובעיקר בכיכובה של חברת בזק שהשקיעה כ-2.1 מיליון שקלים עם הקמפיין "BE - צפיית סטירמינג איכותית ב-4k" בכיכובו של גידי גוב.

 

 

בקטגוריית מסכי טלוויזיה הובילה HISENSE עם כמעט 500 אלף שקלים, ואחריה סמסונג ב-480 אלף שקלים, וניופאן עם כ-204 אלף שקלים על הקמפיין לטלוויזיה חכמה של טושיבה.

 

חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית השקיעו משאבים רבים לקראת המונדיאל. HOT שמה כ-763 אלף שקלים על הקמפיין "צפייה ללא דילי" בכיכובו של רונאלדו, ומנגד פרטנר TV עם דגש על צפייה ב-4k בכיכובם של אייל קיציס ומוטל'ה שפיגלר.

 

גם חנויות החשמל והאלקטרוניקה לא נשארו מאחור. א.ל.מ השקיעה 321 אלף שקלים בקמפיין "א.ל.מ - חגיגת מונדיאל" למבצעים על מסכים. היו גם מבצעי מסכים נוספים של טרקלין חשמל, טופ אלקטריק ועוד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

גם לרשתות מזון היה מה לומר בנושא המונדיאל. רמי לוי השקיע כ-243 אלף שקלים בקמפיין "סל המונדיאל הזול במדינה", שופרסל כ-115 אלף שקלים עם מונדיאל של מבצעים, ואילו יינות ביתן עם חגיגת מונדיאל ועוד.

 

אבל לא רק אלקטרוניקה, טלוויזיה ומזון היה לנו. היו גם קמפיינים בהיקפים קטנים יותר של חברות אחרות, כגון לאומיקארד – "מונדיאל של פינוקים", ביטוח ישיר "רכב חודשיים מתנה בביטוח מקיף", ד''ר גב – "עכשיו כל הכורסאות ללא מע''מ לצפות במונדיאל", "חגיגת מונדיאל עד 70% הנחה" ברשת רהיטי גנים ושושנים, ועוד.

 

"הטכנולוגיה והתחרות בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית, הן הדלק בגלגלי הפרסום של מונדיאל 2018", אומר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. "בניגוד למונדיאל הקודם, במונדיאל זה ניתן לראות גם פרסומות של רשתות שיווק שהופכות את חג הכדורגל הזה לעוגן פרסומי חדש". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.