בלי לשים שקל בטלוויזיה: "בהשוואה להשקת Note 3, התוצאה טובה בהרבה"
ההנחה הרווחת היא שהדרך המהירה ביותר להגיע לכל בית בישראל, היא באמצעות קמפיין פרסום טלוויזיוני בפריים טיים. על רקע האין תחרות, מיעוט הערוצים והעובדה שיש בלוח השידורים תכניות לא מעטות שמצליחות להגיע ל-30% רייטינג, להנחה הזו יש על מה לסמוך. למרות זאת, בסמסונג ישראל, יצאו נגד המגמה בהשקת מכשיר ה-NOTE החדש ולא כללו בתמהיל המדיה אפילו שקל אחד בטלוויזיה.
"הרעיון לעשות את זה זה נולד הפוך" אומרת אודליה אוחיון מנהלת השיווק של סמסונג ישראל, "מזה שרצינו להגיע לכל בית בארץ" היא מסבירה. "כשנולד הרעיון של מובילי דעה, חשבנו על העניין הפרסונלי, על זה שלכל עיר ועיר יש אוריינטציה שמתאימה לה יותר, לדוגמא אליניב ברדה (שחקן הפועל באר שבע, מ"ב) בבאר שבע או משה פרץ בטבריה (העיר בה הוא גדל, מ"ב), למרות שהוא הופיע גם באיילון".
על הוויתור בתמהיל המדיה על הטלויזיה אומרת אוחיון "ידענו שאנחנו רוצים לכסות את כל הארץ, לכן הלכנו לתחום שילוט החוצות, וכשבאנו לאשר את תכנית המדיה כולם שאלו 'מה אין טלוויזיה? ההנהלה, היבואנים כולם שאלו למה אין?'".
ואיך משכנעים אותם שזה המהלך הנכון?
"דווקא מהמקום של שילוט מאוד מאוד מאסיבי" היא אומרת. "ברגע שידענו שאנחנו מכסים את כל המדינה מרהט ועד מעלות. ידענו שאין צורך בטלוויזיה והתמקדנו בחוצות שהיה ליבת הקמפיין, אינטרנט ועיתונות בשלב הבא".
- "נצטרך לטפל גם בכניסה של הסינים שינסו לשבור שוק במכשירי אנדרואיד זולים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי אוחיון, העובדה שהטלוויזיה נותרה בחוץ הוזילה משמעותית את הקמפיין שעלה ב-2 שלבים: טיזר ואז תשובה. עם זאת, שאלת מיליון הדולר נוגעת לשורה התחתונה - האפקטיביות - המכירות בפועל. על פי אוחיון, הקמפיין הוכיח את עצמו: "אם אני משווה את זה להשקה של NOTE 3, שהיה לפני שנה, בקמפיין שכלל גם טלוויזיה, התוצאות הן באופן משמעותי יותר טובות, ברמת מכירת המכשירים".
בקמפיין, שעלה לאוויר באמצעות ליאו ברנט הופיעו 30 פרזנטורים, כאשר לראשונה סמסונג ישראל פרסמה באופן ייעודי למגזר הערבי באמצעות מגזרים. בין המשתתפים היו מאמן הפועל ת"א ושחקן העבר עודד קטש, הטניסאי אנדי רם, שחקני מכבי ת"א ערן זהבי ומהראן ראדי, שחקן הפועל באר שבע אליניב ברדה, הדוגמנית ומגישת הטלוויזה גלית גוטמן, הרקדנית אנה ארונוב, הדוגמנית אור גרוסמן, מלכת היופי טיטי איינהו, יו"ר קבוצת פובליסיס ישראל יורם באומן, אבנר סטפק חבר דירקטוריון מיטב דש, אודי שמאי בעלי פיצה האט, אורי שני לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אבישי אברהמי מנכ"ל WIX, עדי שטראוס, מארק הון מנכ"ל גט טקסי ישראל ועוד.
התשלום לפרזנטורים נאמד בכעשרות אלפי דולרים, למעט אנשי העסקים שהופיעו בקמפיין, ולבחירתם סמסונג ישראל תרמה את שכרם לעמותות. ההערכה היא כי הקמפיין הופיע על למעלה מ-500 שלטי חוצות ברחבי ישראל בהשתתפות של כמעט כל חברות השילוט: נור, ברעם, רפיד, מקסימדיה, מרקעים, חוצות זהב, JCDecaux, הדיה, דיל טוב ועוד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
קמפיין בהיקף שכזה הוא משהו שערוצי הטלוויזיה הצמאים להכנסות היו שמחים לראות בדוח"ות שלהם. למרות שאתרי האינטרנט שלהם כגון mako זכו לחלק קטן מהנתח, הם, ערוצי הטלוויזיה, נותרו בחוץ. לשאלה האם נציגי הערוצים חיזרו אחר סמסונג ישראל אומרת אוחיון: "אלינו הם לא פנו, אבל אני מניחה שחברת המדיה שלנו קיבלה מהם כמה טלפונים".
- 15.די 17/11/2014 19:32הגב לתגובה זוקמפיין מקסים
- 14.זה השוואה לא נכונה 17/11/2014 17:52הגב לתגובה זוה-NOTE3 היה הצלחה וקיבל תגובות טובות - טובות מספיק כדי שעד שיצא ה-NOTE4 אנשים כבר עשו חושבים והבינו שהמכשיר טוב להם. הפרסום אולי עזר אבל הניסיון והזמן של המכשיר הקודם בשוק היה הסיבה האמתית לכמות המכשירים שנמכרו. זה לא כולל את האנשים שיפרסמו את המכשיר שקיבלו אותו חינם/בתשלום סמלי....
- 13.אחד שמלכלך 17/11/2014 16:59הגב לתגובה זוזה קמפיין נוראי ונמוך, מכשיר מתקדם ואיכותי לא צריך אנשים מפורסמים בשביל למכור אותו. חוץ מזה, הלקוח צריך לשאול בשביל מה היה צורך בטיזר לשילוט? הטיזר היה בדיחה, שם של סלב ומשפט עלוב עם משחק מילים "מוכן או note הנה אני בא". למה היה צריך את שם הסלב? הnote הוא מכשיר מחו"ל אנשים ידעו שמדובר במכשיר שיצא חודש לפני בחו"ל... טיזר מיותר ומטומטם.
- 12.מר צ'וי 17/11/2014 15:04הגב לתגובה זובשבילי הם אף פעם לא עשו כל כך הרבה שלטי חוצות! וגם שכחתם את יום ההולדת שלי!
- 11.שמוליק 17/11/2014 10:32הגב לתגובה זויופי של רעיון. יופי של ביצוע.
- מה הרעיון בדיוק? (ל"ת)מוקי 18/11/2014 15:26הגב לתגובה זו
- 10.מוקי 17/11/2014 09:26הגב לתגובה זולא ברור למה צריך משרד פרסום בשביל זה. להצמיד סלבס למוצר ולשים על שלט חוצות זה באמת פאר הפרסום....
- 9.אני 16/11/2014 18:01הגב לתגובה זומהלך יפה ומקורי שחקן כמו סמסונג שבוחר לא לעלות בטלווזיה - סחטין על האומץ חדשנות יכולה להיות גם בבחירת המדיה ושימושה מהלך יפה
- 8.חיים וינטה 16/11/2014 17:10הגב לתגובה זורעיון מעולה ובזול , ובלי טלוויזיה
- 7.שיחוק של סמסונג! קמפיין מדהים (ל"ת)מהתחום 16/11/2014 16:41הגב לתגובה זו
- 6.ניר 16/11/2014 16:30הגב לתגובה זואז לא שמו שקל בטלוויזיה אבל שמו 4-5 מיליון בשילוט חוצות. סחתיין על הקמפיין, אבל איפה פה בדיוק החדשנות במדיה?
- 5.מהמם 16/11/2014 14:45הגב לתגובה זואיזה קמפיין יפה , כל הכבוד לרוזי התותח ולאלון זיגר
- 4.משה??? (ל"ת)ומי חברת המדיה??? 16/11/2014 14:05הגב לתגובה זו
- 3.tom 16/11/2014 13:59הגב לתגובה זולא הייתי מתלהב ,זה אחד הקמפיינים המביכים שהיו כאן בזמן האחרון.עוד פעם סלב'ז..(אהה סליחה מובילי דעה ) כמה עוד אפשר לרכב על התופעה הכי קלה הזאת. זה קרייאטיב ?!! פחחח..
- 2.16/11/2014 13:13הגב לתגובה זוהם לא הראשונים שעשו זאת, וכן זה עובד. אבל זה לא חיסכון.
- 1.LIKE 16/11/2014 12:40הגב לתגובה זותופס את העין
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
