מזרחי טפחות. ארקדי דוכין ודביר בנדק
צילום: צילום מסך
צפייה ראשונה

מלנכולי על הגג: ארקדי דוכין מצטרף לדביר במהלך חדש של 'מזרחי טפחות'

הפרזנטור הוותיק של הבנק מקבל חיזוק בדמותו של המוזיקאי במסגרת מהלך חדש בהשקעה כוללת של 25 מיליון ש' תחת הכותרת "משאל העם הגדול"
משה בנימין | (14)

לאחר שנים רבות בהן שחקן התיאטרון והטלוויזיה דביר בנדק, מוביל את קמפיין הפרסום של בנק מזרחי טפחות לבדו, הוא מקבל, במהלך החדש של הבנק, שיעלה הערב לאוויר (צפייה ראשונה אצלנו) חיזוק משמעותי בדמותו של המוזיקאי, איש "החברים של נטאשה" ארקדי דוכין.

הקמפיין החדש של טפחות עושה שימוש בשיר המפורסם של החברים של נטאשה "מלנכולי על הגג" מתוך האלבום הראשון של הלהקה בשם "החברים של נטאשה". מעבר לתרומה המוסיקלית, דוכין מופיע בעצמו בפרסומת לצד דביר, כאשר הוא מייצג את הצד ה"מלנכולי", העגום והפסימי ואילו דביר מייצג את הצד "על הגג", האופטימי והשמח.

השניים שמתעוררים בבוקר באותה מיטה, משני צידיו של אדם המתכונן לצאת לעוד יום עבודה, מתווכחים, כאשר דוכין פותח את היום בשיר "מלנכולי על הגג" ואילו דביר קוטע אותו ואומר "חאלס, ארקדי, למה לבאס על הבוקר". חילוקי הדעות ממשיכים לאורך הסרטון, עד לרגע הסיום שבו דביר מעביר את הכדור לצופים ושואל אותם "מה אנחנו יותר, עצובים או שמחים? מלנכוליים או על הגג"? תחת הכותרת של "משאל העם הגדול" הצופים מוזמנים לענות על השאלה ולחייג לארקדי דוכין או לדביר.

בבנק מציינים כי המהלך נועד להציג את "המדרגה הבאה בשירות האישי ללקוח", תחת המסר "מגיע לך להיות שמח בבנק שלך". ההשקעה הכוללת במהלך נאמדת בכ-25 מיליון שקלים לדברי מזרחי טפחות. בשלב השני של הקמפיין, ייחשפו תוצאות "משאל העם הגדול", בתשובה לשאלה שהפנה דביר לצופים.

דינה נבות, סמנכ"לית השיווק: "הקמפיין של 'מזרח טפחות' הוא חלק ממהלך אסטרטגי רחב שנערך בבנק. המסר המרכזי בקמפיין מדגיש ומזכיר לציבור הלקוחות של כל הבנקים שמגיע להם להיות שמחים בחיים בכלל וגם בבנק שלהם. מערכת הבנקאות נתפסת כבירוקרטית ומסורתית, בצעד אמיץ החלטנו ליישם קונספט חדש שאפשר להיות שמחים גם בעולם הבנקאות. מזרחי טפחות הינו מותג שמהותו היא קריאת תיגר על הקונבנציה, והוא תמיד שואף להציג חדשנות ושינוי בענף בו הוא פועל".

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    מוריד 27/07/2015 16:52
    הגב לתגובה זו
    בכל דרך אפשרית עד שתיחנקו עים הפירסומות המצחינות והחולניות האלה!!!הפקולטה לכלכלה
  • 13.
    מי מישרד פירסומות שמקבל תשלום על הפגע (ל"ת)
    אף אחד 24/12/2014 15:41
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    גיל תמיר 09/12/2014 15:29
    הגב לתגובה זו
    לא מבין איך ארכדי נותן לנודניק הזה לגעת לו בפנים, פשוט גועל נפש.
  • 11.
    גיל תמיר 09/12/2014 15:28
    הגב לתגובה זו
    לא מבין איך ארכדי נותן לנודניק הזה לגעת לו בפנים, פשוט גועל נפש.
  • 10.
    בני 11/11/2014 17:41
    הגב לתגובה זו
    מה הקשר בין האושר שלי לבנק
  • 9.
    רואים שיש פלנינג בראובני (ל"ת)
    ראובן פרידן 10/11/2014 18:36
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    גרוע!!! (ל"ת)
    מעפן 10/11/2014 16:47
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מזרחי זה בנק לא סבון נוזלי. תתבגרו שם (ל"ת)
    10/11/2014 14:42
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    נורי 10/11/2014 13:04
    הגב לתגובה זו
    יש לך מחלקת אסטרטגיה על הפרצוף!
  • 5.
    (ל"ת)
    אוי זה נורא 10/11/2014 12:43
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    קמפיין של אשכנזים (ל"ת)
    לא מצטרף 10/11/2014 12:22
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מצחיק! אחלה קמפיין (ל"ת)
    גילת 10/11/2014 12:13
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    זו הפרסומת הכי כתומה שראיתי (ל"ת)
    10/11/2014 12:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שי 10/11/2014 11:49
    הגב לתגובה זו
    מה אתם מבלבלים את השכל??? תציעו שירות מעולה, מוצרים מעולים, מחירים טובים, אפליקציה נוחה. עזבו אתכם מכל שאר השטויות
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.