1,000$ לאות: למה CBS קנתה עמוד בניו יורק טיימס כדי לפרסם ציוץ טוויטר?
באתר האינטרנט ADWEEK הגדירו את המקרה הבא בדרך הטובה ביותר כשציינו כי "מהפכת המדיה השלימה סיבוב שלם". המשפט הזה מתייחס לרכישתו של עמוד שלם בעיתון הניו יורק טיימס - על ידי חברת הסרטים
הסרט שזכה למהלך הייחודי הוא סרטם של האחים כהן Inside Llewin Davis שיצא במהלך 2013, כאשר ברקע נשמעים הלמות התוף שמכריזות על טקס האוסקר הקרב ובא - אירוע השנה של תעשיית הפרסום האמריקאית והבינלאומית.
כאמור, ב-CBS רכשו מהניו יורק טיימס עמוד שלם שבו פרסמו ציוץ טוויטר, אבל לא סתם ציטוט ולא של כותב אלמוני. הציוץ שזכה לכבוד נכתב על ידי מבקר הסרטים של הניו יורק טיימס A.O. Scott ובו נכתב: "I'm gonna listen to the Llewyn Davis album again. Fare thee well my honeys". הציטוט המפרגן של מבקר הסרטים לא נכתב כך במקור. ב-CBS הפכו אותו לפרסומת מדויקת לאחר שערכו אותו וחתכו החוצה התייחסות של המבקר לסרטים אחרים: הזאב מוול סטריט ו-American Hustle. הציוץ המקורי היה: You all keep fighting about Wolf of Wall St. and Am Hustle. I'm gonna listen to the Llewyn Davis album again. Fare thee well, my honeys.
מאחורי הקלעים, מסתבר שאנשי CBS פנו למבקר הסרטים בטרם פורסמה המודעה ושאלו אותו האם יוכלו להשתמש בציוץ כדי לקדם את הסרט. A.O. Scott סיפר כי איש יחסי ציבור מטעם הסרט, פנה אליו והסביר לו שלשם כך, החלק שמתייחס ל-2 הסרטים הנוספים יצטרך להיחתך החוצה. לדברי מבקר הסרטים של הניו יורק טיימס הוא סירב להפיכת הציוץ לפרסומת והסביר לאנשי היח"צ של CBS כי למרות הבקשה המחמיאה הוא "מרגיש שמדובר במדרון תלול שנוגד את הערך האינפורמטיבי והמיידי של השימוש בטוויטר, מה גם שעריכה של הציוץ היא למעשה יצירת ציטוט חדש - דבר שאני נמנע ממנו".
- דיסני בעסקה הגדולה ביותר שלה ואחד הארגונים הבינל' הכי משפיעים יוצא לדרך
- ?סופרבול משעמם, ורייטינג נמוך: 98 מיליון צפו במשחק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאוחר יותר נתקל המבקר במודעה שהפכה לפרסומת, עם התעלמות מוחלטת מהערותיו. הדרך שבה הוא הגיב לעניין, היא כמובן באמצעות ציוץ נוסף בטוויטר שבו הוא רשם: we have reached a strange new place in marketing when tweets become full-page print ads.
השיח בתעשיית הפרסום/שיווק סביב הפרסומת של CBS קורא למהלך אמיץ וכזה ש"יש לו ביצים". הפרסומת ששואלת תוכן מתוך פלטפורמה ויראלית וטרנדית ושותלת אותו בתוך המדיה המסורתית מנסה לגלגל כדור אש ויראלי שצובר כח ובסופו של יום עתיד (כך מקווים ב-CBS) לחזור לטוויטר לשיחה נוספת. המודעה, כפי שאנשי CBS ציינו בעצמם עלתה 70 אלף דולר, כ-250 אלף שקלים. רק לצורך ההשוואה, ולמען מי שחושב על מהלך דומה, מחירי עמוד בעיתונים המקומיים בישראל, לפי הערכה גסה, הם: ידיעות אחרונות - 50 אלף שקלים, ישראל היום - 20 אלף שלים, מעריב - 15 אלף שקלים והארץ - 11 אלף שקלים.
עם זאת הוא מעלה לא מעט סימני שאלה לגבי העתקה ושימוש בחשבון הטוויטר הפרטי של אדם, גם אם הוא שייך למבקר סרטים מוכר, כדי לייצר פרסומת. בנוסף, העניין מתחדד כאשר מדובר בציוץ שנערך מבלי שצוין כך באופן ברור ושקוף, וכן מדובר בציוץ/פרסומת שהכותב שלו עובד כמבקר בעיתון שבו הוא פורסם, ואף סירב שישמש כפרסומת.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
טריילר הסרט Inside Llewin Davis של האחים כהן
אחראית האתיקה העיתונאית של הניו יורק טיימס Margaret Sullivan נדרשה לסוגייה זו ונשאלה האם המקרה הנוכחי הוא חציית קו אדום. מפיק הסרט ציין בפניה כי "כאשר מבקר מצייץ את זה, אנחנו חופשיים להשתמש בזה, לערוך את זה, ולצטט מזה את מה שאנחנו רוצים". לדבריו פרסום המודעה על ידי הניו יורק טיימס היא אישור מרומז לתוכן המופיע בה.
סאליבן עצמה לא היססה למתוח ביקורת פנימית על העיתון בו היא מועסקת כ"נציבת תלונות ציבור". היא תהתה למשל, מדוע מחלקת המכירות והפרסום לא פנתה למבקר עצמו ועדכנה אותו כי ציוץ שלו עתיד להופיע כפרסומת בעיתון. עם זאת היא ציינה כי בסופו של יום שום דבר נורא לא קרה, ולמרות זאת זהו רגע, שמחייב, לכל הפחות, דיון פנימי במערכת העיתון למען גיבוש כללי עבודה".
- 1.jackson firm loan 24/01/2014 16:56הגב לתגובה זוצריך הלוואה דחופה? שלום, האם אתה שקוע בחובות? האם אי פעם סרב הלוואה מהבנק? או שאתה זקוק להלוואה כדי לשלם את החשבונות? לא לדאוג , העזרה שלכם מגיעה יותר עכשיו, חברת הלוואת ג'קסון היא חברת הלוואה שמציעה כל מיני סוגים של הלוואה לאנשים, חברות שצריך הלוואה עם ריבית נמוכה של 3% קשר אלינו בדוא"ל: [email protected] חביב אנא השב רק לדוא"ל זה: [email protected]
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
