מערכת ynet
צילום: צילום: אייס TV

סימן שאלה לגבי המדרוג באינטרנט? אחרי וואלה - גם ynet בדרך לפרישה

ב-ynet ביקשו מהוועדה למדרוג באינטרנט להימנע מפרסום נתוני הגלישה של אתרי הקבוצה לחודש אוגוסט. אפשרות שכבר בשבוע הבא יהיו בעיות בפרסום נתוני הגלישה לכלל האתרים. הוועדה תתכנס השבוע כדי לדון בהמשך פעילותה
אלכסנדר כץ | (1)

עוד מסמר ננעץ בארון הקבורה של הוועדה למדרוג באינטרנט. קבוצת ynet הודיעה למנכ"ל הוועדה גל תורג'מן, כי החליטה לא לפרסם את נתוני הגלישה של כל אתרי הקבוצה, כולל ynet, כלכליסט, XNET, mynet ו-ynettours. החלטה זו מגיעה שבועיים לאחר שוואלה הודיעה לוועדה על רצונה לפרוש מהוועדה. על פניו ההחלטה של ynet נובעת מאישור של הוועד המנהל לפני כשבועיים לאשר בקשה של ישראל היום להימדד אולם לא לפרסם את נתוני למשך 6 חודשים, במקום שלושה כפי שמאשר תקנון הוועדה כיום. בקבוצת ידיעות אחרונות החליטו לכאורה על הימנעות מכל קשר אפשרי עם המתחרים, למרות שבסופו של דבר 'ישראל היום' טרם הגיש בקשה רשמית לוועדה להצטרף אליה ולהתחיל להימדד. אולם הסיבה המשמעותית יותר, כפי שכבר עלתה בהחלטת וואלה לפרוש, היא בכך שלמרות פעילות הוועדה בשנתיים האחרונות, שוק הדיגיטל בישראל לא מתרומם ותקציבי הפרסום אליו לא גדלים. יש לציין כי בניגוד לוואלה, ב-ynet טרם ביקשו מהוועדה להסיר את הסקריפים - הכלי הטכנולוגי באמצעותו מודדים חברת גימיוז מודדת את נתוני הגלישה בכל האתרים החברים בוועדה. על פי הערכות, אתרים בסדר גודל כזה, משלמים כ-300 אלף שקלים בשנה עבור החברות בוועדה. בכך אופן, ynet, בדיוק כמו וואלה, לא יכולים לפרוש מיידית מהוועדה, וזאת בשל חוזים עליהם חתומים האתרים מול הוועדה למדרוג, עד לאמצע 2015. בדרך לפרישה. מנכ"ל ynet אבי בן טל (יח"צ) בעקבות בקשת ynet, עתיד הוועדה נמצא בסימן שאלה. כבר השבוע צפוי הוועד המנהל להתכנס לדון בתסבוכת אליה נקלעה הוועדה, ואילו ב-3 השבועות הקרובים צפויה האסיפה הכללית של הוועדה למדרוג באינטרנט להתכנס, ולדון במצב. כבר השבוע ניתנה לכל האתרים החברים בוועדה, האפשרות לבחור האם לפרסם רשמית את נתוניהם לחודש אוגוסט, פרסום שאמור להיות מופץ בשבוע הבא. במצב כזה, ייתכן אף כי נתוני המדידה עשויים לא להתפרסם כלל בשבוע הבא. מקורות בענף מציינים כי שוק התקשורת עדיין צריך גוף מדידה, ולא לחזור לוואקום שהיה טרום הוועדה למדרוג, כאשר אחד הגורמים אף מציין כי בין האפשרויות הנבדקות ניתן למנות הצטרפותם של מפרסמים, חברות פרסום, חברות טכנולוגיה ואתרי התוכן, לגוף שיהיה חלק מארגון ה-IAB - גוף שמאגד את כל התעשייה הדיגיטלית בארה"ב, ופעיל בעוד כ-40 מדינות, ומודד גלישה לפי פרמטרים שונים מאלו הנהוגים על ידי הוועדה למדרוג. מנכ"ל הוועדה למדרוג באינטרנט גל תורג'מן, אישר את הפרטים לאייס, ואמר: "נכנס את מוסדות הוועדה כבר השבוע לדון במצ ובעתיד הוועדה". ב-ynet סירבו להגיב.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    סוף, נקודה 09/09/2013 14:47
    הגב לתגובה זו
    עכשיו בלי טמקא ווואלה אין זכות קיום לועדה הזאת
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.